سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنده خدای خویشتن را چهل روز برای خدا خالص نکرد، مگر آنکه چشمه های حکمت از دلش بر زبانش [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 90 اسفند 3 , ساعت 4:43 عصر
 
 

تقدیر عطاءالله از عطای خادم‌الحرمین!

خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد عطاءالله مهاجرانی، وزیر فرهنگ سابق ایران(در دوره خاتمی)، از جایزه عبدالله بن‌عبدالعزیز که او را خادم‌الحرمین الشریفین خواند، تمجید کرده است!

وزیر فرهنگ دولت خاتمی که خبرگزاری رسمی عربستان از وی به‌عنوان «دکتر عفوالله مهاجرانی» نام برده، در اظهاراتی به تمجید از پادشاه عربستان پرداخت و گفت: «این جایزه جهانی که نام خادم‌الحرمین‌الشریفین ملک عبدالله بن‌عبدالعزیز را بر خود گذاشته است و مورد عنایت و توجه او قرار دارد، فضای فرهنگی مثبتی را برای گفت‌وگوی تمدنی و ارتباط شناختی از طریق فعال‌سازی ترجمه و ایجاد پلی برای تبادل اندیشه‌ها و تجارب و معارف فراهم می‌کند.»

همچنین رسانه‌های خارجی در روزهای اخیر فاش کردند که دستگاه امنیتی رژیم سعودی علاوه بر کمک 18 میلیون دلاری به این عضو فتنه‌گر شورای هماهنگی راه سبز، به وی وعده داده تا با گسترده کردن بخش فارسی شبکه العربیه، تعدادی از عناصر رسانه‌ای وابسته به این گروه را به‌کارگیرد.


چهارشنبه 90 اسفند 3 , ساعت 4:42 عصر

 ***«ملازاده» کارشناس وهابی شبکه وصال که با کمک‌های مالی ـ سیاسی رژیم آل‌سعود، حمایت‌های بی‌دریغ می‌شد، در برنامه زنده اخیر خود  با تغییر موضعی عجیب و بی‌سابقه، ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی (حامی همیشگی شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های وهابی) را فردی غیر مسلمان نامید و با الفاظ شیاد و قبرپرست وی را مورد خطاب قرار داد!

*** تعدادی از سودجویان با فرارسیدن ایام پایانی سال و مراسم چهارشنبه‌سوری، با روش‌های جالبی مواد محترقه و نورافشانی وارد می‌کنند. برای مثال، این افراد با واردات حجم انبوهی شمع، انواعی از مواد محترقه را که واردات آن‌ها ممنوع است ذیل آن، به‌عنوان نوعی شمع(!) به کشور وارد می‌کنند که به علت حجم بالای شمع‌ها، امکان بازرسی همه کالاها نیست.

 ***«مرتضی تمدن» استاندار تهران، در مراسم رونمایی از لباس فرم زنان شاغل استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی تهران با بیان اینکه اجرای طرح ساماندهی پوشش اداری باید مبتنی بر پذیرش اجتماعی افراد باشد، گفت: پوشش طراحی شده برای خانم‌های شاغل در دستگاه‌های دولتی از جمله استانداری تهران، از فروردین‌ماه سال آینده اجرا می‌شود.

 ***«مارک ویلیامز» کارشناس بازار نفت با هشدار به غربی‌ها برای پرهیز از بازی نفتی با ایران، گفت: «افزایش اخیر بهای نفت عادی است. به‌صورت تاریخی، هر اتفاقی در ایران، همواره بهای جهانی نفت را تحت تأثیر قرار داده است و آنچه ایران انجام می‌دهد، همیشه بر قیمت‌های جهانی نفت تأثیرگذار بوده و خواهد بود.»

 ***روزنامه «بانکوک پست» نوشت: سید «سلیمان الحسینی» رهبر شیعیان تایلند، اعلام کرد چهار ایرانی مظنون به مشارکت در طرح بمب‌گذاری با هدف از بین بردن مقامات رژیم صهیونیستی در بانکوک، اعضای یک گروه مخالف طرد شده ایرانی به نام مجاهدین خلق(منافقین) هستند که برای ایجاد تیرگی روابط ایران و تایلند دست به این اقدام زده‌اند


چهارشنبه 90 اسفند 3 , ساعت 4:39 عصر
آیت‌الله نوری همدانی:
حضور حداکثری در انتخابات جهاد در راه خداست

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید گفت: انقلاب اسلامی در هر دوره‌ای به شیوه‌ای از جهاد برای تداوم خود نیاز داشته و امروز نیز جهاد مردم، حضور حداکثری در انتخابات است.

خبرگزاری فارس: حضور حداکثری در انتخابات جهاد در راه خداست

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم به آن تاکید شده است، مسئله عبرت‌‌آموزی است.

وی ادامه داد: قرآن می‌خواهد مسلمانان با تکیه بر تعقل و تحلیل وقایع تصمیم‌گیری کنند و سطحی‌نگر نباشند.

این مرجع تقلید ابراز کرد: در شش آیه در قرآن مسئله عبرت‌آموزی مطرح شده و به مسلمانان تاکید شده است که در احوالات پیشینیان و وقایع طبیعی دقت کنند.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های کسب عبرت توجه به علل و اسباب جهان است که سبب می‌شود تفکر انسان به عمق عوامل طبیعی در جهان جلب شود.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: کسانی که فکر عمیق داشته باشند و پیرامون خود را با دقت نگاه کنند، از نگرش در شب و روز و اختلافات فصل‌ها می‌توانند به تفکر توحیدی و ایمان به قدرت خداوند برسند.

وی یادآور شد: برخی رخدادها نیز اجتماعی است و به روابط میان مردم مربوط می‌شود که با مطالعه اینها نیز می‌توان به نکات عبرت‌آموزی رسید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قرآن از این رخدادهای اجتماعی به سنت‌الله تعبیر می‌کند، افزود: باید علل حوادث تاریخی را مطالعه و بررسی کرد و از آنها برای هدایت در مسیر آینده استفاده کرد.

وی گفت: ساختن جامعه به نیروی تعقل افراد و عبرت گرفتن از تاریخ نیاز دارد و در غیر این صورت نمی‌توان در برابر حوادث و فتنه‌ها ایستادگی کرد.

آیت‌الله نوری همدانی ابراز داشت: تاریخ به ما می‌آموزد که باید در برابر ظلم، استبداد و استکبار ایستاد و در غیر اینصورت عزت جامعه زیر پای مستکبران لگدمال خواهد شد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نیز که در سال 57 به رهبری امام خمینی(ره) پیروز شد، برای ما عبرت‌های فراوانی به دنبال دارد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: اینکه ملتی که سال‌ها به استضعاف کشیده شده بود، با رهبری یک فقیه توانست یک رژیم مستبد را شکست دهد و سال‌ها در برابر توطئه دولت‌های مستکبر بایستد، به ما می‌آموزد تقوا و صبر، دو عاملی است که انسان را در هر شرایطی پیروز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سلطنت یک نظام نامشروع است، گفت: در اسلام پیامبر(ص) و ائمه(ع) باید در راس حکومت باشند.

آیت‌الله نوری همدانی ابراز داشت: اسلام هیچ‌گاه نمی‌پذیرد که انسان‌های کاخ‌نشین و هوسران بر مردم حکومت کرده و شئونات آنان را به دست گیرند.

وی عنوان داشت: این قانون اسلام به این دلیل است که خداوند برای انسان کرامت قائل است و تسلط انسان‌های گناهکار و فاسد را بر او جایز نمی‌شمارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ولایت‌فقیه یک اصل واضح در اسلام است، ادامه داد: در زمان غیبت کبری نیز کسانی باید حکومت را در دست بگیرند که شایستگی جانشینی امام معصوم را داشته باشند.

وی افزود: اسلام دینی است که در تمام شئونات زندگی دستوراتی برای اجرا دارد، به همین خاطر کسی که بر کشور اسلامی حکومت می‌کند باید اسلام‌شناس و واقف به تمام احکام دین باشد.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: ائمه(ع) دارای مقام عصمت هستند، از این رو می‌توانند بر مردم سرپرستی کنند، در زمان غیبت نیز حاکم کشور اسلامی باید درجه پایین‌تری از عصمت که همان عدالت است، را داشته باشد.

وی با بیان اینکه اداره جامعه نیاز به تدبیر دارد، افزود: رهبر جامعه اسلامی همچنین باید مدیر و مدبر باشد تا بتواند این جامعه را به خوبی اداره کند.

این مرجع تقلید متذکر شد: اسلام همواره دشمنانی داشته که تلاش می‌کردند مسلمانان را زیر سیطره خود بگیرند، از این رو رهبر جامعه اسلامی باید شجاع بوده تا بتواند عزت مسلمانان را در برابر کفار حفظ کند.

وی با بیان اینکه قرآن هدایت‌کننده مومنان است، افزود: در قرآن به مسلمانان تذکر داده شده که هیچ‌گاه فریب لبخند کفار را نخورند، چرا که کفار همواره در دل خود از اسلام کینه دارند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه ولایت فقیه از ابتدا در فقه شیعه وجود داشته است، ادامه داد: از ابتدا این موضوع در اسلام مشخص بوده که سرپرست مسلمانان باید یک انسان متقی، عادل و اسلام‌شناس باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: رژیم ارباب و رعیتی که در طول سال‌ها بر این کشور حکومت می‌کرد، مردم را به فقر فرهنگی و فقر اقتصادی کشانده بود که انقلاب اسلامی در این سال‌ها با جبران این عقب‌ماندگی‌ها کشور را در مسیر پیشرفت قرار داد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ولایت‌فقیه یک سنت الهی است که با فداکاری مردم و خون شهدا در کشور مستقر شد.

وی با اشاره به فتنه 88 به عنوان یک منبع برای عبرت‌آموزی، گفت: اسلام همیشه در تاریخ خود با فتنه همراه بوده اما وظیفه ما این است که با تفکر و مطالعه، چگونگی وقوع این فتنه‌ها را واکاوی کرده از آنان عبرت بگیریم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت انتخابات در تعیین سرنوشت کشور، عنوان کرد: انتخابات عرصه نشان دادن قدرت نظام است و مردم باید با علاقه و شور در این حرکت بزرگ شرکت کنند.

وی در پایان اظهار داشت: انقلاب اسلامی در هر دوره‌ای به شیوه‌ای از جهاد برای تداوم خود نیاز داشته و امروز نیز جهاد مردم حضور حداکثری در انتخابات است.


چهارشنبه 90 اسفند 3 , ساعت 4:38 عصر
شرکت در انتخابات واجب شرعی است/ مردم سرنوشت کشورشان را با هیچ چیز مبادله نکنند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: شرکت نکردن در انتخابات بدون عذر شرعی جایز نیست.

خبرگزاری فارس: شرکت در انتخابات واجب شرعی است/ مردم سرنوشت کشورشان را با هیچ چیز مبادله نکنند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی مجموعه‌ای از استفتائات مربوط به انتخابات را به شرح زیر منتشر کرد.

سئوال: نظر شما در مورد کاندیدا شدن روحانیونى که قدرت راه یافتن به مجالس قانونگذارى را دارند و توسط مردم انتخاب مى‌شوند چیست؟ در صورتى که اگر این روحانیون شرکت نکنند اشخاصى غیر متعهد به این مجالس راه پیدا کرده و احکام غیراسلامى را تصویب مى‌کنند.

جواب: ظاهر این است که شرکت آن روحانیون و افراد متعهد دیگر با شرایطى که گفتید واجب است.

***

سئوال: انتقاد از کاندیداتورها و بیان نکات منفى آنها در جمع یا بین دو نفر چه حکمى دارد؟

جواب: در صورتى که در مقام مشورت براى رأى دادن به آنها باشد اشکال ندارد، ولى باید صفات آنها را بیان کرد نه توهین و مذمّت و تحقیر و یا خداى نکرده تهمت به آنها زده شود.

***

سئوال: حکم جنابعالى در مورد کسانى که در انتخابات در راستاى شناساندن خود به مردم از امکانات بیت‌المال استفاده کرده‌اند، چیست؟

جواب: بیت‌المال مصارف خاصى دارد که باید در آن مصرف شود.

***

سئوال: اگر تا زمان انتخابات هیچ شخص خاصی را برای رای به او پیدا نکنیم تکلیف چیست؟ آیا با رای سفید تکلیف از ما ساقط می‌شود؟

جواب: در فرض سئوال، رای سفید بدهید.

***

سئوال: آیا دیدار شما با برخی از کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی نشان دهنده حمایت شما از آنهاست؟

جواب: ما بارها اعلام کرده‌ایم از منتخب مردم حمایت می‌کنیم ولی در مورد هیچ فرد خاصی نظر نداریم.

***

سئوال: شنیده می‌شود برخی از کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی به منظور پیروزی در میدان انتخابات از طریق توزیع گوشی تلفن همراه و سیم کارت، پرداخت وجه نقد، توزیع غذای گرم، وعده امتیازات دولتی و غیر آن اقدام به خرید آراء می‌کنند. ضمنا این وضعیت به گونه‌ای است که به سمت انتخابات سرمایه داری پیش می‌رود و در صورتی که این امر واقعیت داشته باشد، با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین از محضر مبارک حضرتعالی استدعا می‌شود به لحاظ روشن شدن عموم، فتوای مورد نظر را به صورت شفاف و روشن مرقوم فرمایند.

جواب: انتخابات اسلامی با انتخابات غربی مادی بسیار متفاوت است، استفاده از امور مالی و امتیازات مختلف برای خریدن آراء در انتخابات اسلامی مطلقاً جایز نیست و باید جداً از آن پرهیز کرد و کسانی که از اینگونه طریق کسب آراء کنند، مشروعیت آنها زیر سئوال است و رأی دهندگانی که با این امور به افرادی رأی می‌دهند که صلاحیت ندارند نیز از نظر شرعی مرتکب خلاف شرع شده‌اند. اصولاً توسل به این امور دلیل بر عدم صلاحیت است.

برادران و خواهران عزیز مراقب باشند سرنوشت نظام و کشورشان را با هیچ چیز مبادله نکنند و حتی در تبلیغات انتخاباتی خود از روش‌های غربی استفاده نکنند.

***

سئوال: انتخابات مجلس در پیش است. برای مثل من که هیچ کس را نمی‌شناسد و راه و روش تحقیق هم بلد نیست چه راهی مناسب است تا انتخاب صحیح کند؟

جواب: شما می‌توانید از اشخاص آگاه و متدین و دلسوز کمک بگیرید و همچنین مطالعه سوابق ایشان می‌تواند به شما کمک کند.

***

سئوال: اگر فرد اصلح در انتخابات احتمال رأی آوردنش کم باشد آیا می‌توان برای دفع فرد بدتر، به فرد بد رای داد؟ آیا حجت شرعی خواهیم داشت در نزد خدا؟ (البته منظور از فرد بد، فردی است که اصلح نیست و شانس رقابت با فرد بدتر را دارد)

جواب: در صورتی که بدتر بسیار خطرناک باشد و بد این خطرات را ندارد و رأی نیاوردن اصلح تقریبا مورد اطمینان باشد آنچه نوشته‌اید مانعی ندارد.

***

سئوال: می‌خواستم بدانم حرکت تخریب گرایانه برای تبلیغ انتخابات نمایندگی مجلس بدون هیچ‌گونه توهین، افترا، نشر اکاذیب و ... جایز است یا خیر؟

جواب: تخریب دیگری نه در انتخابات و نه در غیر آن نه با نشر اکاذیب و اهانت و نه بدون آن جایز نیست.

***

سئوال: آیا شرکت نکردن در انتخابات معصیت و گناه است؟

جواب: آری، ترک آن بدون عذر شرعی جایز نیست.


چهارشنبه 90 اسفند 3 , ساعت 4:37 عصر
هدف نظام سلطه متوقف کردن پیشرفت علمی ملت ایران است

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شدند: هدف جنجال آفرینی نظام سلطه متوقف کردن پیشرفت علمی ملت ایران است، فشار، تحریم، تهدید و ترور نتیجه ای نخواهد داشت و ملت ایران به مسیر پیشرفتهای علمی خود ادامه خواهد داد.

خبرگزاری فارس: هدف نظام سلطه متوقف کردن پیشرفت علمی ملت ایران است

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،‌ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار رئیس و مسئولان سازمان انرژی اتمی و جمعی از دانشمندان هسته‌ای کشور، بزرگترین دستاورد موفقیت ها و پیشرفتهای دانشمندان جوان در عرصه علم و فناوری هسته ای را، ایجاد احساس عزت نفس و عزت ملی در کشور و ارائه الگویی به ملتهای منطقه و جهان از توانایی یک ملت برای ایستادگی در مقابل فشارها، استقلال و توانایی شکستن انحصار علمی قدرتهای استکباری دانستند و تأکید کردند: ملت ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نخواهد بود و به دنیا نیز ثابت خواهد کرد که سلاح هسته ای اقتدار آفرین نیست بلکه یک ملت با اتکاء به استعدادها و ظرفیت های بالای انسانی و طبیعی خود، توانایی شکستن اقتدار متکی به سلاح هسته ای را دارد.

رهبر انقلاب اسلامی وجود نیروی انسانی کارآمد، هوشمند، دانشمند، خوش فکر و پرانگیزه در کشور را یکی از نعمت های الهی برشمردند و افزودند: اگر چه پیشرفتهای دانشمندان جوان در عرصه فناوری هسته ای ابعاد مختلفی دارد اما مهمترین بُعد آن، ایجاد احساس عزت ملی و عزت نفس در ملت ایران است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، ایجاد روحیه عزت نفس در کشور را مرهون انقلاب اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: برخلاف تبلیغاتی که تلاش دارد بگوید ملت ایران و جوانان این کشور، «نمی توانند»، اما هر پیشرفت و دستاورد بزرگ علمی، بشارت می دهد که ملت ایران «می تواند».

ایشان دستاوردهای علمی و فناوری هسته ای را مرتبط با منافع ملی و آینده کشور ارزیابی کردند و افزودند: چند کشوری که به ناحق و با انحصار علمی، خود را بر دنیا مسلط کرده و نام خود را نیز جامعه جهانی گذاشته اند، از شکسته شدن این انحصار علمی بوسیله ملتها هراسناک هستند و بخشی از جنجال آفرینی و هیاهوی آنها بر ضد ملت ایران نیز به همین دلیل است.

رهبر انقلاب اسلامی استفاده از علم برای زورگویی را بزرگترین جنایت بر ضد بشریت خواندند و تأکید کردند: اگر ملتها بتوانند بصورت مستقل در عرصه های هسته ای، هوا – فضا، فناوری، علمی و صنعتی به پیشرفت دست پیدا کنند، دیگر زمینه ای برای سلطه زورگویانه قدرتهای جهانی باقی نخواهد ماند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به شکسته شدن انحصار علمی بوجود آمده بوسیله قدرتهای سلطه گر، در ایران، خاطرنشان کردند: باید با اتکاء به خداوند متعال و بدون توجه به جنجال ها مسیر پیشرفتهای علمی در عرصه های مختلف بویژه فناوری هسته ای با قدرت و جدیت ادامه پیدا کند.

ایشان هدف اصلی جنجال آفرینی قدرتهای سلطه گر را، متوقف کردن حرکت پیشرفت علمی ملت ایران برشمردند و افزودند: شکی وجود ندارد که دستگاههای تصمیم ساز و تصمیم گیر در کشورهای مقابل ما، به خوبی می دانند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست، زیرا جمهوری اسلامی ایران، از لحاظ فکری، نظری و فقهی داشتن سلاح هسته ای را گناه بزرگ می داند و اعتقاد دارد نگهداری چنین سلاحی نیز بیهوده، پرضرر و پرخطر است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران می خواهد به دنیا ثابت کند که داشتن سلاح هسته ای قدرت آفرین نیست و اقتدار از سلاح هسته ای بدست نمی آید بلکه می توان اقتدار متکی به سلاح هسته ای را درهم شکست و ملت ایران، این کار را خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید براینکه فشار، تحریم، تهدید و ترور نتیجه ای نخواهد داشت و ملت ایران به مسیر پیشرفتهای علمی خود ادامه خواهد داد، افزودند: این فشارها و تحریم ها از یک جنبه نشانگر ضعف قدرتهای استکباری است و در مقابل، ملت ایران را مستحکم تر خواهد کرد زیرا ملت از عصبانیت دشمن متوجه می شوند که راه و هدف را درست انتخاب کرده اند و به آن ادامه خواهند داد.

ایشان موضوع هسته ای را نیز یک بهانه خواندند و خاطرنشان کردند: تحریم ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است در حالیکه موضوع هسته ای، مربوط به چند سال اخیر است، بنابراین مشکل اصلی آنها ، ملتی است که تصمیم گرفته مستقل باشد، زیر بار ظلم نرود و ظالم را افشاء کند و این پیام را به همه ملتها نیز بدهد که این کار را انجام داده است و بیشتر هم انجام خواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: هنگامی که ملتی تصمیم می گیرد با توکل بر حمایتهای الهی و تکیه بر قدرت درونی خود بایستد، هیچ مانعی نمی تواند جلوی او را بگیرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای دانشمندان هسته ای کشور را به بالا بردن همت ها و انگیزه ها در مسیر پیشرفت های علمی توصیه کردند و افزودند: موضوع صنعت هسته ای فقط موضوع استفاده از آن در بخشهای مختلف و ملی کشور نیست بلکه این حرکت به جوانها، دانشمندان و ملت ، عزم و تصمیم راسخ می بخشد زیرا ایستاده و پرانگیزه نگه داشتن ملت بسیار مهم است.

در ابتدای این دیدار آقای دکتر عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، گزارشی از دستاوردهای جدید صنعت هسته ای و همچنین تلاشهای انجام گرفته برای بومی سازی این دانش و استفاده از آن در بخشهای پزشکی بویژه تولید رادیو دارو و مطالعات کشاورزی ارائه کرد.


سه شنبه 90 اسفند 2 , ساعت 7:28 صبح

دوستت دارم به اندازه خورشید که هر روز آسمان را می بوسد

********************************

دوستت دارم به اندازه ماه که با نور خود همه را نوازش می کند

  ***********************

دوستت دارم به اندازه دریا که هر لحظه ساحل را بغل می کند

 


سه شنبه 90 اسفند 2 , ساعت 7:24 صبح

سلام
پدر یعنی عشق و مهربانی

پدر یعنی همدم

پدر یعنی ایثار

پدر یعنی یک دنیا صداقت

پدر یعنی دریای بیکران سخاوت

پدر یعنی چتری برای بالای سر

پدر یعنی دستان گرم

پدر یعنی تکیه گاه

پدر یعنی کوه استقامت

پدر یعنی صدای خوش زندگی

پدر یعنی هم‌خوانی با دل

پدر یعنی نفس آرام

پدر یعنی آرامش خاطر

پدر یعنی یک دنیا حرف نگفته

پدر یعنی کلمه به کلمه اش محبت

پدر یعنی تنها تک چراغ زندگی

پدر یعنی تهی از ادعا

پدر یعنی دل گرمی قبل از آغاز هر چیز

پدر یعنی پناهگاه همه دوران زندگی

پدر یعنی جاده های زندگی را با شجاعت هموار کردن

پدر یعنی همان دستی که وقت ترس و گریز شانه هایت را می فشارد

پدر یعنی یک آغوش باز تا ابد

پدر یعنی پدر



مادر یعنی زیبایی

_ _ _ _ _


سرچشمه مهر و دوستی یعنی مادر


مادر یعنی یک همدم از اول تا آخر


مادر یعنی دلی به وسعت دریا


واژه مادر شدن یعنی یک رویا

زیباترین واژه دنیا در هر جا




مادر یعنی زیبایی به اندازه کهکشانها


مادر یعنی گنجینه مهر و محبت


در نگاه فرزند تمنای یک صحبت


مادر یعنی قصه های زیبای شبانه


مادر یعنی گوش دادن به حرفهای بچه گانه


مادر یعنی بیدار ماندن برای بچه بیمار


مادر انسانی زیبا همانند بهار


مادر بودن و مادر شدن یک افتخار


دیدن روی ماه مادر یک انتظار


مادر زیباترینی و مهربانترینی


چه بگویم از تو که تو بهترینی


سه شنبه 90 اسفند 2 , ساعت 7:22 صبح
مهم و حیاتی

 سفرهای نوروزی در راه است و علاوه بر آن ، سفرهای خارجی متعارف در طول سال ، پدیده ای متعارف به شمار می رود اما خیلی از مسافران ساده دل ، ممکن است در انتهای سفر سر از زندان درآورند یا محکوم به مرگ شود.

در صورتی که در فرودگاه خانم یا آقایی آمد و از شما خواهش کرد تا ساک یا کیف او را در بارهای خود قرار دهید، چون او ظرفیت بارش تکمیل شده، به هیچ وجه چنین درخواستی را قبول نکنید که ممکن است ناخواسته قاچاقچی مواد مخدر شوید و در فرودگاه مقصد دستگیر شده و به اعدام محکوم شوید!
 
هم اکنون ایرانیان زیادی در کشورهای عربی، مالزی و اندونزی در صف اعدام قرار دارند فقط به خاطر اینکه مثلا یک خانم به آنها گفته میشه چمدان من را هم شما ببرید؟! من ظرفیت بارهام تکمیل شده! این افراد حتی در ساعتی منتهی به پرواز ، طرح دوستی با شما می ریزند و سعی می کنند به عنوان همسفر با شما رفیق شوند.
 
و بدین ترتیب فرد ساده لوح گول می خورد قربانی مواد مخدر می شود. و به این سادگی قاچاقچیان چمدانهای خودشان را با نام دیگران رد و بدل می کنند تا از گزند دستگیر شدن در امان بمانند!
 
در فرودگاه ها همیشه مراقب این موارد باشید و سریع گول احساسات ایرانی خود را نخورید که برای شما گران تمام می شود! نه گفتن به خواسته های شوم دیگران را از هم اکنون یاد بگیرید
!
آنچه در این میان بیشتر جلب توجه می‌کند این است که قاچاقچیان برای اجرای نقشه‌های خود حتی حاضرند افراد بی‌گناهی را قربانی کنند. برخی از آنها با حضور در فرودگاه‌های مورد نظرشان و شناسایی مسافرانی که قصد عزیمت به کشورهایی  نظیر کشورهای حاشیه خلیج فارس یا جنوب شرق آسیا را دارند، با این بهانه که بارشان سنگین‌تر از حد مجاز است، از طعمه‌شان که بار کمتری دارد، می‌خواهند یکی از ساک‌های آنها را برایشان به آن سوی گیت حمل کند.
 
حال آنکه قاچاقچیان از قبل در داخل این ساک که معمولا ساکی کوچک یا حتی کیف لپ‌تاپ است، محموله مواد مخدر را جاسازی کرده‌اند و اگر در هنگام بازرسی، محموله کشف نشد، پس از گذر از گیت امنیتی ساک را از طعمه‌شان پس می‌گیرند و اگر هم محموله کشف شد، آن وقت این مسافر از همه جا بی‌خبر است که به‌عنوان قاچاقچی دستگیر خواهد شد
 
 برخی قاچاقچیان نیز بعد از شناسایی مسافران، با این بهانه که فردی در فرودگاه کشور مقصد منتظر بسته ارسالی آنهاست، از مسافران می‌خواهند که لطف کنند یا در ازای دریافت مبلغی نسبت به انتقال بسته آنها اقدام کنند. حال آنکه از قبل در بسته مورد نظر مواد ‌مخدر جاسازی کرده‌اند و با این شگرد قصد انتقال محموله خود را دارند.حتی درون جلد یک کتاب یا یک بسته گز اصفهان هم می توانند مواد را چنان جاسازی کنند که به هیچ وجه شک هم نکنید.
 
بنابراین به مسافران توصیه می‌شود به هیچ عنوان بار و محموله اضافی از افراد ناشناس دریافت نکنند، چرا که درصورت دستگیر شدن در کشورهای مقصد، مجازات سختی ، حتی اعدام  در انتظار آنها خواهد بود و این در حالی است که برای این افراد، از دست پلیس، وزارت امورخارجه و دولت ایران هیچ کاری ساخته نیست؛ چرا که از آنها مواد‌ مخدر کشف شده و باید طبق مقررات کشور مورد نظر با این افراد برخورد شود.
این موضوع را جدی بگیرید ؛ خیلی ها تا کنون قربانی شده اند و هم اکنون که شما این مطلب را می خوانید در زندان های کشورهایی مانند امارات ، تایلند ، مالزی و ... به سر می برند و بعضی هایشان هم اعدام شده اند یا در انتظار آنند.

مطلب را از طریق ارسال به دوستان ، به دوستانتان هم بفرستید و از آنها هم بخواهید به دوستانشان بفرستند تا در این اطلاع رسانی خیرخواهانه و انسان دوستانه سهیم باشید.


12

سه شنبه 90 اسفند 2 , ساعت 7:19 صبح


سه شنبه 90 اسفند 2 , ساعت 7:19 صبح

گفتند :شکست یعنی تو یک انسان در هم شکسته ای
گفت :نه من هنوز کامل نیستم
گفتند :شکست یعنی اینکه تو یک آدم احمق بودی
گفت :نه شکست یعنی اینکه من به اندازه ی کافی جرات نداشته ام
گفتند شکست یعنی اینکه تو دیگر به ان نمی رسی
گفت :نه !یعنی از راه دیگر به سوی هدفم حرکت کنم
گفتند :شکست یعنی تو زندگی ات را تلف کردی
گفت : نه شکست یعنی من بهانه برای شروع کردن دارم
گفتند  :شکست یعنی اینکه تو باید تسلیم شوی
گفت :نه شکست یعنی من باید بیشتر تلاش کنم
سخت کوشی هرگز کسی را نکشته است، نگرانی است که انسانرا از بین می برد


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ