سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] فرزند را بر پدر حقى است و پدر را بر فرزند حقى . حق پدر بر فرزند آن بود که فرزند در هر چیز ، جز نافرمانى خداى سبحان ، او را فرمان برد ، و حق فرزند بر پدر آن است که او را نام نیکو نهد و نیکش ادب آموزد و قرآنش تعلیم دهد . [نهج البلاغه]
 

3

یکشنبه 91 اردیبهشت 17 , ساعت 7:15 صبح
 
 


دشمنی گوگل با نام خلیج‌فارس ادامه دارد


موتور جست‌وجوگر گوگل در تازه‌ترین تحرک ضدایرانی‌اش نام خلیج‌فارس را از یکی از پربازدیدترین سرویس‌هایش حذف کرده است.

بنابر این گزارش، گوگل در اقدامی غیر حرفه‌ای و مخالف قوانین بین‌المللی، نام «خلیج‌فارس» را از سرویس google map پاک کرده و این در حالی است که تا چندی پیش، گوگل نام Persian gulf را بر روی محل خلیج‌فارس قرار داده بود.

اتفاق جالب آن است که با پاک‌شدن خلیج‌فارس از نقشه این سرویس جست‌وجوگر، کاربران اینترنتی در سراسر جهان با جست‌وجوی واژه «خلیج‌فارس» به زبان‌های مختلف دنیا به محل اصلی خلیج‌فارس می‌رسند. همچنین اگر کاربری نام خلیج عربی را نیز در این سرویس جست‌وجو کند، به محل خلیج‌فارس هدایت می‌شود بدون آنکه حتی این نام نیز بر روی آن درج شده باشد.

به نظر می‌رسد این اقدام در پی اعتراض شدید مردم، مسئولان، اهالی رسانه و کاربران اینترنتی ایرانی نسبت به اظهارنظر وزیر امورخارجه امارات درباره مالکیت بر جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس صورت گرفته است.

گفتنی است موتور جست‌وجوگر گوگل درباره حذف این نام از نقشه خود هنوز هیچ توضیحی نداده است.


2

یکشنبه 91 اردیبهشت 17 , ساعت 7:15 صبح
 
 


برگزاری دور دوم انتخابات مجلس


خبرگزاری رویترز 5 می 2012 (16 اردیبهشت) در گزارشی به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ایران پرداخت و نوشت:...

گروه ترجمه - خبرگزاری رویترز 5 می 2012 (16 اردیبهشت) در گزارشی به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ایران پرداخت و نوشت: این انتخابات آزمونی برای نظام مذهبی ایران است و چندان نمی‌توان آن را فرصتی برای تغییرات بنیادین در جمهوری اسلامی تلقی کرد. بیش از 50 درصد کرسی‌های مجلس با اعضای جدید از جمله نامزدهای مستقل پر شده است که این موضوع خبر از تغییر چهره گسترده در مجلس می‌دهد. این انتخابات تأثیر مهمی بر مسیر هسته‌ای ایران و روابط خارجی این کشور نخواهد داشت.

در ادامه مقاله آمده است: از میان پنج نامزدی که کرسی‌های تهران را کسب کرده‌اند، غلامعلی حداد عادل بیشترین آرا را به‌دست آورده است. محمد مرندی، تحلیل‌گر سیاسی در دانشگاه تهران، گفت: «باید منتظر شکل‌گیری ائتلاف‌ها بمانیم؛ اما واقعیت این است که مجلس آینده به‌آسانی به احمدی‌نژاد فضای مانور نخواهد داد. تردید دارم که آقای احمدی‌نژاد از نتایج خشنود باشد.» جبهه متحد اصول‌گرایان بزرگ‌ترین ائتلاف در دور نخست بود؛ اما تحلیل‌گران می‌گویند نظام سیاسی ایران پیش‌بینی وفاداری نامزدها را دشوار می‌کند. رضا اسفندیاری، تحلیل‌گر امور ایران، می‌گوید: «در این فهرست بسیاری از منتقدان احمدی‌نژاد حضور دارند... اما بسیاری از نامزدها چهره جدیدی هستند که گرایش سیاسی واقعی آن‌ها نامشخص است. به همین ترتیب، نمی‌دانیم آن‌ها لزوماً چگونه رفتار خواهند کرد... گروه‌بندی‌های سیاسی در ایران قاعده‌مند نیست و در نظام پارلمانی ایران، ریاست فراکسیون حزب وجود ندارد که اعضای مجلس را در یک مسیر هدایت کند.»

در پایان مقاله آمده است: گرایش سیاسی بیش از 70 نامزد مستقل در دور نخست انتخابات مجلس نیز نامشخص است. صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی، گفت: «بسیاری از آن‌ها از استان‌های کوچک هستند و به لحاظ سیاسی ناشناخته. اما برخی از آن‌ها در طول مبارزات انتخاباتی مورد حمایت احمدی‌نژاد بودند و بنابراین آن‌ها به احتمال بسیار، به حمایت از وی گرایش دارند.» میزان مشارکت مردم در انتخابات در دور نخست 64 درصد بود و پارلمان جدید ایران روز 24 می 2012 آغاز به‌کار خواهد کرد.

تحلیل‌: این خبرگزاری با جا انداختن بخش اصلی انتخابات مرحله دوم که همانا حضور پرشور مردم بود، بر روی نقاطی انگشت گذاشته که می‌تواند از کانون‌های تشدید اختلافات باشد. برخلاف نظر این خبرگزاری، این انتخابات که جلوه‌ای از پایبندی و وفاداری مردم به نظام است، با مستحکم‌تر کردن مواضع هسته‌ای ایران بر رفتار طرف غربی نیز تأثیر جدی خواهد گذاشت


1

یکشنبه 91 اردیبهشت 17 , ساعت 7:14 صبح
 
 


حالا نوبت منتخبان است


بازتاب گسترده مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در رسانه‌های جهانی مشخص کرد که این انتخابات برای جهانیان بسیار مهم‌تر از برگزاری مرحله دوم یک انتخابات است.

موضع‌گیری خبرگزاری آسوشیتدپرس در برابر مرحله دوم انتخابات، بخشی از اهمیت جهانی آن را آشکار کرد. این خبرگزاری اعلام کرد: حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم، موضع ایران را در گفت‌وگوهای هسته‌ای پیش‌رو تقویت می‌کند. مردم ایران اسلامی در حوزه‌هایی که انتخابات در آن‌ها به مرحله دوم کشیده شد نیز با آگاهی کامل از اهمیت آن با حضور گسترده و مسئولانه نشان دادند از وضعیت حساس کشور و آنچه در منطقه می‌گذرد، آگاهند و حاضرند برای پیشبرد اهداف نظام هر آنچه از دست‌شان برمی‌آید انجام دهند. بنا بر اخبار موجود تا پایان امروز تکلیف 65 نماینده باقی‌مانده برای پر کردن کرسی‌های خالی مجلس مشخص می‌شود و پس از آن، مجلس شورای اسلامی ظرف چند روز آینده باید آماده یک جابه‌جایی گسترده باشد و تعدادی از نمایندگان باید جایشان را به نمایندگان جدید بدهند و آن‌هایی هم که با رأی مردم موفق شدند ابقا شوند، به‌خاطر داشته باشند که نماینده مجلس نهم هستند و لازم است به انتظارات نو شده مردم بیندیشند. مجلس نهم به اقتضای وضعیت کشور که در موقعیت فعلی مشخصه‌های متعددی دارد، مسئولیت بسیار سنگینی برعهده‌اش است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها نحوه تعامل با دولت است. دولت در یک سال پایانی عمرش به سر می‌برد و به‌نظر می‌رسد درصدد است برخی از برنامه‌های اصلی نیمه‌کاره‌اش را به پایان برساند و کمبود وقت ممکن است دولت را به شتاب وادارد و شتاب هم می‌تواند عوارض خودش را داشته باشد؛ از طرفی، سخت‌گیری‌های بلاوجه هم می‌تواند آسیب برساند. مدیریت این مهم با هدف حفظ منافع و مصالح نظام و حفظ آرامش جامعه، وظیفه تک‌تک نمایندگان مجلس نهم به‌ویژه در سال جاری است که باید برایش چاره‌اندیشی کنند.


دوشنبه 91 فروردین 21 , ساعت 7:14 صبح
مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه چادگان برگزار شد
مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید ناحیه بسیج چادگاه با حضورسردار سلیمانی و جمعی فرماندهان و پایوران سپاه در این ناحیه برگزار شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج استان اصفهان ، مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه چادگان در جمع پایوران و فرماندهان بسیج و با حضور سردار سلیمانی فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در نمازخانه ناحیه چادگان برگزار شد.

در این مراسم سردار سلیمانی حضور مردم در انتخابات را نشانه اقتدار این ملت خواندند.

وی در پایان این مراسم سردار سلیمانی ضمن تقدیر و تشکر از فرمانده سابق ناحیه سرهنگ جهانگیری،برای فرمانده جدید ناحیه چادگان،سرهنگ کاتبی آرزوی توفیق نمودند.


15

سه شنبه 91 فروردین 15 , ساعت 2:9 عصر

امام علی (ع):بسا احسان پیاپی خدا،گناهکار را گرفتار کند وپرده پوشی خدا اورا مغرور سازد،وبا ستایش مردم فریب خورد،
وخدا هیچکس را همانند مهلت دادن ،مورد آزمایش قرار نمی دهد.                 حکمت 260 نهج البلاغه


2

سه شنبه 91 فروردین 15 , ساعت 12:15 عصر


9

چهارشنبه 90 اسفند 24 , ساعت 7:22 صبح

رییس‌جمهور در دیدار وزیر دفاع آذربایجان روابط تهران – باکو را روابطی عمیق و برادرانه توصیف کرد و گفت:‌ این روابط هیچگاه تحت تاثیر حوادث مقطعی قرار نخواهد گرفت.


پنج شنبه 90 اسفند 18 , ساعت 11:27 صبح

رصد های آینده گروه اسمان زنده رود

رصد روستای بتلیجه در اردیبهشت 1391

1391/02/07 رصد روستای بتلیجه
حرکت ساعت 2 عصر و بازگشت 7 صبح از روستا
هزینه رصد16000تومان
شام : خوراک جوجه === صبحانه : نان+پنیر+خیار +گوجه+چایی

ثبت نام کلیک کنید


توضیحات:
قوانین به صورت کامل اجرا شده و برای همه صادق میباشد.برای مشاهده قوانین کلیک کنید.
شرکت کنندگان محترم لوازم روبه رو را همراه داشته باشند: چادر و زیر انداز+لباس گرم+نقشه و چراغ قوه+لواازم شخصی


شنبه 90 اسفند 13 , ساعت 1:13 عصر
در راه پیروزی انقلاب اسلامی
مردم فریدن سختی‌های فراوانی را به جان خریدند

خبرگزاری فارس: مبارز انقلابی و شهردار سابق داران گفت: مردم فریدن همیشه در عرصه انقلاب پیشتاز بوده‌اند و در روزهای مبارزه با رژیم پهلوی برای شرکت در تظاهرات سختی‌های فراوانی را به جان خریدند.

کاظم صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مردم منطقه فریدن با توجه به نداشتن روحانیت قوی در منطقه فریدن کمی دیر از مبارزه مردم بر علیه رژیم پهلوی آگاه شدند اما به محض آگاهی از آغاز مبارزه همگانی در کشور با تمام توان به میدان آمده و در مبارزات ملت ایران بر علیه رژیم شاه نقش مهمی ایفا کردند.

وی افزود: یکی از باشکوه‌ترین تظاهرات مردم فریدن چند روز پیش از پیروزی انقلاب صورت گرفت و این مردم انقلابی با تراکتور و ماشین‌های کشاورزی به مرکز فریدن یعنی آران رفته و تظاهرات باشکوهی در حمایت از انقلاب انجام ‌‌دادند که منتج به درگیری نیروهای نظامی با مردم شد. 

شهردار سابق داران، حجت‌الاسلام سیداحمد مصطفوی و بهمن محمدی را از جمله مهم‌ترین مبارزان فریدن برشمرد و تأکید کرد: شهید فریدون خسروی از جمله شاخص‌ترین شهدای روستای درختک فریدن است که در تظاهراتی مهم در نجف‌آباد به شهادت رسید.

وی ادامه داد: هم‌چنین دانش‌آموزان و دانشجویان فریدن هم‌چون دیگر شهرهای ایران نقش مهمی درمبارزه بر علیه رژیم پهلوی داشتند و اعلامیه‌های امام خمینی(ره) توسط آنها منتشر و پخش می‌شد.

صادقی ادامه داد: شهید حنیف شاهمرادی  که در دوران دفاع‌ مقدس به شهادت رسید از جمله مبارزان انقلابی اهل چادگان بود که نقش مهمی در پـخش اعـلامیه‌ها و کتاب‌های  امـام خمینی(ره) در منطقه فریدن و چـادگان داشت و با کمک تعـدادی از دوستـانش اقـدام به تهیه رساله عملیه حضرت امـام(ره) کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید شـاهمرادی در طول مدت مبارزه با رژیم پهلوی آشنـایی کامل با مسائل و جریان‌های منطقه فریدن پیدا کرد، گفت: پس از انقلاب این شهید بزرگوار واحد اطلاعات سپاه فریدن را راه‌اندازی نموده و مسـئولیت واحد اطـلاعات سپـاه فریدن را برعهده گرفت.

این مبارز انقلابی اضافه کرد: وی طی دوران فعالیت در این مناطق خدمات مهمی را به انجـام رسانید که از مهمترین آنها می‌توان به شناسایی و مبارزه با عوامل مروج جریـان انحرافی بهـائیـت، مبـارزه بـا تحرکات گـروهـک‌های ضد انقلاب به ویژه گروه‌های چپ و کمونیستی، شناسایی و دستگیری تعداد قـابل توجهی از عـوامـل و مرتبطان کـودتای نوژه و جمع‌آوری تعداد زیادی سلاح و مهمات غیر قانونی در منطقه اشاره نمود.

وی با بیان اینکه مردم فریدن مردمی زحمت‌کش، کم‌توقع باصداقت و مؤمن هستند، تأکید کرد: فریدنی‌ها در طول سی و سه سال که از انقلاب می‌گذرد در عرصه‌های مختلفی مانند کمک به جبهه، حمایت از ولایت‌فقیه و دفاع از دین و میهن پیشتاز بوده و شهدا و جانبازان فراونی نثار راه انقلاب کرده‌اند.

صادقی تأکید کرد: مردم انقلابی فریدن از ابتدای انقلاب در تمام صحنه‌های سیاسی حضور داشته‌اند و در آینده نیز مانند همیشه مدافع منافع انقلاب و راه امام خمینی(ره) باقی می‌مانند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

 


<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ