سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدان که دانشی چون جستجوی سلامت نباشد و سلامتی مانند سلامت دل نباشد . [امام باقر علیه السلام]
 
دوشنبه 93 دی 8 , ساعت 3:25 عصر

پیکر مطهر پنج شهید درگیری مسلحانه در گلپایگان تشییع شد

گلپایگان، اصفهان– ایرنا- با حضور هزاران تن از مردم گلپایگان، پیکر سه مامور نیروی انتظامی و دو شهروند عادی که شنبه شب در درگیری با سارقان مسلح به شهادت رسیدند، در این شهرستان تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم همیشه در صحنه و شهید پرور گلپایگان روز دوشنبه با فریاد های لبیک یا حسین(ع) و با سینه زنی و عزاداری پیکر شهیدان سرهنگ "محمد هاشمی" جانشین فرماندهی انتظامی، سروان "مجید مهدوی" پلیس راهور و "حسین صبوحی" سرباز وظیفه نیروی انتظامی گلپایگان و شهیدان "علی زیبایی" و فرزندش شهید "میلاد زیبایی" را تشییع کردند.

پیکر این شهیدان با حضور پرشور و کم نظیر مردم و مسوولان از محل فرماندهی انتظامی گلپایگان در مسیر بلوار سلمان فارسی، خیابان هفده تن و خیابان امام خمینی (ره) تا میدان 17 شهریور این شهرستان تشییع شد.

نماز این شهدای والامقام به امامت امام جمعه گلپایگان و با حضور انبوه مردم در میدان 17 شهریور گلپایگان اقامه شد.

پس از این آیین، پیکر شهید صبوحی به زادگاهش شهرستان خوانسار و شهیدان زیبایی به روستای « در» dor از توابع گلپایگان برای تشییع و خاکسپاری منتقل و پیکرهای شهیدان "هاشمی" و "مهدوی" در گلزار شهدای گلپایگان در جوار دیگر شهدا آرام گرفت.

سارقان مسلح، شنبه شب در درگیری با ماموران انتظامی و آتش گشودن به روی چند شهروند عادی در گلپایگان، سه مامور انتظامی و دو شهروند را شهید کردند.

شهرستان گلپایگان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیش از 360 شهید تقدیم اسلام کرده است.

این شهرستان در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.

ت/7138/ 607

 

انتهای پیام /*


یکشنبه 93 دی 7 , ساعت 10:59 عصر

3 شهید و 7 زخمی در شب خونین گلپایگان

در درگیری مسلحانه سارقان با ماموران نیروی انتظامی، سه مامور نیروی انتظامی از جمله محمد هاشمی، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان به شهادت رسیدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فریدن،ظهر شنبه یک سرقت مسلحانه از یکی از بانک‌های شهر الیگودرز در استان لرستان انجام شد و پس از آن سارقان به سمت شهر خمین در استان مرکزی متواری شده و در آنجا با ماموران پلیس درگیر شدند.

پس از آن درگیری‌ها به سمت روستای سعیدآباد شهرستان گلپایگان کشیده شده و ماموران نیروی انتظامی پس از ورود سارقان به این شهر با آنها درگیر شدند.

در این بین سارقان یک دانشجوی گلپایگانی را که از خمین به طرف گلپایگان آمده بود را گروگان می‌گیرند و زمانی که به منطقه مَرغ ـ مرز بین خمین و گلپایگان می‌رسند این گروگان را به ضرب گلوله از ناحیه دست و پا مجروح می‌کنند و بعد از آن به طرف کمربندی آیت‌الله محمدی گلپایگان آمده و با ماموران راهنمایی و رانندگی برخورد می‌کنند و یکی از ماموران راهنمایی و رانندگی را از ناحیه پا مجروح کرده و به سوی خودروی راهنمایی و رانندگی تیراندازی کردند.

پس از این ماجرا سارقان به خودروی نیروی انتظامی برخورد می‌کنند و محمد هاشمی، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان ، افسر راهنمایی و رانندگی و سرباز وی را به شهادت رسانده و و اسلحه و ماشین پلیس را با خود می‌برند.

این سارقان پس از آن به طرف روستای وانشان خوانسار رفته و در آنجا ماشین پلیس را به آتش کشیده و دو سرباز دیگه را هم مجروح می‌کنند.

دو نفر از مجروحان بدحال به بیمارستان اصفهان اعزام شدند و 5 نفر دیگر در بیمارستان و اتاق عمل هستند.

حسین حسین‌زاده، جانشین فرمانده بسیج استان اصفهان با ورود به گلپایگان و تشکیل شورای تامین شهرستان، مامور رسیدگی به این موضوع شده است.

گفتنی است سارقان راننده محمدعلی یوسلیانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان را نیز به گروگان گرفته‌اند.

آخرین خبرها حاکی از آن است که بامداد امروز رسول زرگرپور – استاندار اصفهان به منظور بررسی ماجرا به گلپایگان رفت و  سارقان مسلح هنوز راننده فرمانده بسیج گلپایگان را آزاد نکرده اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان: عملیات پلیس برای دستگیری سارقان همچنان ادامه دارد و تا کنون هیچ یک از آن‌ها دستگیر نشده‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان: با اشرافیت کامل و جامع ماموران انتظامی و همکاری شورای تامین استان و شهرستان، اطلاعات دقیق‌تری به دستمان رسیده است و به زودی ضاربین به مردم متدین گلپایگان معرفی می‌شوند.
 زرگرپور: پیرامون درگیری مسلحانه به سرنخ‌های خوبی رسیده‌ایم

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح داشت: در آینده ای نه چندان دور خبرهایی در مورد باند سارقین به مردم خواهیم داد.

وی همچنین تعداد سارقان فراری را دو نفر عنوان کرد و افزود: رد این دو نفر را در جغرافیای استان اصفهان دنبال کرده ایم و در چند استان همجوار نیز رد آنها را پیگیری می کنیم.


یکشنبه 93 دی 7 , ساعت 10:58 صبح

 

آشنایی اجمالی با امام زمان (عج)  

حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ دوازدهمین پیشوای معصوم, بنابر نظریه مشهور, سحرگاهان پانزدهم شعبان سال 255 (هـ . ق) در سامراء متولد شد.
او هم نام پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ ( م ح م د ) و هم کنیه آن حضرت یعنی ابوالقاسم است.
از جمله لقب های او, حجت, قائم, خلف صالح, صاحب الزمان و بقیه الله به شمار می آید اما مشهورترین آن ها مهدی ـ علیه السلام ـ است.
پدر بزرگوارش, حضرت امام حسن عسکری ـ علیه السلام ـ و مادر گرامیش نرجس خاتون است که او را «سوسن», «ریحانه» و «صقیل» نیز نامیده اند.[1]
امام زمان ـ علیه السلام ـ زمانی تولد یافت که عباسیان حاکم بر سامراء و بغداد, زندگی امام حسن عسکری ـ علیه السلام ـ را کنترل کرده و برای یافتن آخرین حجت الهی و نابودی او سخت می کوشیدند از این رو تولد آن حضرت, بسیار مخفیانه و معجزه آسا صورت گرفت. البته برخی وکلای امام عسکری ـ علیه السلام ـ و شیعیان و خدمتگزاران مطمئنش, از این تولد آگاهی داشتند. مانند محمد بن عثمان عمری, محمد بن اسماعیل بن موسی بن جعفر ـ علیه السلام ـ حکیمه خاتون دختر امام جواد ـ علیه السلام ـ ابو علی بن مطهر, عمرو اهوازی و ابو نصر طریف.
آری! یازدهیمن پیشوای معصوم ـ علیه السلام ـ در فرصت های مناسب, فرزند و جانشین خود را به دیگران می نمایاند و به آنان معرفیش می کرد. چنان که وقتی محمد بن عثمان عمری با چهل نفر دیگر از شیعیان به حضور امام حسن عسکری ـ علیه السلام ـ شرفیاب شدند, آن حضرت, مهدی ـ علیه السلام ـ را به آنان نشان داد و فرمود: این, پس از من, امام شما و جانشین من بین شما است. با وجود این, حضرت حجت ـ علیه السلام ـ پس از ولادتش همچنان پنهان می زیست تا آن که امام حسن عسکری ـ علیه السلام ـ در سال 260 (هـ . ق) یعنی 28 سالگی با دسیسه معتمد عباسی, مسموم و شهید شد و حضرت صاحب الزمان ـ علیه السلام ـ به امامت رسید.
ابوالأدیان می گوید: من از خدمتگزاران امام حسن عسکری ـ علیه السلام ـ بودم و نامه های او را به مناطق مختلف می بردم. روزی آن حضرت به من نامه هایی داد و فرمود: این ها را به «مدائن» ببر, تا پانزده روز در سامراء نخواهی بود, پس از آن وقتی برگردی خواهی یافت که ناله و شیون از خانه من بلند است و جسدم را در محل غسل گذاشته اند.
گفتم: سرورم! اگر چنین شود, چه کسی پس از شما امام است؟ فرمود: هر کس بر جنازه ام نماز بخواند. گفتم: نشانه دیگری ذکر بفرمایید! فرمود: هر کس از آن چه میان همیان است خبر دهد. ابهت امام ـ علیه السلام ـ آن چنان بود که دیگر نتوانستم از او بپرسم مقصودشان از این نشانه چیست.
نامه های آن حضرت را به «مدائن» بردم و پاسخشان را گرفتم. پس از پانزده روز وقتی به سامراء وارد شدم به خانه امام ـ علیه السلام ـ آمدم, ناگاه صدای ناله و شیون از آن جا شنیدم و دیدم برادرش جعفر (کذاب) کنارخانه نشسته است و برخی شیعیان, رحلت امام ـ علیه السلام ـ را به او تسلیت و به امامت رسیدش را تبریک می گویند. از این موضوع در شگفت شدم زیرا من با چشمانم دیده بودم جعفر, شراب می خورد, قمار بازی می کرد و اهل تار و طنبور بود به هر حال من نیز جلو رفتم و رحلت برادرش را به او تسلیت و پیشوائیش را تبریک گفتم اما او چیزی از من نپرسید. ناگاه «عقید» خادم حضرت عسکری ـ علیه السلام ـ حاضر شد و به جعفر گفت: جنازه برادرتان را کفن کردند بیایید بر آن نماز بگذارید. جعفر, همراه برخی شیعیان وارد خانه شدند جسد پاک امام حسن عسکری ـ علیه السلام ـ, میان تابوتی در حیات خانه بود. جعفر پیش رفت تا بر جنازه مطهر امام ـ علیه السلام ـ نماز بخواند. وقتی خواست تکبیر بگوید ناگاه کودک گندم گون و سیاه موی که دندان های پیشینش قدری از هم فاصله داشت, ظاهر شد, جعفر را کنار زد و گفت: عمو! کنا برو! من باید بر پدرم نماز بخوانم, او با چهره ای درهم کشیده کنار رفت و آن کودک بر پیکر پاک امام ـ علیه السلام ـ نماز خواند و او را در خانه اش, جوار قبر امام هادی ـ علیه السلام ـ دفن فرمود.
ابو الأدیان در ادامه می گوید: آن کودک به من رو زد و گفت: ای مرد بصری! پاسخ نامه هایی را که همراهت است بده! آن ها را به او دادم و با خود گفتم: اینها (اقامه نماز بر جسد پاک امام حسن عسکری ـ علیه السلام ـ و در خواست پاسخ نامه ها) دو نشانه امامت اوست و منتظر ماندم تا نشانه دیگر یعنی خبر دادن از آن چه میان همیان است را نیز بیابم. ادامه مطلب...

شنبه 93 دی 6 , ساعت 11:45 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون.

خانواده ی محترم رضا علی قجاوند

سلام علیکم

مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته کـه بهار فرحناک زندگی را خـزانـی  ماتم زده بـه انتظار بنشیند ومرگ ،  بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـی کران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی پروردگار عالمیان می باشد اما آنچه در این گذر، غم سنگین از دست دادن عزیزانمان را برای ما قابل تحمل می کند یاد و ذکر خداست که :

الا بذکرالله تطمئن القلوب

لذا با قلبی مالا مال از اندوه ، مصیبت وارده را به محضر شریفتان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از ذات احدیت برای آن عزیز سفرکرده غفران الهی و علو درجات و برای شما و خانواده محترمتان صبر عظیم و اجر جزیل مسئلت           می نمائیم . 

از طرف جععی از همشهریان


شنبه 93 دی 6 , ساعت 11:0 صبح

cze


شنبه 93 دی 6 , ساعت 10:59 صبح

cze


شنبه 93 دی 6 , ساعت 10:58 صبح

cze


شنبه 93 دی 6 , ساعت 10:56 صبح

cze


شنبه 93 دی 6 , ساعت 10:55 صبح

cze


<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ