سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ذکر، رهنمود خردها و بیداری جانهاست . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 93 مرداد 12 , ساعت 11:19 صبح

بدون حجاب، مدال هیچ ارزشی برایم ندارد

 
نسخه مناسب چاپارسال به دوستان
تصویر: 

وقتی روی سکوی دوم مسابقات المپیک آسیایی قرار گرفت، فلش دوربین‌های عکاسی بود که مقابل او چشمک می‌زد اما این مورد توجه قرار گرفتن به خاطر مدال و قرار گرفتن در جایگاه دوم نبود بلکه به خاطر پوششی که داشت توجه عکاسان جلب شد. درست در جایی که حجاب جایگاهی نداشت او با چادر بر روی سکو قرار گرفت. چندی پیش که دقیقش می‌شود 14 تیر ماه، سمیه حیدری کوراش کار در وزن 57 کیلو گرم در فینال بازی‌های آسیایی داخل سالن کره جنوبی با باخت مقابل مقابل نماینده ازبکستان موفق به کسب مدال نقره شد و هنگام رفتن بر روی سکو و برای دریافت مدالش با پوشش چادر طلایی در جایگاه قرار گرفت. برای دقایقی با این ورزشکار بسیجی همکلام شدیم که از نظرتان می‌گذرد.
خانم حیدری! قبل از هر سوالی برایمان بگویید از چه زمانی ورزش را شروع کردید؟
من درست از زمانی که 14 سال داشتم ورزش جودو را به صورت حرفه‌ای آغاز کردم و 12 سال است که عضو تیم ملی جودو هستم و تاکنون در مسابقات مختلفی شرکت کرده‌ام و عناوین بسیاری هم به دست آورده‌ام.
شما در آن مسابقات حجاب داشتید چطور شد که هنگام رفتن روی سکو پوشش چادر را انتخاب کردید؟
بنا بر پیام رهبر عزیزم که فرمودند با حفظ کرامت اسلامی با موفقیت به مقام بالا برسید، من هم در آن رقابت‌ها دوست داشتم به عنوان یک زن ایرانی حجاب کشورم را به دنیا نشان دهم و ثابت کنم که با حجاب بودن مانع پیشرفت نمی‌شود.
واکنش افراد حاضر در سالن مقابل این پوشش شما چگونه بود؟
برای همه عجیب بود که چرا من حتی داخل محوطه خود را محدود می‌کنم و ورزشکاران خارجی با تعجب به پوشش من نگاه می‌کردند. من از قبل تصمیم گرفته بودم که با کسب مدال با پوشش چادر بر روی سکو حاضر شوم. زمانی که جایگاه دوم را به دست آوردم و قرار شد بر روی سکو بروم اطرافیانم گفتند با همان لباس ورزشی بروم اما از مربی‌ام تقاضا کردم که چادرم را بیاورند و با آن پوشش به روی سکو بروم. همان موقع برخی از رسانه‌های خارجی مخالفت‌های خود را در این باره مطرح کردند و کاملا مشخص بود پوشش مرا دوست نداشتند اما رسانه‌های خودمان بسیار از این کار من حمایت کردند.
شما از چه زمانی پوشش چادر را بر خود برگزیدید؟
من از کودکی بسیار به چادر علاقه‌مند بود حتی به خاطر دارم مادرم می‌گفت با چادر اذیت می‌شوی اما من نمی‌پذیرفتم و دوست داشتم چادر سر کنم.
چه زمانی عضو بسیج شدید؟
5 سال است که عضو بسیج هستم و در حال حاضر هم به عنوان بسیجی فعال فعالیت می‌کنم. همین جا هم لازم می‌دانم اضافه کنم که همیشه دوست داشتم به عنوان یک بسیجی بتوانم به جامعه ورزش خدمت کنم. بسیج امکانات بسیاری در اختیار من قرار داد و می‌توانستم با حضور در باشگاه‌های بسیج به تمریناتم بپردازم.
با کسب این مقام برای اولین بار در کشور چه جایزه‌ای برای شما در نظر گرفتند؟
متاسفانه جایزه‌ای به من نداده‌اند گرچه به انگیزه نیاز داشتم اما تا به حال هدیه‌ای نداده‌اند. اصلا تا به حال حمایت مالی آنچنانی از من نشده است و خانواده‌ام اسپانسرم بوده‌اند.
این رشته ورزشی را تا کجا می‌خواهید ادامه دهید؟
از روز اول که به صورت حرفه‌ای این رشته را آغاز کردم دوست داشتم پا به صحنه المپیک بگذارم اکنون هم همه هدفم این است که انشا‌ء‌الله به المپیک برزیل برسم.
اگر در آنجا با پوشش چادر شما مخالفت کنند چه می‌کنید؟
انگیزه اصلی من حفظ حجابم است و اگر با آن مخالفت کنند قرار گرفتن بر روی سکو برایم هیچ ارزشی ندارد چرا که هدفم این است که به دنیا ثابت کنم حجاب محدودیت نیست مصونیت و است و من با آن به موفقیت می‌رسم. من با زنان مسلمان بسیاری از کشورها در ارتباط هستم و آنها هم دوست دارند با حجاب و با پوشش چادر به همه عرصه‌ها ورود پیدا کنند. من می‌خواهم دل حضرت زینب(س) و حضرت زهرا(س) را شاد کنم و این همه آرزوی من است و اعتقاد بسیاری هم به این مسئله دارم قطعا هر کس نسبت به اعتقادات خود اصرار بورزد پیروز خواهد شد. من در مسابقات آسیایی هم دوست داشتم نشان دهم که چادر نماد زن ایرانی است و آنها با حجاب و عفاف به مقام‌های بالا دست پیدا می‌کنند و حجاب باعث نمی‌شود که محدودیتی بر یک زن به وجود آید بلکه این لذت بسیار دارد.
در حال حاضر چه می‌کنید؟
در حال حاضر با تلاش بسیار تمرینات خود را انجام می‌دهم. مسابقات بعدی دو ماه دیگر در فرانسه برگزار می‌شود و همه توان خود را به کار می‌گیرم که با طلا بازگردم و از مردم می‌خواهم برایم دعا کنند.
در پایان اگر حرف ناگفته‌ای باقی مانده، بفرمایید.
باید از فدراسیون جودو آقای رستگار و آقای میراسماعیلی تشکر کنم که برادرانه از من حمایت کردند. همچنین خواهرم سمیرا حیدری که مربی‌ام بوده او باعث ورود من به این عرصه شد. سرکار خانم علی‌پور، مربی دیگرم که انگیزه بسیار به من داد تا به این درجه برسم. همچنین از هیئت جودو استان تهران آقای بلوطی و خانم قمی تشکر می‌کنم که در این یک سال گذشته مرا حمایت کردند.


یکشنبه 93 مرداد 12 , ساعت 11:14 صبح

به گزارش اصفهان شرق به نقل از دانا:

image83634 عکس دیده نشده از سردار قاسم سلیمانی در بین مردم منوجان ل عکس دیده نشده از سردار قاسم سلیمانی در بین مردم منوجان لت عکس دیده نشده از سردار قاسم سلیمانی در بین مردم منوجان


پنج شنبه 93 مرداد 2 , ساعت 6:46 صبح

«روز قدس یک روز بین‌المللی اسلامی و روز بزرگ و مهمی است که ملت ایران و دیگر ملت‌های مسلمان، حرف حقی را که استکبار بیش از شصت سال برای خاموش کردن آن سرمایه‌گذاری کرده بود، فریاد می‌کنند. (حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای)

 

حمد و سپاس خدای قادر و متعال را که به ملت های مسلمان توفیق درک لیالی قدر و روز قدس را که از ایام‌الله است عنایت فرمود. سپاس خدایی را که همواره پشتیبان مظلومان و ستمدیدگان بوده و بر طبق وعده‌ای که فرموده به آنان برتری بخشیده است. به راستی چنین خدایی پرستیدنی است، خدایی که "انتفاضه سنگ" را به "انتفاضه موشک" مبدل می‌گرداند، خدایی که هیمنه ارتش‌های تا دندان مسلح را فرو می‌ریزد، خدایی که وحشت و ترس از رودررویی با رزمندگانش را در دل دشمنانش می‌نشاند؛ آری هرچه هست اوست و دیگر هیچ ...

 

مروری بر وقایع و حوادث تاریخی از ابتدای اشغال سرزمین فلسطین و قبله اول مسلمین جهان نشان می دهد رژیم جنایتکار و کودک‌کُش اسرائیل تنها منطقش کشتار و غارت مردم بی دفاع و مظلومی است که جرمشان ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و بی عدالتی است و هرگز نتواسته مردانه و رودررو با رزمندگان مقاومت به نبرد بپردازد لذا ناجوانمردانه مردم بی‌دفاع را زیر آتش بمب و توپخانه قرار داده اما دست قدرت الهی مقدر فرموده است تا مستضعفین و مظلومان بر مستکبرین و زورگویان تفوق یابند.

 

اما ناجوانمردانه‌تر از رژیم صهیونستی رژیم های دست نشانده دولت های عربی منطقه و مجامع بین المللی داعیه‌دار به اصطلاح حقوق بشر و پیروان شعار "نه غزه و نه لبنان" هستند که با سکوت خفت‌بارشان شریک جرم قتل عام زنان و کودکان گشته اند و در این میان متأسفانه حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به مدد رسانه‌های استکباری در سایه جام جهانی فوتبال مورد غفلت واقع گردید.

 

با این حال اگرچه ملت مظلوم فلسطین صدمات مادی و انسانی فراوانی متحمل شده اند اما در عمل ثابت کرده اند که تعداد کشته ها و زخمی ها تعیین کننده پیروز میدان نبرد نبوده و نخواهد بود؛ آنچه پیروزی را رقم می زند میزان استقامت و پایداری بر اساس روح ایمان و اعتقاد به خدای متعال است که بحمدالله ملت فلسطین نه تنها دارای چنین روحیه ای است بلکه این ملت پس از گذشت 60 سال تبدیل به "اسطوره مقاومت" شده است.

 

"انتفاضه موشکی" مردم غزه نشان داد بیداری اسلامی و برخلاف تصور سردمداران استکبار بعد از سرکوب انقلاب مصر تلاش‌های مذبوحانه گروهکی مانند داعش، همچنان در سراسر جهان اسلام زنده و پویاست و علیرغم خواست دولت‌های مزدور غربی به پشتیبانی مردم غزه برخاسته‌اند.

 

اکنون فرصت برای حمایت مادی و معنوی از مردم فلسطین فراهم گشته و وظیفه حکم می‌کند تا با تمام توان در روز قدس شکست سنگین دیگر را بر پیکر شکننده رژیم صهیونیستی وارد سازیم.»


دوشنبه 93 تیر 30 , ساعت 10:50 صبح

به نام خدا

 

مهم ترین خواص شیر

   کلسیم که نقش اساسی در شکل ‌گیری و استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها دارد، از مهم‌ ترین ترکیبات موجود در شیر است. فسفر که برای بسیاری از واکنش‌های شیمیایی بدن و فعال کردن آنزیم‌ها لازم است و در رشد و ترمیم بافتی دخالت دارد، در میان املاح موجود در شیر حضور داشته و به غیر از آن، سدیم و پتاسیم که در تنظیم اسیدی و بازی بودن سلول‌ های بدن نقش ایفا می کنند، با خوردن شیر دریافت می ‌شوند.

اما مهم‌ترین خواص آن به قرار زیر است:

* نوشیدن شیر در بهبود علایم قاعدگی که با نام سندرم پیش از قاعدگی معروف است، نقش به سزایی دارد. بسیاری از خانم ‌ها قبل از دوران قاعدگی دچار نشانه‌هایی از جمله افسردگی، اختلالات خلقی، کمردرد و سردرد می ‌شوند. این افراد باید بدانند که مصرف شیر می ‌تواند این نشانه‌ها را تسکین دهد.

* شیر برای داشتن ناخن‌ها، دندان‌ها و موهایی سالم ‌تر لازم است. این نوشیدنی چون کلسیم فراوان دارد، مصرفش به همراه ویتامین D   باعث استحکام استخوان‌ها و دندان ها و تقویت رشد موها و پیشگیری از ریزش آن ها می ‌شود. وجود کلسیم به همراه ویتامین A   ، ویتامین های گروه B   و پتاسیم مانع از نرم و نازک شدن موها می ‌شود و به درخشان شدن آن ها کمک فراوان می‌کند.

* مطالعات بسیاری نشان داده است که مصرف روزانه شیر به همراه میوه‌ها و سبزیجات، هم در بچه‌ها و هم در بزرگسالان باعث کاهش فشار خون بالا می‌ شود.

اگر چه هنوز مکانیسم آن مشخص نیست، اما به نظر می‌‌رسد که کلسیم، پتاسیم، منیزیم و پروتئین شیر نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.

* تحقیقات زیادی وجود دارد مبنی بر این که مصرف شیر و لبنیات، خطر بیماری‌های قلبی ‌عروقی را کاهش می ‌دهد. مردانی که بیشتر از دیگران شیر مصرف می‌ کنند، کمتر دچار حملات قلبی می ‌شوند. همچنین مصرف شیر کم‌ چرب به دلیل سرشار بودن از کلسیم میزان کلسترول بد را در خون کاهش داده و میزان کلسترول خوب را بالا می برد، اما فراموش نکنید که منظور ما از شیر، نوع کم چرب آن است.

* برخلاف تصور عموم، دیده شده است، افرادی که از شیر کم‌چرب استفاده می‌کنند، لاغرتر از سایرین هستند. شما می ‌توانید با مصرف شیر و لبنیات کم ‌چرب میزان کالری دریافتی تان را تحت کنترل داشته باشید تا از بروز چاقی، مخصوصا

 

چاقی شکم پیشگیری شود.

* از آنجا که دوران نوجوانی و کودکی، مرحله ی خیلی مهم در سلامت جسمانی و روانی فرد است، رژیم غذایی سرشار از لبنیات و شیر در این دوران پایه ‌گذار دوران جوانی و میانسالی و حتی سالمندی سالم تر به حساب می آید.

به علاوه، مطالعات نشان می ‌دهد کودکانی که روزانه شیر مصرف می‌کنند، از سایر کودکانی که علاقه‌ای به خوردن آن ندارند، باهوش ‌ترند.

* شیر دشمن دیابت نوع دوم است. محققان به این نتیجه دست یافته اند که مصرف منظم لبنیات و شیر کم‌چرب می ‌تواند خطر بروز دیابت نوع دوم را در بزرگسالان پایین آورد.

* با شیر به جنگ سرطان برویم. تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان ‌دهنده تاثیر شیر بر پیشگیری از سرطان بوده‌اند. نقش خوردن شیر در پیشگیری از سرطان‌های پستان و روده بزرگ به اثبات رسیده است. طبق تحقیقات دانشمندان سوئدی، مردانی که روزانه 5/1 لیوان شیر می‌ خورند، 35 درصد کمتر احتمال دارد که به سرطان روده بزرگ مبتلا ‌شوند.

* یک رژیم غذایی خوب و سالم نقش مهمی در سلامت سالمندان دارد و حتی به آن ها کمک می ‌کند که برای مدت طولانی‌ تری زندگی شاد و فعالی داشته باشند و از شر بسیاری از بیماری ‌ها در امان بمانند.

مصرف روزانه شیر در دوران نوجوانی و کودکی پایه ‌گذار استخوان ‌هایی محکم بوده و از عوامل اصلی پیشگیری کننده پوکی استخوان و زندگی سالمندی فعال تر محسوب می شود.

* همان طور که می دانید در دوران بارداری و شیردهی، نیازهای غذایی مادر افزایش پیدا می‌ کند، بنابراین مادران باردار در این دوران مخصوصا در سه‌ ماهه دوم و سوم باید میزان بیشتری کالری، پروتئین، انواع ویتامین‌ و کلسیم مصرف کنند.

شیر از آن دسته مواد غذایی است که مادران باردار به آن نیاز بیشتری دارند.

شیر پرچرب یا کم چرب؟

 یک بررسی نشان داد، مصرف 4 لیوان شیر کم چرب به جای 4 لیوان شیر پر چرب، مقدار کلسترول خون را کاهش می دهد. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این بررسی می خواهد بگوید مصرف شیر کم چرب، کلسترول خون را کاهش می دهد؟

خیر، این گونه نیست. بلکه این تحقیق ثابت کرده، مصرف 4 لیوان پرچرب در روز کلسترول خون را افزایش می دهد. یک برنامه غذایی صحیح و مناسب باید دارای مقادیر کمی کلسترول و چربی اشباع باشد. 4 لیوان شیر پرچرب 150 میلی گرم

 

کلسترول دارد که نصف مقدار دریافتی مجاز روزانه است. نوشیدن 4 لیوان شیر پرچرب در روز، به همراه یک عدد تخم مرغ یا 240 گرم گوشت قرمز، مقدار کلسترول را از حد مجازش بالاتر می برد. 4 لیوان شیر پرچرب، 8 گرم چربی اشباع دارد که بالاترین حد مجاز است . در این صورت شما بایستی منابع دیگر چربی اشباع مثل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ ، کره و روغن نباتی جامد را کاهش دهید.

 

حال می خواهیم بدانیم چرا نوشیدن 4 لیوان شیر پرچرب در روز مقدار کلسترول را افزایش می دهد، ولی مصرف دو عدد تخم مرغ در روز کلسترول خون را افزایش نمی دهد؟ دو عدد تخم مرغ تقریباً چهار برابر 4 لیوان شیر پر چربی کلسترول دارد. اما تخم مرغ یک سوم شیر، چربی دارد. همچنین چربی اشباع تخم مرغ یک چهارم شیر است. دو عدد تخم مرغ 12 گرم و 4 لیوان شیر پرچرب 35 گرم چربی دارد. مصرف چربی اشباع نسبت به کلسترول موجود در غذا، کلسترول خون را بیشتر افزایش می دهد. البته این بدان معنی نیست که شما مجاز هستید هر چقدر که خواستید تخم مرغ مصرف کنید . بلکه می خواهیم نشان دهیم 4 گرم چربی اشباع موجود در دو عدد تخم مرغ نسبت به 18 گرم چربی اشباع موجود در 4 لیوان شیر پرچرب، کلسترول را کمتر افزایش می دهد. اگر می خواهید کلسترول خون خود را کاهش دهید، بایستی مصرف انواع چربی بخصوص چربی های اشباع را کاهش دهید که این چربی های اشباع در کره ، روغن نباتی جامد، گوشت و لبنیات پرچرب مثل شیر پرچرب وجود دارد.

سلامت قلبتان،‌شیر بخورید

اگر از آن آدم‌هایی هستید که شیر و پنیرتان هرگز ترک نمی‌شود، از شنیدن این خبر خوشحال خواهید شد، این که محققان متوجه شده‌اند افرادی مثل شما، نسبت به سایر افراد، چند قدم از سکته قلبی و مجموعه علائم هشداردهنده آن دور هستند. اگر بخواهید دقیق‌تر بدانید، قضیه از این قرار است که سندرمی وجود دارد به نام "سندرم متابولیک". این سندرم، مجموعه علائمی است که اگر فرد چند تای آن را داشته باشد، باید فکری به حال خودش بکند و بیشتر مراقب باشد، چون می ‌تواند نشان ‌دهنده خطر قریب ‌الوقوع بیماری قلبی و سکته در او باشد.

علائم سندرم متابولیک

علائم سندرم متابولیک،عبارتند از: فشار خون بالا ، تری‌گلیسیرید بالا ، کلسترول خوب یا همان HDL   پایین، قند خون بالا و همین طور چاقی شکمی. حالا می ‌توانیم اصل خبر را، به گزارش رویترز، دوباره مرور کنیم: کسانی که روزانه شیر می‌خوردَند، به نسبت کسانی که "به ندرت" به‌آن رغبت نشان می ‌دادند، 62 درصد کمتر احتمال دارد که به سندرم متابولیک دچار شوند. این نتایج، از بررسی 2 هزار و 400 مرد میانسال بریتانیایی، به مدت حدود 20 سال به دست آمده است. نتایج مشابهی هم در مورد مصرف پنیر و ماست به دست آمده و این خوراکی‌ها هم همین فایده را داشته‌اند.

جالب است از سرنوشت افرادی که در این مطالعه دچار سندرم متابولیک شده‌اند، خبر داشته باشیم. این افراد 79 درصد بیشتر از سایرین دچار حمله قلبی شدند، 4 برابر جمعیت نرمال جامعه دچار دیابت یا بیماری قند شدند و احتمال فوتشان در عرض این 20 سال،46 درصد بیشتر از سایرین بود.

این بررسی‌ها، در دانشگاه "کاردیف" انگلستان انجام شده و نتایج آن در نشریه " اپیدمیولوژی بهداشت جامعه "چاپ شده است. البته این مطالعه ثابت نمی‌کند که با مصرف لبنیات، قطعاً به علائم سندرم متابولیک دچار نمی‌ شوید.

 

 

این نتایج تنها نشان‌دهنده نوعی رابطه بین این دو موضوع است که برای اثبات قطعی نوع این رابطه، باید مطالعات بالینی و مداخله‌ای بیشتری صورت گیرد. با این حال، از آنجا که به دلایل گوناگون، مصرف لبنیات مفید شناخته شده است، می‌توانیم از همین الان آن را به عنوان یک توصیه جدی برای همه مطرح کنیم.

در مطالعات قبلی هم نقش لبنیات در پیشگیری از انواع بیماری‌ها بررسی شده و نتایج مشابهی به دست آمده است. به عنوان مثال چندی پیش، محققان آمریکایی گزارش دادند که افرادی که روزانه مقادیر بالایی از مواد حاوی کلسیم و ویتامین D   استفاده می ‌کنند، 18 درصد کمتر از بقیه احتمال دارد که دچار دیابت نوع 2 شوند و همان طور که می ‌دانیم، لبنیات گوناگون سرشار از این دو ماده حیاتی هستند. اما شیر و لبنیات، از چاقی هم تا حدی پیشگیری می ‌کنند. همان طور که می‌ دانیم، اکثر آنها حاوی مقادیر قابل ‌‌ملاحظه‌ای کلسترول هم هستند. پس چطور است که افرادی که از این خوراکی‌ها می‌ خورند، کمتر چاق می ‌شوند و حتی چربی خون‌شان هم بیشتر از بقیه تحت‌ کنترل است؟ هنوز راز این معما گشوده نشده، حتی جالب است اگر به این نکته دقت کنیم که حذف چربی لبنیات هم تأثیری در کاهش وزن افراد نداشته است.

مطالعات انجام شده نشان می ‌دهد که اگر فرد چاق بخواهد با کم کردن چربی لبنیات مصرفی‌اش، مقدار کالری دریافتی‌اش را کم کند، فایده چندانی نخواهد برد و این موضوع کمکی در کاهش وزن او نمی ‌کند. بنابراین بهتر است از حجم غذاهای سرخ‌شده و آماده‌اش کم کند تا از چربی لبنیات مصرفی‌اش. شاید همه این تأثیرات را بتوان به ترکیب مواد مغذی موجود در لبنیات نسبت داد. شاید همین ترکیب اسرارآمیز باشد که از لبنیات معجونی ساخته که بتواند بیشترین فایده و کمترین ضرر را برای ما داشته باشد.



 

 


دوشنبه 93 تیر 30 , ساعت 10:49 صبح

به نام خدا

اثر شیر و فراورده های آن در پیشگیری از سرطان

   متاسفانه امروزه سرطان یکی از بیماریهای شایع می باشد.سرطان روده ی بزرگ سومین سرطان پرشیوع در جهان است که همه ساله قربانیان زیادی بر جای می گذارد. میزان شیوع ابتلا به این بیماری در زنان و مردان یکسان است. در ابتلا به انواع سرطان، عوامل گوناگونی از جمله عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی نقش عمده ای ایفا می کنند.

تحقیقات، ثابت کرده است که، دریافت500 کیلو کالری انرژی بیش از نیاز در طول روز، میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ را در مردان 15درصد و در زنان 11درصد افزایش می دهد. در بین عوامل محیطی، رژیم غذایی ارتباط تنگاتنگی در ابتلا به سرطان دارد. به طوریکه علت 60- 30درصد از انواع سرطان ها، رژیم غذایی نادرست است. در بین انواع مواد غذایی اگر چه مواد غذایی سرطان زا وجود دارد، اما مواد غذایی ضد سرطان نیز شناخته شده اند. شیر و فراورده های آن از جمله مواد غذایی ضد سرطان هستند. وجود موادی مانند کلسیم، ویتامین D  ، نوعی اسید چرب به نام اسید لینولئیک، اسید بوتیریک ، کازئین، اسفنگولیپیدها و وجود برخی باکتری ها مانند لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس در شیر و فراورده های آن، این مواد غذایی را به مواد غذایی ضد سرطان معروف کرده است.

رژیم های غذایی که غنی از چربی، و فقیر از فیبر هستند، در بروز سرطان روده های بزرگ نقش بسیاری دارند. افزایش دریافت انرژی در طول روز نیز در ابتلا به بیماری سرطان روده بزرگ تاثیر بسزائی دارد. تحقیقات، ثابت کرده است که، دریافت500 کیلو کالری انرژی بیش از نیاز در طول روز، میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ را در مردان 15درصد و در زنان 11درصد افزایش می دهد. مواد موجود در مواد دفعی مانند اسیدهای صفراوی و سموم باکتری ها اگر به طور مستقیم و دائم با مخاط روده بزرگ تماس داشته باشند، می توانند به سلول ها آسیب رسانده و رشد تکثیر سلولی را از حالت طبیعی خارج کنند.

کلسیم

موجود در شیر و فراورده های آن، رشد و تقسیم سلول های پوششی و همچنین پرزهای موجود درلوله ی گوارش را تنظیم کرده و از تکثیر بیش از حد سلول ها پیشگیری می کند. مواد موجود در مواد دفعی مانند اسیدهای صفراوی و سموم باکتری ها اگر به طور مستقیم و دائم با مخاط روده بزرگ تماس داشته باشند، می توانند به سلول ها آسیب رسانده و رشد تکثیر سلولی را از حالت طبیعی خارج کنند. کلسیم موجود در شیر و فراورده های آن اسیدیته مدفوع را افزایش می دهد. بعلاوه دفع فسفات، چربی، اسیدهای چرب آزاد و همچنین اسیدهای صفراوی را افزایش می دهند. همچنین، کلسیم از غلظت اسیدهای چرب بلند زنجیره، اسیدهای صفراوی ثانویه، و فسفولیپیدهای مدفوع می کاهد.

ماست به ماده غذایی ضد سرطان معروف شده است. علاوه بروجود مقادیرمناسبی از کلسیم در ماست، عوامل دیگری نیز در این فراورده ی شیری وجود دارند که به آن خواص ضد سرطانی بخشیده است. باکترهای اسید لاکتیکی موجود در ماست از جمله عواملی هستند که از لوله ی گوارش در برابر سرطان محافظت می کنند. مصرف فراورده های حاوی باکتری

 

لاکتوباسیلوس،هم بطورمستقیم وهم بطورغیرمستقیم از لوله ی گوارش محافظت می کند. باکتری های اسید لاکتیکی، مانع از افزایش تکثیر سلول های سرطانی در افراد مبتلا به سرطان روده ی بزرگ می شوند. در طول تخمیر شیر برای تولید ماست موادی تولید می شوند که،خاصیت ضدسرطانی دارند.

اسید لینولئیک کنژوگه

ایزومزی از اسید لینولئیک بوده، که مقدار آن در شیر و فرآورده های شیری بسیار بالاست. این اسید چرب مانع از ایجاد سلول های سرطانی می شود. شیر، کره، ماست و پنیر منبع خوبی از اسید لینولئیک کنژوگه هستند. برخی از تحقیقات ثابت کرده اند که، این اسید چرب سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. اسفنگوزین موجود در شیر، فعالیت آنزیم پروتئین کنیاز را مهار می کند. فعالیت این آنزیم شکل گیری و رشد سلول های سرطانی را تحریک می نماید. به علاوه اسفنگوزین رشد سلول های سرطانی را متوقف کرده و ازهجوم سلول های سرطانی به دیگر بافت های بدن پیشگیری می کند.

اسفنگولیپیدها

از دیگر ترکیبات ضدسرطان در شیر و فرآورده های آن بوده که از ابتلا به سرطان روده ی بزرگ پیشگیری می کنند. اسفنگولیپیدها نقش عمده ای در رشد و تمایز سلولی دارند. . اسفنگومیلین یکی از فراوان ترین اسفنگولیپیدها در شیر و فراورده های آن است، که حدود یک سوم از اسفنگولیپیدهای شیر را به خود اختصاص می دهد، که نقش عمده ای در رشد و تمایز سلولی دارد. میزان اسفنگومیلین موجود در شیر با تغییرات فصلی تغییر خواهد کرد. از آنجا که اسفنگولیپیدها درغشای سلول ها قرار گرفته اند و در ذرات چربی متمرکز نشده اند، تمام انواع شیر از جمله شیر بدون چربی، شیر کم چربی و شیر پرچرب همگی منابع خوبی از این ماده ی شیمیایی هستند. اسفنگوزین موجود در شیر، فعالیت آنزیم پروتئین کنیاز را مهار می کند. فعالیت این آنزیم شکل گیری و رشد سلول های سرطانی را تحریک می نماید. به علاوه اسفنگوزین رشد سلول های سرطانی را متوقف کرده و ازهجوم سلول های سرطانی به دیگر بافت های بدن پیش گیری می کند.

محققان معتقدند اسفنگولیپیدهای موجود در شیر، سلول هایی را که در مرزسرطانی شدن هستند را ، به سلول های طبیعی تبدیل می کنند. اسید بوتیریک تکثیر بیش از حد سلول های روده ی بزرگ را مهارمی کند. اسیدبوتیریک علاوه بر اینکه در شیر وجود دارد، به دنبال تخمیر فیبر، توسط باکتری های لوله گوارش نیز تولید می شود.ترکیب ضدسرطانی دیگری که در شیر و فراورده های آن وجود دارد،اسید بوتیریک است. این اسید، نوعی اسید چرب کوتاه زنجیره است، که به مقدار مناسبی در شیر وجود دارد. اسید بوتیریک تکثیر بیش از حد سلول های روده ی بزرگ را مهار،و در نتیجه چرخه ی سلولی را تنظیم می کند. تحقیقات ثابت کرده اند که این اسید چرب از تهاجم سلول های سرطانی جلوگیری می نمایند. اسیدبوتیریک علاوه بر اینکه در شیر وجود دارد، به دنبال تخمیر فیبر، توسط باکتری های لوله گوارش نیز تولید می شود. پروتئین های موجود در شیر به خصوص کازئین، که حدود 80 درصد از پروتئین های شیر گاو را به خود اختصاص داده است، خاصیت ضدسرطانی به شیر بخشیده است. بعلاوه این نوع پروتئین، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

 

 

پروتئین

WHEY   نوعی دیگر از پروتئین های موجود در شیر است که این نوع پروتئین نیز خاصیت ضدسرطانی دارد. چرا که این پروتئین غنی از اسیدهای آمینه ی گوگرددار مانند سیستئین و متیونین است. این اسیدهای آمینه پیش ساز گلوتاتیونین در بدن می باشند. گلوتا تیونین خاصیت آنتی اکسیدانی داشته که سلول های بدن را از تهاجم رادیکال های آزاد مصون می دارد. تمام افراد به ویژه آن هایی که سابقه ی خانوادگی ابتلا به این نوع سرطان را دارند، باید حتماً در طی روز به مقدار کافی از شیر و فراورده های آن مصرف کنند.

به طور کلی دریافت1200 میلی گرم کلسیم از منابع غذایی به خصوص شیر، 15-10 میکروگرم ویتامین D   در طول روز، از ابتلا به سرطان روده ی بزرگ جلوگیری می کند. تمام افراد به ویژه آن هایی که سابقه ی خانوادگی ابتلا به این نوع سرطان را دارند، باید حتماً در طی روز به مقدار کافی از شیر و فراورده های آن مصرف کنند

 


سه شنبه 93 تیر 17 , ساعت 1:51 عصر

نگاهی تحلیلی به تشیع لندنی و آمریکایی!

در سال‌های اخیر رسانه‌های مختلفی به نام تشیع با هدف ایجاد اختلاف میان مسلمانان ایجاد شده‌اند که به اختصار به سه شبکه فارسی زبان آن اشاره می‌شود…
شبکه اهل‌بیت؛ ادبیات لمپن به نام شیعی‌گری!
این شبکه با مدیریت فردی به نام «حسن ا..یاری» تاسیس شد و عوامل آن با انتخاب این نام مقدس، سعی داشتند موقعیتی برای خود کسب کنند. آن‌ها در دوره فعالیت خود در راستای برجسته ساختن اختلافات مذاهب اسلامی و همسو با سیاست‌های انجمن حجتیه مطالبی را تهیه می‌کردند. تاکید بر سوگواری ایام فاطمیه به نام «محسنیه» و برگزاری جشنی موسوم به «عیدالزهرا» مهم‌ترین اقدامات این شبکه بود.
انتساب دروغین به مرجعیت
ا…یاری مدتی این شبکه را منتسب به مراجع معرفی می‌کرد و مدعی بود بیوت مراجع از آن حمایت می‌کنند. این ادعا از سوی مسؤولان بیوت مراجع رد شد. در این میان، بیت «آیت ا… قربانعلی محقق کابلی» از علمای مقیم قم از شبکه اهل بیت، حمایت می‌کرد. با افشای ماهیت تفرقه‌افکنانه آن، آیت ا… محقق کابلی نیز طی اطلاعیه‌ای در مهر 1389، با تاکید بر اهمیت وحدت بین مسلمانان، اعلام کرد: «از پیروان و شیعیان راستین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جداً تقاضا می‌شود که از هرگونه کمک مادی و معنوی به شبکه یاد شده خودداری کنند. از نظر این‌جانب پرداخت وجوهات شرعیه با هر عنوانی به این شبکه و سایر مراکز و شبکه‌ها و برنامه‌هایی که تحت هر عنوانی در راستای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی فعالیت می‌کنند نه تنها مجزی نیست بلکه تعاون بر اثم و عدوان است.»
دیدگاه‌های سیاسی ا…یاری
1- ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی
2- تایید شعار نه غزه نه لبنان با این بهانه که اول بقیع را آزاد کنیم غزه برای بعد.
3- ایجاد فاصله بین شیعیان و مرجعیت معظم شیعه (مدیر این شبکه هیچ‌یک از مراجع را عادل نمی‌داند و به کرات به حضرت امام خمینی، حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای‌، حضرت آیت‌ا… مکارم شیرازی و حتی حضرت آیت ا… بهجت توهین کرده است)
4- کوبیدن دولت جمهوری اسلامی ایران و پایین آوردن جمهوری اسلامی از حامی مستضعفان و شیعیان جهان به دشمن اهل بیت(ع)!
5- مقایسه حکومت امام خمینی(ره) با حکومت عباسیان!
6- دفاع از آمریکا به بهانه آزادی بیان در آن کشور
آقای ا… یاری ساکن آمریکاست. جالب است بدانید در آمریکا قانونی برای شبکه‌های ماهواره‌ای وجود دارد با این مضمون که اگر شبکه‌ای کوچک‌ترین توهینی به مقدسات یک فرقه مذهبی یا فکری یا اجتماعی بکند آن شبکه تعطیل می‌شود و مجوزش باطل خواهد شد. حال این سؤال پیش می‌آید که چرا شبکه موسوم به اهل بیت که تماما توهین است، بسته نمی‌شود؟ جز مخالفت این شبکه با دولت جمهوری اسلامی و ایجاد اختلاف بین فرق اسلامی علتی دارد؟
اعتقادات مبتنی بر تفکرات حجتیه
اعتقادات و حرف‌های وی شدیداً منطبق بر تفکر حجتیه است، او معتقد است هیچ کاری نباید انجام داد و فقط منتظر باشیم تا خدا هر زمان خواست امام زمان را بفرستد. این شبکه، مروج قمه‌زنی است و می‌گوید به عشق امام حسین (علیه السلام) همه کاری باید کرد….
هدف این جریان، سوق دادن تشیع به سمت حجتیه است تا به اهل سنت فحش دهد و یا حتی حکم قتل برادران اهل سنت را صادر کند. در حال حاضر هم توهین به اهل سنت از جانب وی کم نیست و از این طریق میان برادران شیعه و سنی تفرقه ایجاد می‌کند.
شبکه اهل بیت «کاخ سفید»!
چندی پیش حجت‌الاسلام نبوی، معاون تبلیغات حوزه علمیه قم، طی نشستی از گردآوری اسنادی مبنی بر حضور آمریکایی‌ها در پشت پرده این شبکه ماهواره‌ای خبر داد و گفت: «هدف این شبکه که به نام دفاع از شیعه و گسترش علوم اهل بیت‌ (ع) راه اندازی شده است، بد جلوه دادن شیعه بود.»
با بروز حساسیت در خصوص این شبکه، دادگاه ویژه روحانیت در قم، حکم پلمپ دفتر این شبکه را صادر کرد. عوامل این شبکه در ادامه تحرکات خود، ضمن جسارت به علمای اسلام و نیز مقام معظم رهبری و ولایت فقیه، مدعی شدند رویکرد نظام، حمایت از اهل سنت به قصد تضعیف مکتب اهل بیت‌(ع) است!
شبکه سلام؛
از اسلام منهای سیاست تا سیاست منهای اسلام!
چند سال قبل که اولین نوشته‌ها درباره شبکه سلام منتشر می‌شد، کم‌تر کسی خطر اسلام آمریکایی را که در لباس تبلیغ شیعه خود را میان شیعیان نفوذ داده بود، جدی می‌گرفت. اما امروز با پیوند خوردن این شبکه با جریانات سیاسی و ضدامنیتی کم‌تر کسی از این موضوع بی‌خبر است که شبکه سلام در خدمت سیاست‌های استعماری ضداسلامی در حال فعالیت است. بخصوص این روزها که مدعیان جدایی دین از سیاست در امور سیاسی وارد شده و در مخالفت با جمهوری اسلامی تمام قد ایستاده‌اند.
مدیر شبکه سلام با به راه انداختن تشکیلاتی با عنوان «جمعیت روحانیون سنتی ایران معاصر» بیانیه‌های آتشینی در حمایت از آشوب در کشور صادر کرده است.
منابع مالی که آشکار نمی‌شوند…
در حالی که هر روز اخبار تازه‌تری از اعمال محدودیت برای انتقال وجوه ایرانیان در سراسر دنیا منتشر می‌شود، شبکه سلام شماره حساب‌های بیش‌تری را در کشورهای آلمان، آمریکا، استرالیا، دوبی و… معرفی می‌کند تا بگوید کمک‌های مالی بیش‌تری را از مخاطبان جمع‌آوری کرده است.
مرجان حسینی، کارشناس ارتباطات، می‌نویسد: «برنامه‌های شبکه سلام از راه ماهواره هات‌برد پخش می‌شود که ماهانه، مبلغ درخور توجهی را برای اجاره از مالکان شبکه‌ها دریافت می‌کند. با در نظر گرفتن سایر هزینه‌های راه‌اندازی و اداره شبکه ماهواره‌ای که تمام قاره‌ها را زیر پوشش قرار می‌دهد و تبلیغات بازرگانی محدودی دارد، سلام باید منابع مالی گسترده‌ای داشته باشد. مدیران این شبکه در مورد تأمین هزینه‌های آن توضیحات شفافی ارائه نداده‌اند.»
مدیر بخش مانیتورینگ صدا و سیما در گفت‌وگو با همشهری ماه می‌گوید: «شما می‌توانید از میزان آگهی‌های این شبکه‌ها به راحتی به این مساله دست پیدا کنید، چون اغلب این شبکه‌ها آگهی پخش نمی‌کنند در حالی‌که برای گرفتن یک پهنای باند خیلی معمولی روی ماهواره هات‌برد هر ماه باید 28 هزار دلار پرداخت کنند که با هزینه‌های آپ لینگ به ماهانه 60 هزار دلار بالغ می‌شود. این هزینه فقط برای ارسال برنامه به ماهواره و از ماهواره به زمین است. حال اگر حقوق و دستمزد را اضافه کنید… این شبکه‌ها با آگهی اندک از کجا این هزینه‌ها را تأمین می‌کنند؟ این مساله مدرک محکمی برای وابستگی این شبکه‌ها به دلارهای سیاه آمریکا است. زیرا در زمانی که از بی‌پولی رنج می‌برند، کیفیت این شبکه‌ها هر روز ارتقا می‌یابد، مرتب شبکه اضافه می‌کنند و مرتب دامنه دریافت شبکه‌هاشان افزایش پیدا می‌کند.»
وی همچنین می‌گوید: «این شبکه‌ها باید به این سؤال پاسخ دهند این پول را از کجا می‌آورند که اغلب پاسخ شنیده می‌شود از کمک‌های مردمی تامین می‌شود. این افراد خیلی ساده دست خود را رو می‌کنند، چون به راحتی قابل اثبات است که دلارهای آمریکا این افراد و این شبکه‌ها را تامین می‌کند. یکی از نشانه‌هایی که این شبکه‌ها از سوی آمریکا حمایت می‌شود این است که برطبق قوانین ماهواره‌ها اگر شبکه‌ای اختلاف افکنی مذهبی انجام دهد و یا به مذاهب رسمی توهینی روا دارد، محکوم شده و بلافاصله از روی ماهواره قطع می‌شود، اما این شبکه‌ها به رغم فعالیت‌های مخدوش و اختلاف‌افکنانه‌شان، همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.»
تلاش برای ماستمالی
در سال‌های اخیر این شبکه و مسؤولان آن تلاش بسیار زیادی کردند تا قمه‌زنی را به عنوان یکی از سنت‌های اسلامی معرفی کنند و این موضوع مورد استقبال دشمنان واقع شد. در یکی از این برنامه‌ها محمد هدایتی، مدیر شبکه سلام افزود: با نگاهی به آیات قرآن می‌بینیم که ریشه قمه زنی در قرآن آمده است! این روحانی نما با تحریف آیاتی از کلام ا… مجید تمام تلاش خود را برای تطبیق دادن موضوع قمه‌زنی با آیات قرآن به کار گرفت.
بیان این مسأله آن‌قدر سطحی بود که صدای کارشناس دیگر این برنامه را نیز درآورد. مهدی خلجی که با عنوان کارشناس امور دینی در این برنامه حضور داشت، نتوانست سکوت خود را در برابر سخنان بی مبنای روحانی واشنگتنی حفظ کند و گفت: سخنان آقای هدایتی، غلط و به نوعی تحریف قرآن است.
ارتباط شبکه‌های مذهبی فارسی با سران ستاد ارتش آمریکا
مهدی شریفی، رئیس مرکز مونیتورینگ صدا و سیما، در گفت‌وگویی با طرح این سؤال که شبکه‌های مذهبی با ادعای دغدغه دین چه نسبتی با سران ستاد ارتش آمریکا دارند و چگونه هزینه سنگین فنی را تامین می‌کنند، گفت: این شبکه‌ها‌‌ همان شبکه‌های بزمی هستند که لباس خود را عوض کرده‌اند و صدایی که از درون آن خارج می‌شود نعره شیطان است که در صدد جا انداختن اسلام آمریکایی و اسلام بدون جهاد و مرجعیت است.
سیاستی که جدا از دیانت نیست!
جستجوی نام حجت‌الاسلام محمد هدایتی در گوگل، شما را با مجموعه‌ای از مطالب مواجه می‌کند. بخش ویدیو‌ها البته پربار است. سخنان او در شبکه‌های ماهواره‌ای سیاسی بسیار زیاد است. وی پس از انتخابات 88 از فتنه و آشوب در کشور حمایت کرد و مواضع خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی را شدت بخشید.

منبع : سایت فتن http://www.fetan.ir/home/?p=543


یکشنبه 93 تیر 8 , ساعت 8:29 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون  .

جناب آقای اسماعیل سلطانی

سلام علیکم

مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته کـه بهار فرحناک زندگی را خـزانـی  ماتم زده بـه انتظار بنشیند ومرگ   بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـی کران هـستی و یـگانه  راز جـاودانگی پروردگار عالمیان می باشد اما آنچه در این گذر، غم سنگین از دست دادن عزیزانمان را برای ما قابل تحمل می کند یاد و ذکر خداست که :

الا بذکرالله تطمئن القلوب

لذا با قلبی مالا مال از اندوه ، مصیبت وارده را به محضر شریفتان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از ذات احدیت برای آن عزیز سفرکرده غفران الهی و علو درجات و برای شما دوست  عزیز و خانواده محترمتان صبر عظیم و اجر جزیل مسئلت می نمائیم . 

 

                                                     

از طرف دوستان و بسیجیان پایگاه شهدای بتلیجه


یکشنبه 93 تیر 8 , ساعت 8:26 صبح

  1.اقتصاد مقاومتی چه هست و چه نیست؟ خصوصیات مثبت ان و خصوصیات منفی و سلبی آن چیست؟

یک الگوی علمی متناسب با نیاز های کشور ما است- این آن جنبه ی مثبت- اما منحصر به کشور ما هم نیست، یعنی بسیاری از کشورها، امروز با توجه به این تکانه های اجتماعی و زیرورو شدن های اقتصادی ای که در این بیست سی سال گذشته اتفاق افتاده است، متناسب با شرایط خودشان به فکر یک چنین کاری افتاده اند. پس مطلب اول اینکه این حرکتی که ما داریم انجام میدهیم، دغدغه ی دیگر کشور ها هم هست، مخصوص ما نیست.

2.اقتصاد مقاومتی درون زا به چه معناست؟این اقتصاد درون زا است .درون زا است یعنی چه؟  یعنی از دل ظرفیتهای خود کشور ما و خود مردم ما میجوشد، رشد این نهال و این درخت، متکی است به امکانات کشور خودمان، درون زا به این معنا است.

3آیا درون زایی اقتصاد مقاومتی همان درون گرایی اقتصاد است؟

درون گرا نیست، یعنی این اقتصاد مقاومتی، به این معنا نیست که ما اقتصاد خودمان را محصور میکنیم و محدود میکنیم در خود کشور، نه، درون زا است، اما برون گرا است، با اقتصادهای جهانی تعامل دارد،با اقتصادهای کشورهای دیگر با قدرت مواجه میشود. بنابراین درون زا است، اما درون گرا نیست. اینها را که عرض میکنم، برای خاطر این است که در همین زمینه ها الان قلمها و زبانها و مغزهای مغرض، مشغول کارند که{القا کنند} ((بله، اینها میخواهند اقتصاد کشور را محدود کنند و در داخل محصور کنند.)) انواع و اقسام تحلیل ها را برای اینکه ملت را و مسئولان را از این راه- که راه سعادت است- جدا بکنند دارند میکنند. من عرض میکنم تا برای افکار عمومی مان روشن باشد.

4.آیا اقتصاد مقاومتی، اقتصادی دولتی است؟

این اقتصادی که به عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح میشود، مردم بنیاد است؛یعنی برمحور دولت نیست واقتصاد دولتی نیست،اقتصاد مردمی است،با اراده ی مردم،سرمایه ی مردم ،حضور مردم تحقق پیدا میکند.اما((دولتی نیست))به این معنا نیست که دولت در قبال آن مسئولیتی ندارد،چرا،دولت مسئولیت برنامه ریزی،زمینه سازی ،ظرفیت سازی،هدایت و کمک دارد.کار اقتصادی و فعالیت اقتصادی دست مردم است،مال مردم است؛اما دولت-به عنوان

یک مسئول عمومی-نظارت میکند،هدایت میکند،کمک میکند.آنجای که کسانی بخواهند سوء استفاده کنندودست به فساد اقتصادی بزنند،جلوی آنها را میگیرد؛آنجایی که کسانی احتیاج به کمک دارند ،به آنها کمک میکند.بنابراین آماده سازی شرایط ،وظیفه دولت است؛تسهیل میکند.

چهارم،گفتیم این اقتصاد ،اقتصاد دانش بنیان است یعنی از پیشرفتهای علمی استفاده میکند،به پیشرفتهای علمی تکیه میکند،اقتصاد را بر محور علم قرار میدهد؛اما معنای آن این نیست که این اقتصاد منحصر به دانشمندان است وفقط دانشمندان میتوانند نقش ایفا کنند دراقتصاد مقاومتی ؛نخیر،تجربه ها و مهارت ها-تجربه های صاحبان صنعت تجربه ها و مهارت های کارگرانی که دارای تجربه و مهارتند- میتواند اثر بگذارد ومیتواند در این اقتصاد نقش ایفا کننداینکه گفته میشود دانش محور،معنای آن این نیست که عناصر باتجربه ی صنعتگر یا کشاورز که در طول سالهای متمادی کارهای بزرگی رابر اساس تجربه انجام داده اند ،اینها نقش ایفا نکنند؛نخیر،نقش بسیار مهمی هم به عهده ی اینها است.

5.عدالت در اقتصاد مقاومتی چگونه تعریف میشود ؟

این اقتصاد، عدالت محور است؛یعنی تنهابه شاخصه های اقتصاد سرمایه داری-(مثل)رشد ملی،تولید ناخالص ملی-اکتفا نمیکند؛بحث اینها نیست که بگوییم رشد ملی اینقدر زیاد شد،یاتولید ناخالص ملی اینقدر زیاد شد؛که در شاخصه های جهانی ودر اقتصاد سرمایه داری مشاهده میکند.در حالی که تولید نا خالص ملی یک کشوری خیلی هم بالا میرود،اما کسانی هم در آن کشور از گرسنگی میمیرند،این را ما قبول نداریم .بنابراین شاخص عدالت-عدالت اقتصادی و عدالت اجتماعی در جامعه-یکی از شاخصهای مهم دراقتصاد مقاومتی است،اما معنای آن این نیست که به شاخصهای علمی موجود د نیا هم بی اعتنایی بشود؛نخیر،به آن شاخصها هم توجه میشود،اما برمحور((عدالت))هم کار میشود.عدالت در این بیان ودر این برنامه به معنای تقسیم فقر نیست،بلکه به معنای تولید ثروت وثروت ملی را افزایش دادن است

6.باتوجه به برنامه های اقتصاد مقاومتی،مشکلات کنونی اقتصاد کشور حل خواهد شد؟

در اینکه گفتیم اقتصاد مقاومتی بهترین راه حل مشکلات اقتصادی کشور است شکی نیست،اما معنای آن این نیست که ناظر به مشکلات کنونی کشور است-که یک مقداری از  آن مربوط به تحریم است ،یک مقداری از آن مثلا مربوط به غلط بودن فلان برنامه است نه،این مال همیشه است.اقتصادمقاومتی یعنی مقاوم سازی ،محکم سازی پایه های اقتصاد؛این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم،چه در شرایط غیر تحریم،بارور خواهد بود وبه مردم کمک میکند.این سوال اول.

7.آیا اقتصاد مقاومتی که شعارآن را میدهیم،تحقق پذیر است ،ممکن است،یانه،خیالات خام است؟

پاسخ این است که نخیر،کاملا،عملا،حتما ممکن است؛چرا؟به خاطر ظرفیتها؛چون این کشور،دارای ظرفیتهای فوق العاده است.من حالا چندقلم ازظرفیتهای کشور را عرض میکنم.اینها چیزهایی است که آمارهای عجیب و غریب لازم ندارد ،جلوی چشم همه است،همه میبینند.

8.ظرفیت های کشور ما را در راستای تحقق اقتصادمقاومتی چه می باشد؟یکی از ظرفیتهای مهم ما،ظرفیت نیروی انسانی ما است.نیروی انسانی در کشور ما،یکی از بزرگترین ظرفیت های کشور ما است؛این یک فرصت بزرگ است.عرض کردیم،جمعیت جوان کشور-از پانزده سال تا سی سال یک حجم عظیم از ملت ما را تشکیل میدهند؛این خودش یک ظرفیت است.تعداد ده میلیون دانش آموخته ی دانشگاه ها را داریم؛ ده میلیون از جوانهای ما درطول این سالها از دانشگاه ها فارغ التحصیل شدند.همین حالا بیش از چهار میلیون دانشجو داریم که اینها درطول چند سال آینده فارغ التحصیل میشوند؛جوانان عزیز بدانند،این چهار میلیونی که میگوییم،25برابرتعداد دانشجو درپایان رژیم طاغوت است؛جمعیت کشور نسبت به آن موقع شده دو برابر ،اما تعداد دانشجو نسبت به آن موقع شده 25برابر؛امروز ما این تعداد دانشجو و فارغ التحصیل داریم.علاوه ی بر اینها ،میلیونها نیروی مجرب وماهر داریم.ببینید،همینهایی که در دوران جنگ به داد نیروهای مسلح مارسیدند.در دوران جنگ تحمیلی،یکی از مشکلات ما،از کار افتادن دستگاه های ما،بمباران شدن مراکز گوناگون ما،تهید ست ماندن نیروهای ما از وسایل لازم-مثل وسایل حمل و نقل واین چیزها-بود.یک عده افراد صنعتگر،ماهر،مجرب،راه افتادند از تهران و شهرستانها-که بنده در اوایل جنگ خودم شاهد بودم،اینها را مید یدم،اخیرا هم بحمد الله توفیق پیدا کردیم،یک جماعتی از اینها آمدند،آن روز جوان بودند،حالا سنی از آنهاگذشته،اما همان انگیزه و همان شور در آنها هست-رفتند داخل میدانهای جنگ،در صفوف مقدم،بعضی هایشان هم شهید شدند،تعمیرات کردند،ساخت و ساز کردند،ساخت و ساز های صنعتی؛این پلهای عجیب و غریبی که در جنگ به درد نیروهای مسلح ما خورد،امکانات فراوان،خودرو ،جاده،امثال اینها،به وسیله ی همین نیروهای مجرب و ماهر به وجود آمد؛امروز هم هستند،امروز هم در کشور ما الی ماشاءالله ؛تحصیل کرده نیستند،اما تجربه و مهارتی دارند که گاهی از تحصیل کرده ها هم بسیار بیشتر و بهتر و مفید تر است،این یکی از امکانات نیرو های ما است؛هم در کشاورزی این را داریم،هم در صنعت داریم.

یکی از ظرفیتهای مهم کشور ما منابع طبیعی است.من سال گذشته در همین جا راجع به نفت وگاز گفتم که مجموع نفت و گاز ما در دنیا درجه ی یک است؛یعنی هیچ کشوری در دنیا به قدر ایران،بر روی هم نفت وگاز ندارد.مجموع نفت و گاز ما از همه ی کشورهای دنیا-شرق و غرب عالم-بیشتراست.امسال که من دارم با شما حرف

میزنم،کشفیاتی در مورد گاز شده است که نشان میدهد که ازآن مقداری که سال گذشته در آمارهای ما بود،از

آن مقدار هم منابع گازی ما و ذخیره های گازی ما افزایش پیدا کرده است؛این وضع نفت وگاز ما است.بیشترین ذخیره ی منابع انرژی که همه ی دنیا روشنی خود،گرمای خود ،صنعت خود،رونق خود را انرژی دارد،از نفت و گاز دارد-در کشور ما است.علاوه بر این،معادن طلا و معادن فلزات کمیاب در سرتاسر این کشور پراکنده است و وجود دارد.سنگ آهن،سنگهای قیمتی ،انواع و اقسام فلز های لازم و اساسی که مادر صنایع محسوب میشوند-در کشور وجود دارد؛این هم یک ظرفیت بزرگی است.

ظرفیت دیگر موقعیت جغرافیایی ما است؛ما با پانزده کشور همسایه هستیم که اینها رفت و آمد دارند. حمل و نقل ترانزیت یکی از فرصتهای بزرگ کشور ها است؛این برای کشور ما هست و در جنوب به دریای آزاد و در شمال به آبهای محدود منتهی میشود.در این همسایه های ما،در حدود370میلیون جمعیت زندگی میکنند که این مقدار ارتباطات و همسایه ها ،برای رونق اقتصادی یک کشور یک فرصت بسیار بزرگی است. این علاوه بر بازار داخلی خود ما است، یک بازار 75 میلیونی که برای هر اقتصادی، یک چنین بازاری بازار مهمی است.

.یک ظرفیت دیگری که در کشور وجود دارد، زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری است، نرم افزاری مثل این سیاستهای اصل 44، سند چشم انداز و این کارهایی که در این چند سال انجام گرفته و همچنین زیر ساخت های گوناگون مثل جاده و سد و پل و کارخانه و امثال اینها، اینها زمینه های بسیار خوبی برای پیشرفت اقتصاد کشور است، اینها ظرفیتهای یک کشور است.

9. آیا باوجود تحریم های اقتصادی می توان از ظرفیتهای کشور استفاده کرد؟

خب، ممکن است کسی بگوید اگر تحریم نبود از این ظرفیتها میتوانستید خوب استفاده کنید، اما {چون} تحریم هست نمیتوانید از این ظرفیتها استفاده کنید، این خطا است، این حرف، درست نیست. ما در بسیاری از مسائل دیگر هم در عین تحریم توانسته ایم به نقطه های بسیار برجسته و بالا دست پیدا کنیم، یک مثال آن، تولید علم است، یک مثال آن، صنعت و فناوری است، در اینها ما تحریم بودیم، الان هم تحریم هستیم. در مورد دانش های پیشرفته و روز، الان هم درهای مراکز علمی مهم بروز دنیا به روی دانشمند ایرانی و دانشجوی ایرانی بسته است، اما در عین حال، ما در نانو پیشرفت کردیم، در هسته ای پیشرفت کردیم،درسلولها ی بنیادی پیشرفت کردیم، در صنایع دفاعی پیشرفت کردیم، در صنایع پهپاد و موشک، به کوری چشم دشمن، پیشرفت کردیم، چرا در اقتصاد نتوانیم پیشرفت کنیم؟ ما که در این سر صحنه ها و عرصه های گوناگون این همه موفقیت به دست آوردیم، در اقتصاد هم اگر عزممان را جزم کنیم و دست به دست هم بدهیم، میتوانیم اقتصاد را شکوفا کنیم. چشممان به دست دشمن نباشد که کی این تحریم را برمیدارد، کی فلان نقطه را موافقت میکند، به درک! نگاه کنیم ببینیم خودمان چه کار میتوانیم بکنیم.

10. اگر تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن است ،الزامات ان چیست،چه کارهایی باید انجام بگیرد؟

اولا مسولان باید از تولید ملی حمایت کنند.تولید ملی ،اساس و حلقه ی اساسی پیشرفت اقتصاد است.مسولان باید از تولید ملی حمایت کنند.چه جوری؟یک جا که قانون لازم دارد،حمایت قانونی کنند؛یک جا که حمایت قضایی لازم است،انجام بگیرد؛یک جا که حمایت اجرایی لازم است،باید تشویق کنند و کارها یی بکنند؛باید این کارها انجام بگیرد.تولید ملی باید رونق پیدا کند.

دوم،صاحبان سرمایه و نیروی کار که تولیدگر هستند،آنها هم بایستی به تولید ملی اهمیت بدهند،به چه معنا؟به این معنا که بهره وری را افزایش بدهند.بهره وری ،یعنی از امکانات که وجود دارد حداکثر استفاده ی بهینه بشود؛کارگر که کار میکند،کار را با دقت انجام بدهد ؛رحم الله امرء عمل عملا فا تقنه،این معنای بهره وری است؛از قول پیغمبر نقل شده است ،رحمت خدا بر آن کسی است که کاری را انجام میدهد،محکم انجام بدهد،متقن انجام بدهد.آان کسی که سرمایه گذاری میکند،سعی کند حداکثر استفاده ازآن سرمایه انجام بگیرد ؛یعنی هزینه های تولید را کاهش بدهند؛بعضی ازبی تد بیری ها ،بی سیاستی ها موجب میشود هزینه ی تولید برود بالا،بهره وری سرمایه و کار کم بشود.

سوم،صاحبان سرمایه در کشور ،فعالیت تولیدی را ترجیح بدهند بر فعالیتهای دیگر.ما دید یم کسانی را که سرمایه ای داشتند کم یا زیاد-و میتوانستند این را در یک راه هایی به کار بیندازند ودر آمدهای زیادی کسب کنند،نکردند؛رفتند سراغ تولید ؛گفتند میخوا هیم تولید کشور تقویت بشود؛این حسنه است،این صدقه است

این جزو بهترین کارها است ؛کسانی که دارای سرمایه هستند چه سرمایه های کم،چه سرمایه های افزون-آن را بیشتر در خدمت تولید کشور بگذارند.

بعدی،مردم در همه ی سطوح،تولید ملی را ترویج کنند.یعنی چه؟یعنی همین مطلبی که من دو سه سال قبل از این ،در همین جا با اصرار فراوان گفتم،یک عده ای هم از مردم خوشبختانه عمل کردند،اما همه باید عمل کنندو آن عبارت است از ((مصرف تولیدات داخلی)).عزیزان من !شما وقتی که یک جنس داخلی را خرید میکنید به جای جنس تولید خارجی ،هم به اندازه کار و اشتغال ایجاد کرده اید ،هم کارگر ایرانی را وادار کرده اید به اینکه ابتکار خودش را بیاورد میدان؛جنس داخلی که مصرف شد،آن کننده ی کار ،ابتکاراتی دارد،این ابتکارات را روز به روز افزایش خواهد داد ؛شما وقتی که جنس داخلی مصرف میکنید ،ثروت ملی را افزایش داده اید.در گذشته،در دوران طاغوت ،ترجیح مصرف خارجی به عنوان یک سنت بود؛سراغ جنس که میرفتند،(میپرسیدند)داخلی است یا خارجی ؟اگر خارجی بود ،بیشتر به آن رغبت داشتند؛این باید برگردد وبه عکس بشود.


یکشنبه 93 تیر 8 , ساعت 8:25 صبح

شهید مظلوم آیت الله بهشتی (ره):

*محور جامعه اسلامی عدل است :آنهم نه فقط عدل اقتصادی و عدل سیاسی بر پایه اعتدال بینشی و اخلاقی ،در جامعه اسلامی زیر بنای همه عدلها ،عدل اخلاقی است هر چه میزان مسئولیت بالاتر برود درجه عدالت باید بیشتر شود.

*وقتی خواستیم از موضع صدق و حق و عدل که روح اسلام است با هم برخورد کنیم ،گاهی هم تلخی است،ولی من این تلخی ناشی از برخورد صادقانه را برآن شیرینی کاذب ناشی از برخورد منافقانه و مجامله آمیز ترجیح می دهم . زندگی در آن حالت است که نورانی است و از فروغ الهی برخوردار است.

*انقلاب اسلامی ایران باید پیش از هر چیز ضد، نفاق و دو رویی و موضعگیریهای رو در بایستی مآبانه ،باشد.

*با خدا پیمان ببندیم که نفسمان برای دفاع از حق و عدل برود و بیاید .قدممان و قلممان در خدمت حق و عدل و خلق و خالق به کار افتد.

*شیوه های صحیح برخورد با دشمن و مخالف را یاد بگیرید

*یک عمل با یک انگیزه و با یک نیت می شود ((بد))و همان عمل با یک انگیزه دیگر می شود ((خوب))

-از هر کس و هر چیز در حدود ارزش واقعی اش می توان قدر دانی ودر حدود محبت و خدمتش می توان تشکر کرد ،ولی قدر دانی و تشکر هرگز نباید رنگ چاپلوسی ،مداحی و ستایشگری به خود گیرد. مداحی و ستایشگری یک آفت بزرگ اخلاقی و یک آفت بزرگ اجتماعی است.

*باید در برابر شایعاتی که دشمن به شما می بندد ،به دو اسلحه مسلح شوید:اول توضیح منطقی ،دوم عمل صالح

*در برابر بینشهای انحرافی و التقاطی ،با منطق ،شکیبائی و قدرت سازندگی قرار بگیرید.

**منادیان یک نظام ارزشی لازم است خود قبل از دیگران تجسم عینی آن نظام باشند.


یکشنبه 93 تیر 8 , ساعت 8:25 صبح

پس از ابلاغیه سیاستهای اقتصاد مقاومتی،رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی در حرم مطهر رضوی به سوالات و ابهاماتی که در این باره مطرح شده بود پاسخ دادند.   


                             سوال

                                    پاسخ

  1.اقتصاد مقاومتی چه هست و چه نیست؟

خصوصیات مثبت آن وخصوصیات منفی و سلبی آن چیست؟

1.یک الگوی علمی متناسب با نیازهای کشور ما است،اما منحصر به کشور ما هم نیست

2.درون زا و برون گرا است درون گرا نیست 3.مردم بنیاد4.دانش بنیان 5.عدالت محور6.همیشه باروز خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

  2.اقتصاد مقاومتی درون زا به چه معناست؟

یعنی از دل ظرفیت های خود کشور ما وخود مردم ما میجوشد،رشد این نهال و این درخت ، متکی است به امکانات کشور خودمان .

   3.آیا درون زایی اقتصاد مقاومتی همان درون گرایی اقتصاد  است؟

نه،درون زا است، اما برون گرا است ،با اقتصاد های جهانی تعادل دارد،با اقتصاد های کشور های دیگر با قدرت مواجه میشوند.بنابراین درون زا است ،اما درون گرا نیست.

  4آیا اقتصاد مقاومتی،اقتصاد دولتی است؟

اقتصادی که به عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح میشود ،مردم بنیاد است ،یعنی بر محور دولت نیست واقتصاد دولتی نیست، اقتصاد مردمی است؛ با اراده ی مردم، سرمایه ی مردم، حضور مردم تحقق پیدا میکند.

  5.عدالت در اقتصاد مقاومتی چگونه تعریف میشود؟

عدالت در این برنامه به معنای تقسیم فقر نیست،بلکه به معنای تولید ثروت وثروت ملی را افزایش دادن است.

  6.با توجه به برنامه های اقتصاد مقاومتی،مشکلات کنونی اقتصاد کشور حل خواهد شد؟

در اینکه گفتیم اقتصاد مقاومتی بهترین راه حل مشکلات اقتصادی کشور است شکی نیست، اما معنای آن این نیست که ناظر به مشکلات کنونی کشور است. اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم سازی پایه های اقتصاد کشور.

  7.آیا اقتصاد مقاومتی که شعار آن را میدهیم

،تحقق پذیر است،ممکن است ،یا نه،خیالات خام است؟

نخیر،کاملا،عملا،حتما ممکن است. چون این کشور،دارای ظرفیتهای فوق العاده است.

 

 

 

8.ظرفیت های کشور ما درراستای

 تحقق اقتصاد مقاومتی چه می باشد؟

 

 

 

1.نیروی انسانی ما   (ده میلیون دانش آموخته ی دانشگاها بیش از چهار میلیون دانشجو-)

2.منابع طبیعی

مجموع نفت وگاز ما از همه ی کشورهای دنیا بیشتر است

معادن طلا و معادن فلزات کمیاب

سنگ آهن،سنگ های قیمتی، انواع و اقسام فلزهای لازم واساسی

3.موقعیت جغرافیایی

با پانزده کشور همسایه هستیم وحمل و نقل ترانزیت داریم

در جنوب به دریای آزاد ودر شمال به آبهای محدود منتهی میشود

370میلیون جمعیت در همسایه ما زندگی میکنند

4.زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری

سیاست های اصل44،سند چشم انداز

زیر ساخت های گوناگون مثل جاده وسد وپل و کارخانه

 

 

 

 

 

 

 

9- آیا با وجود تحریم های اقتصادی می توان از ظرفیت های کشور استفاده کرد؟

ما در بسیاری از مسائل دیگر هم در عین تحریم توانسته ایم به نقطه های بسیار برجسته و بالا دست پیدا کنیم، مثل تولید علم، مثل صنعت و فناوری.

  10-اگر تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن است،الزا مات آن چیست، چه کارهایی باید انجام بگیرد؟

1.مسئولان باید از تولید ملی حمایت کنند.

2.صاحبان سرمایه و نیروی کار که تولیدگر هستند، باید به تولید ملی اهمیت بدهند

3.صاحبان سرمایه در کشور، فعالیت تولیدی را ترجیح بدهند بر فعالیتهای دیگر

4.مردم در همه ی سطوح، تولید ملی را ترویج کنند


<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ