سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خیری در زندگانی نیست مگر برای دو کس : دانشمندی پیروی شده یا شنونده ای فراگیرنده . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 89 آبان 11 , ساعت 1:25 عصر

سردار شهید  اصغر قجاوند :

جانشین اطلاعات عملیا ت نیروی زمینی سپاه -مدنظر مسئولین استان -در برنامه ریزیهای فرهنگی برای شهدا مد نظر باشد.بنر این شهید عزیز در هیچ نقطه ی از  شهر شهیدان  اصفهان به چشم نمی خورد ! 


سه شنبه 89 آبان 11 , ساعت 1:18 عصر

آبان ماه :

سالروز شهادت  شهیدان اکبر قجاوند و عباس خلجی می باشد  یاد و خاطره ی این دو شهید بزرگوار را گرامی میداریم

مدیر وبلاگ


سه شنبه 89 آبان 11 , ساعت 1:9 عصر

سه شنبه 89 آبان 11 , ساعت 1:8 عصر
تصویر 1
پنج شنبه 89 آبان 6 , ساعت 7:22 صبح
 


دروغ های مضحک دشمن نشانه تأثیر عمیق سفر ولی امر مسلمین


چشم انداز تأثیر عمیق سفر ولی امر مسلمین به قم خصوصاً بر مسائل کلان فرهنگی کشور و بلکه نهضت جهانی اسلام، باعث توسل مذبوحانه رسانه های مختلف دشمن به انواع و اقسام دروغ های شاخدار در باره این سفر شده است.

رسانه هایی مثل بی بی سی انگلیس، فردا (ارگان فارسی زبان سازمان سیام رادیو زمانه ( تحت سرپرستی دختر دیک چنی) بالاترین (وابسته رژیم صهیونیستی) گویا نیوز ( وابسته به سیا ) جرس ( حلقه لندی های جریان فتنه) العربیه (وابسته به رژیم سعودی) هم اکنون با جدیت این خط احمقانه را تعقیب می کنند. در میان دروغ های خنده دار مواردی مثل ربایش آیت ا... شبیری زنجانی در وسط جلسه درس برای دیدار با رهبر معظم انقلاب، پرتاب رساله های مراجع دیدار کننده با رهبری به داخل مسجد اعظم توسط مقلدان آنها، خالی شدن مغازه های قم از کیک و ساندیس به خاطر توزیع یک میلیون عدد از آنها در بین استقبال کنندگان، رد درخواست ملاقات رهبر معظم انقلاب در دفتر ایشان از سوی آیت ا... صافی گلپایگانی ، توزیع پول، بن و حبوبات بین استقبال کنندگان و ... دلیل کافی برای در هم ریختن تعادل روحی  منتشر کنندگان آنهاست.


پنج شنبه 89 آبان 6 , ساعت 7:21 صبح
 


رهنمود های جدید رهبر معظم انقلاب به حوزه های علمیه


"حوزه قم با دانشگاه‌ها و دیگر حوزه های کشور و حوزه های جهان اسلام، ارتباط منضبط علمی داشته باشد و استفاده از وسائل نوین ارتباط جمعی، می تواند این ارتباطات را تسریع و تسهیل کند."

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار و گفتگو با اساتید، فضلا و طلاب نخبه حوزه علمیه قم، علم را هویت حقیقی حوزه‌های علمیه خواندند و با اشاره به لوازم پایبندی عملی به این بافت علمی، نکات مهمی را در باب ضرورت استقبال حوزه ها از سؤال و شبهه، آزاداندیشی و دوری از تحجر، اعتماد به نفس علمی، تکیه بر روشهای منطقی و عقلانی در برخورد با آرای مخالف، نیاز حوزه ها به رشته های مختلف، نظام اخلاق و تربیت حوزه و ضرورت دشمن شناسی بیان کردند.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای استقبال طرح سؤال و شبهه را از جمله لوازم پایبندی حوزه ها به هویت علمی دانستند و افزودند: علم، پرسش زا و پرسش آفرین است و مجموعه های علم محور از جمله حوزه، باید با روی باز با سؤال و شبهه و ابهام روبه رو شوند. ایشان در عین حال، برخی اظهارنظرها درباره نبودن فضای آزادی و نقادی در حوزه را تهمتی بزرگ برشمردند و افزودند: آزاداندیشی جاری در حوزه از قبل نیز بیشتر است اما این آزاداندیشی باید در سطوح مختلف گسترش و تعمیق یابد و اهل فکر در همه رشته‌ها، همه گونه آراء و افکار خود را آزادانه بیان کنند.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای خودباوری و اعتماد به نفس علمی را از دیگر لوازم استمرار هویت علمی حوزه ها دانستند و ارتباط فعال با جامعه علمی و ملی و جامعه فراملی را از دیگر ضروریات حفظ بافت علمی حوزه برشمردند و افزودند: حوزه قم با دانشگاه‌ها و دیگر حوزه های کشور و حوزه های جهان اسلام، ارتباط منضبط علمی داشته باشد و استفاده از وسائل نوین ارتباط جمعی، می تواند این ارتباطات را تسریع و تسهیل کند.

معظم له مخالفت با سرکوب آراء را از دیگر سنت‌های پویا و زیبای حوزه ها خواندند و افزودند: در حوزه‌ها برای رد نظر مخالف از روش‌های غیرعلمی استفاده نشود. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به بروز عرصه ها و وسائل جدید و تأثیرگذار در افکار عمومی داخل و خارج، خاطرنشان کردند: امکان بروز مستمر افکار و شبهات گوناگون، وظایف حوزه را بسیار سنگین تر و توجه حوزه به رشته های جدید و متنوع را ضروری ساخته است که باید برای این کار برنامه ریزی شود. ایشان جذب بیشتر افراد مستعد و مشتاق به حوزه ها را لازم دانستند و با اشاره به اقدامات مثبت و مهمی که در حوزه علمیه قم انجام شده افزودند: مدیریت متین و قابل قبول کنونی که تأیید مراجع معظم را نیز داراست در انجام این اقدامات کاملاً مؤثر بوده است. رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر پرهیز از تضعیف شورای عالی و مدیریت حوزه افزودند: همه مراقب باشند که نهادهای عمیق و ریشه داری چون جامعه مدرسین تضعیف نشوند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: علوم انسانی، علومی لازم و ضروری است به شرط اینکه براساس جهان بینی اسلامی شکل گرفته باشد. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: حوزه علمیه با آشنایی با علوم انسانی رایج، علوم انسانی مبتنی بر جهان بینی و تفکرات اسلامی را تدوین کند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی نیز با تجلیل از فضل و اخلاص و تقوای آیت الله مصباح یزدی تاکید کردند: این موسسه خوب، جامع و کامل می تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.

ایشان همچنین در دیدار با طلاب و فقهای غیر ایرانی توجه به «امت اسلامی» را درس بزرگ و ماندگار امام خمینی(ره) برای ملت ایران و مسئولان نظام برشمردند و افزودند: انقلاب اسلامی، از همان آغاز، رهایی امت اسلامی از دست استکبار را دنبال می کرد و به همین علت با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، همه ملتهای مسلمان در شرق و غرب عالم احساس کردند نسیمی حیات بخش در زندگی آنها وزیدن گرفته و راهی نو آغاز شده است.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای حضور طلاب دهها کشور در قم را، هسته اولیه جامعه بین المللی علمی- اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: آشنایی متقابل با فرهنگهای ملل مختلف، به موازات فراگیری علوم سعادت بخش اسلامی، فرصت بزرگی است که باید آن را قدر شناخت.


پنج شنبه 89 آبان 6 , ساعت 7:20 صبح

**فرزندان آیت‌الله وحید خراسانی و جمعی دیگر از علما و اساتید حوزه علمیه از جمله دیدار کنندگان دوشنبه شب رهبر انقلاب بودند..این دیدارها معمولاً پس از نماز مغرب و عشا صورت می‌گیرد.

**دستیار ویژه اوباما، در جمع بزرگترین لابی صهیونیستی آمریکا گفت که کاخ سفید با اسرائیل در خصوص ایران کاملاً هماهنگ است.به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، دنیس راس، مشاور ارشد کاخ سفید در امور خاورمیانه که در نشست کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) در فلوریدا صحبت می کرد گفت: رئیس جمهور آمریکا به طور پیوسته وقت بیشتری را در مقایسه با دیگر چالش های امنیتی به مسئله ایران اختصاص می دهد.راس خاطرنشان کرد: میزان هماهنگی بین آمریکا و اسرائیل بی سابقه است.وی با تأکید بر تحکیم رابطه میان این دو کشور گفت: طی سی سال گذشته در این مباحثات شرکت داشته ام و این بحث ها هیچ گاه اینقدر فشرده و متمرکز نبوده، این امر منعکس کننده همکاری جدی میان آمریکا و اسرائیل بر سر مسئله ایران است.

**در حالی که گفته می شود عبدالرحیم شه بخش داماد مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی به اتهام ارتباطات خاص با بیگانگان و سؤاستفاده از اموال عمومی بازداشت شده  اما اخبار دریافتی حاکی است که وی به دلایل دیگری نیز در بازداشت به سر می برد.یک منبع آگاه در گفت وگو با زاهدان پرس در این خصوص گفت سفر عبدالرحیم شه بخش به دوبی و ارتباط با شبکه ماهواره ای وهابی نور و همچنین نگهداری غیر قانونی چند هزار طلبه خارجی از چندین کشور دنیا و ارتباط با رسانه های بیگانه و ضد انقلاب و تحریک افکار عمومی از دیگر مواردیست که منجر به بازداشت وی شده است .

** شهردار یک شهر ساحلی در ایتالیا درصدد است تا پوشیدن دامن کوتاه و لباس‌های بدن نما را در این شهر ممنوع کند. این برنامه برای بهبود وضعیتی صورت می‌گیرد که شهردار این شهر ساحلی آن را استاندارد نجابت عمومی نامیده است. دون پائولو چچره، از کشیشان محلی شهر ناپل نیز با تایید اقدام شهردار کاستلا ماری دی استابیا گفته است: این کار می‌تواند جلوی افزایش آزار و اذیت جنسی را بگیرد.

**حجت‌الاسلام سلیمی عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: برخی از آقازاده‌ها و مسئولان کشور تنها برای اخذ مدرک دکترا به کشورهای آسیای میانه و قفقاز سفر می‌کنند. وی افزود:‌ این افراد با پرداخت وجوهی به دانشگاه‌های خارجی تنها زمان ثبت‌نام به دانشگاه مراجعه کرده و پس از پرداخت وجوه هر ترم، بدون حضور در دانشگاه مدرک دکترای خود را اخذ می‌کنند


چهارشنبه 89 آبان 5 , ساعت 1:49 عصر
 

رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان قم:
در فتنه خیلی ها اشتباه کردند امّا بسیج در صراط حق ماند


رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پرشور هزاران نفر از بسیجیان استان قم ضمن تبیین ابعاد مختلف بسیج و مؤلفه های تشکیل دهنده آن، سه عنصر بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام و به اندازه را شاخص حرکت بسیج خواندند...

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پرشور هزاران نفر از بسیجیان استان قم ضمن تبیین ابعاد مختلف بسیج و مؤلفه های تشکیل دهنده آن، سه عنصر بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام و به اندازه را شاخص حرکت بسیج خواندند و تأکید کردند: تبلیغات گسترده دشمنان برای وارونه جلوه دادن پیشرفت های خیره کننده ایران اسلامی، نشانگر جا ماندن آنان از حرکت عظیم و پرشتاب ملت و مسئولان است و برخلاف خواسته دشمنان، این حرکت توقف ناپذیر، و آینده ملت ایران روشن و همراه با پیشرفت های روزافزون خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین حقیقت و ماهیت بسیج خاطرنشان کردند: تفکر تشکیل بسیج از جانب امام خمینی(ره) در واقع ادامه همان نگاه با بصیرت، و اعتماد به مردم و جوانان بود که نسل جوان و بسیجی امروز میوه های شیرین آن درخت طیب و طاهری هستند که امام (ره) با دست خود غرس کرد.حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ایمان، عمل و جهاد را مؤلفه های تشکیل دهنده بسیج برشمردند و افزودند: عرصه های مجاهدت بسیج وسیع و فراگیر است و از میدان علم، سیاست و اجتماع تا عرصه بین المللی ادامه دارد.ایشان افزودند: یکی از موفقیت های بسیج، افزایش توانایی و بصیرت خود در مقابل پیچیده شدن توطئه های دشمنان است که قضایای فتنه سال 88 مؤید این موضوع است در فتنه سال 88 خیلی ها اشتباه کردند و از این جمع، بسیاری هم بعد از مدتی اشتباه خود را تصحیح کردند اما حرکت عظیم بسیج با حفظ پرچم بصیرت، مسیر را اشتباه نکرد و توانست در صراط حق بماند.معظم له با تأکید بر اینکه شاخص تشخیص حق، چهره ها نیستند افزودند: برخی اوقات، چهره های موجه نیز مسیر را به اشتباه می روند بنابراین باید با بصیرت، حق و باطل را تشخیص داد و نه با چهره ها و اشخاص.ایشان خاطرنشان کردند: امروز یکی از خطوط اصلی برنامه کاری دشمن در چارچوب جنگ نرم، وارونه جلوه دادن واقعیات کشور است.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به تبلیغات دشمن در خصوص موضوعات و شرایط اقتصادی کشور اشاره کردند و افزودند: در این تبلیغات تلاش می شود تا فضای اقتصادی کشور، مأیوس کننده و رو به بن بست جلوه داده شود در حالی که واقعیت برخلاف آن است.ایشان با اشاره به تکرار تبلیغات دشمن از جانب عده ای در داخل افزودند: برخی افرادی که در فتنه سال گذشته امتحان خود را دادند، قبل از برگزاری انتخابات، سخن از سالی سخت و تاریک از نظر اقتصادی برای مردم سر می دادند، در حالی که همه دیدند، سال 88 چنین سالی نبود.حضرت آیت الله العظمی خامنه ای افزودند: در سالهای اخیر مسئولان از جنس مردم هستند و مردم نیز همین احساس را دارند و این موضوع برای مخالفان نظام اسلامی خوشایند نیست.ایشان در خصوص سیاست خارجی نیز خاطرنشان کردند: در تبلیغات مخالفان نظام اسلامی و سخنان برخی اصحاب فتنه گفته می شد، ایران در دنیا ذلیل و بی آبرو شده است در حالی که امروز آبروی جمهوری اسلامی ایران در میان ملتهای دنیا نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم یافته است.رهبر انقلاب اسلامی، استقبال بی نظیر مردم لبنان از رئیس جمهور اسلامی ایران را نمونه ای از این واقعیت برشمردند و تأکید کردند: این استقبال پرشکوه برای رئیس جمهور هیچ کشوری در هیچ جای دنیا اتفاق نخواهد افتاد و موضوع سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به لبنان و استقبالی که انجام شد، نباید دست کم گرفته شود.ایشان این قضایا را عظمت و افتخار ملت ایران خواندند و افزودند: اگر دولت، دولتی منقطع از مردم بود و میلیونها جوان باانگیزه از آن حمایت نمی کردند، قطعاً چنین اتفاقی در لبنان روی نمی داد.


چهارشنبه 89 مهر 28 , ساعت 7:33 عصر
روستای بتلیجه همچنان در قهر طبیعت به سر می برد -خشکسالی  و مهاجرت  از پیامد های آن
دوشنبه 89 مهر 5 , ساعت 9:33 صبح
 
مراسم یادبود شهید احمد (احمد رضا) خلجی

 



 


مراسم بیست و سومین سالگرد شهادت، بسیجی دریادل شهید احمد (احمد رضا ) خلجی روز پنجشنبه مورخ 15/7/89از ساعت 17 تا 21 در بیت شهید  واقع در روستای سردار پرور و شهید پرور بتلیجه با حضور همرزمان و دوستان و بسیجیان  و خانواده معظم شهید برگزار خواهد شد.


این بسیجی والامقام در تاریخ 15/7/1366در منطقه عملیاتی فاو ام القصر به درجه رفیع شهادت نائل گردید.


شهید احمد خلجی و شهید اصغر سعیدی  شهدای هنرستان کشاورزی سروش فریدن میباشند


روحشان شاد و یادشان گرامی


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ