سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، شخصِ آزرمگینِ بردبارِ عفیفِ خودْ نگهدار را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 95 شهریور 24 , ساعت 10:44 صبح

ا


دوشنبه 95 شهریور 15 , ساعت 10:43 صبح
ماه ذی الحجه ماهی است بسیار پربرکت. رسول خدا (ص) فرمود: عبادت و کار نیک در هیچ ایامی به اندازه این ایام (ده روز اول ماه ذی‌الحجه) فضیلت ندارد.

گروه فرهنگی مشرق - ماه ذی الحجه آخرین ماه سال هجری قمری است و ماهی است بسیار پربرکت. بزرگان دین هنگامی که این ماه وارد می شد، اهمیت خاصی بویژه در دهه اول این ماه به عبادت می دادند.


در بعضی از روایات آمده است، شب های دهگانه ای که قرآن در سوره "والفجر ولیال عشر" به آن سوگند یاد کرده است، شب های دهه اول این ماه شریف است و این سوگند به خاطر عظمت آن است.

خداوند در سوره حج (آیه 28) ضمن بیان فریضه بزرگ ?حج? سخن از ?ایام معلومات? گفته است که مومنان باید در آن به یاد خدا باشند. یکی از تفسیرهای معروف ?ایام معلومات? که در روایات نیز آمده است، 10 روز اول ماه ذی الحجه است.

در حدیثی از رسول خدا (ص) می خوانیم که عبادت و کار نیک در هیچ ایامی به اندازه این ایام (ده روز اول ماه ذی الحجه) فضیلت ندارد.

افزون بر اینها، هم صدا شدن با زوار خانه خدا در این ماه، و یاد و خاطره مراسم باشکوه حج و معنویت و برکات آن، حال و هوای دیگری به انسان می دهد بویژه برای کسانی که در سلک زوار سعادتمند خانه خدا قرار گرفته اند، یا با یاد و خاطره آنها همراهند.

وجود دو عید مهم اسلامی عید قربان (عید اضحی) و عید غدیر (عید ولایت) و روز ?عرفه? و خاطره دعای عجیب و بسیار گرانبهای امام حسین (ع) در عرفات، شکوه و عظمت خاصی به این ماه بخشیده، و سزاوار است همه مومنان از فضای آکنده از معنویت این ماه غافل نشوند و در خودسازی و تهذیب نفس بکوشند.

* روز اول ماه
 روز اول ماه ذی‌ الحجه، روزی است که حضرت ابراهیم(ع) به دنیا آمده؛ لذا اگر کسی آن روز را روزه بگیرد، روزه او کفاره شصت سال گناه خواهد بود». امام کاظم(ع) فرمود: «کسی که این روز را روزه بگیرد، خدا ثواب شصت سال روزه را برایش می‌نویسد». همچنین در سخنی دیگر فرمود: «هر کس روز اول از دهه اول ذی‌ الحجه را روزه بگیرد، خدا برایش ثواب روزه هشتاد ماه، خواهد نوشت».
 
مرحوم شیخ طوسی نیز بیان کرده است: مستحب است در این روز، نماز حضرت فاطمه(س) را بخواند و این نماز چهار رکعت است (هر دو رکعت به یک سلام) و همانند نماز حضرت امیرالمومنین (ع) است؛ در هر رکعت، یک مرتبه سوره حمد و پنجاه مرتبه سوره قل هو الله را بخواند و بعد از سلام تسبیح حضرت فاطمه (س) را بگوید.، آنگاه این دعا را بخواند: ?سبحان ذی العز الشامخ المنیف، سبحان ذی الجلال الباذخ العظیم، سبحان ذی الملک الفاخر القدیم، سبحان من یری اثر النمله فی الصفا، سبحان من یری وقع الطیر فی الهواء، سبحان من هو هکذا و لا هکذا غیره.?
ادامه مطلب...
پنج شنبه 95 مرداد 14 , ساعت 9:28 عصر

انتصاب شایسته جناب آقای هاشمی را به سمت دهیاری روستای سردار پرور بتلیجه تبریک و تهنیت و برای ایشان آرزوی توفیق و سلامتی را از خداوند متعال خواستاریم.

انتظار می رود با همفکری اعضای محترم شورا و ایثارگران روستای مذکور موارد ذیل را در دستور کار تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری فرمایید.

 

1_تکمیل طرح هادی 

2_ بهسازی گلستان شهدای روستا بتلیجه(با توجه به موقعیت جغرافیایی به صورت مسقف بازسازی گردد تا هزینه نگهداری این گلستان کاهش یابد )

3_با توجه به کاهش نزولات آسمانی و قهر طبیعت با فرهنگسازی نسبت به آبیاری قطره ای و بارانی اقدامات لازم بعمل آید.

4_ انعکاس معیشت ساکنین دایمی روستا از طریق دیمکاری و متقاعد کردن مسوولین ذیربط جهت همکاری و مساعدت جلوگیری از جریمه نشدن کوخ نشینان این سرزمین سردار پرور ایثار گر.

5_رایزنی با نهادهای حمایتی جهت اخذ وام برای ایجاد اشتغال جوانان با سود کم و نظارت قاطع بر اجرای این طرح ها قبل از سوء استفاده احتمالی برخی افراد.

6_ ترویج فرهنگ محیط زیست و منابع طبیعی بخصوص درختکاری در سطح روستا و مزارع شاخص و حاشیه روستا.

7_ همکاری با واحدهای دولتی روستا در اجرای فرهنگسازی, ارتقاء سطح بهداشت,افزایش جمعیت,اقتصاد مقاومتی و حفظ و ارتقای روحیه ایثارگری این روستا شهید پرور.

8_ معرفی نمادهای ایثارگری روستا به نسل سوم و چهارم انقلاب با معرفی الگوی های نمونه روستا, شهدا,جانبازان, آزادگان, ایثارگران, با برگزاری یادواره شهدا با برنامه ریزی قبلی و هماهنگی و همکاری ایثارگران نخبه در سطح شهرستان و استان و کشور.

9_ پیگیری قاطع و جدی مبنی بر حذف مصوبات قبلی شورا درخصوص تبدیل شدن این منطقه به زباله دان منطقه.

پیشاپیش از زحمات ارزشمند جناب آقای هاشمی در راستای رصد مشکلات روستا جهت برنامه ریزی و رفع مشکلات این روستا تقدیر و تشکر می گردد.

 

از طرف اهالی محترم روستا, خانواده معظم شهدا, جمعی از ایثارگران,شورای اسلامی بتلیجه

 


چهارشنبه 95 تیر 2 , ساعت 9:55 صبح

به نام خدا و برای خدا

در حالی که به ایام روز قدس، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم، جریان صهیونیستی-تکفیری که در جبهه هایق رزم، توان ایستادگی در برابر مدافعین حرم اهل بیت علیه اسلام را ندارد، در تدارک ایجاد ناامنی و انفجارهای هدفمند در عمق استراتژِک ایران اسلامی بود، که قبل از هر اقدام جنون آمیز، شکار سربازان گمنام امام زمان(عج) گریدند و اربان آنان که قبلاً مبهوت عملیات دستگیری شرور شرق کشور یعنی ریگی جنایتکار در آسمان ایران شده بودند، این بار هم مات و متحیر حماسه سازی به هنگام دلاور مردان وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی گردیدند.

در زمانی که گروه های تروریستی تکفیری به آسانی توانستند، در عمق استراتژیک کشورهای اروپائی همچون فرانسه، بزرگترین عملیات تروریستی را انجام دهند و جوی خون را بیندازند و دستگاه های عریض و طویل اطلاعاتی و امنیتی گسترده اروپا، با داشتن ابزاهای لازم و دوربین های کنترلی که در اکثر نقاط شهرهای اروپا نصب نموده اند، هیچگاه نتوانستند قبل از اقدام تروریستی از عملیاتع گروه داعش جلوگیری نمایند، اما در کشور عزیزمان ایران، حافظان راستین انقلاب اسلامی طی یک عملیات پیچیده اطلاعاتی، موفق شدند، تروریستهای تکفیری را قبل از هرگونه عملیات تروریستی دستگیر نمایند و لذا اقدام سربازان گمنام حضرت ولی الله اعظم قابل تقدیر است.

اگر حاج قاسم سلیمانی به همراه مجاهدان فی سبیل الله از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، لبنان، عراق، سوریه و یمن توانسته اند عرصه را بر جریانهای تکفیری-صهیونیستی در آنسوی مرزهایمان تنگ نمایند، در اینجا هم سربازان گمنام امام زمان(عج) با حماسه سازی بی نظیر خود، امان گروه های تکفیری را بریدند و اقدامات تروریستی آنان را قبل از موعد عملیات، در نطفه خفه کردند و لذا مردم خوب کشورم، شاکر عنایات خداوندی است و دستان قدرتمند سربازان گمنام امام زمان را بوسه باران کرده و سلامتی و موفقیت روزافزون آنان را از درگاه حضرت احدیت مسئلت می نمایند.


یکشنبه 95 خرداد 30 , ساعت 10:26 صبح

 

برخورد مرگبار کامیونت حمل زباله با خودرو مقابل

به دنبال تماس رانندگان خودروهای عبوری با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه ، ستاد فرماندهی آتش نشانی شاهین شهر بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه شماره 2 را در ساعت 4:11 دقیقه دیشب به اتوبان معلم نرسیده به پل هسا اعزام نمود .

 

سعید اکرم خانی در ادامه گفت: یک دستگاه کامیونت پرس (حمل زباله ( شهرداری شاهین شهر با دو سرنشین به شدت با عقب یکدستگاه کامیونت حمل مرغ زنده برخورد کرده که بر اثر این تصادف هردو خودرو به شدت آسیب دیده و در حاشیه اتوبان متوقف شده بودند .

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین شهر با اشاره به گرفتار شدن راننده و شاگرد کامیون پرس در اتاقک در هم پیچیده این خودرو گفت : آتش نشانان با قطع جریان برق خودروها و جلوگیری از نشت سوخت خودروها ،با استفاده از تجهیزات هیدرولیکی مشغول رها سازی سرنشینان شدند .

اکرم خانی اظهار داشت : نیروهای اتش نشان سریعاً سرنشینان خودوری حمل زباله را از داخل خودرو خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند که متأسفانه پس از انجام معاینات اولیه مرگ راننده تأیید و سرنشین  اسماعیل سلطانی فرزند حجت الله دیگر سریعاً به بیمارستان منتقل گردید . و به علت جراحات وارده دار فانی را وداع گفت

وی در پایان گفت: علت بروز این حادثه رانندگی در حال حاضر از سوی پلیس راهور در دست بررسی است .


یکشنبه 95 خرداد 30 , ساعت 10:15 صبح

به نام خدا و برای خدا

پس از اینکه سازمان ملل متحد در اقدامی درست، ائتلاف سعودی در جنگ یمن را به کودک کشی محکوم نمود و آنها را درغ لیست سیاه کودک کشی قرار داد، اما دیری نپائید که دبیر کل سازمان ملل لب به اعتراف گشود و گفت؛ با فشارهای عربستان مبنی بر قطع کمکهای مالی به آن سازمان، مجبور شده که نام ائتلاف سعودی را از لیست سیاه کودک کشی خارج کند!

با این افتضاء بین المللی، ثابت شد، که دولت اعتدال با خوشبینی و اعتماد به مجامع بین المللی و آمریکا، آب در هاوان می کوبد و لذا باید گفت؛ جناب روحانی، با کپی برداری از گفتگوی تمدنهاِ خلف ناصالح دولت اسبق، موضوع؛ "جهانی عاری از خشونت و افراطی گری" را در سازمان ملل مطرح نمود، در برابر این همه خشونت علیه مسلمانان مظلوم، چرا ساکت است؟! آیا به سازمان مللی که این روزها بازیچه یکی از نوچه های حلقه به گوش آمریکا شده، می شود اعتماد کرد؟!

وقتی که یک سازمان بین المللی تا این حد به جریان صهیونیسی-وهابی وابسته میشود، آیا محلی برای احقاق حق جمهوری اسلامی و مسلمانانت تحت ظلم صهیونیستی-وهابی در آن وجود دارد؟ آیا خوشبینی به آمریکا و سازمان ملل، ساده لوحی نیست؟! وقتی که امروز یکی از نوکران صهیونیسم می تواند، سازمان ملل را با دلارهای نفتی خفه کند، توجیه طرح جهانی عاری از خشونت و بازی برد-برد جناب روحانی مسخره ای بیش نخواهد بود؟!

اگر ایده "جهان عاری از خشونت و افراطی گری" از باند نیویورکیها و مشاوران آمریکائی رئیس جمهورمان، همچون سریع القلم ها باشد، آنگاه باید فاتحه مدعی حقوقدان را خواند! ن

اگر رئیس جمهورمان نمی ترسید! و جرأت اعتراف را نزد ملت ایران داشت!، باید ایده "جهانی عاری از خشونت و افراطی گری" را در دنیای امروز که مسلمانان تحت ظلم و غارت قرار گرفته اند، پس می گرفت و رویکرد دولت خود را در جهت استفاده از توانمندی داخل و حمایت از مسلمانان تحت خشونت شبکه صهیونیستی-وهابی قرار می داد. 

و باید گفت؛ وقتی رژیم وهابی سعودی، می تواند یک سازمان بین المللی را مجبور به لغو بیانیه خود نماید، آیا شیخ حسن روحانی می تواند مشکلات افتصادی کشور را با مذاکره با شیطان بزرگ حل نماید؟! غمگینانه باید اعتراف کرد، که آمال و آرزوهای دولت اعتدال، بر اساس تفکر غربگرائی و لیبرالیسم شکل گرفته و این تفکر، یگانه راه حفظ قدرت را در اهداء امتیازهای فراوان در مقابل هیچ! به کدخدا(آمریکا) می داند!

آمریکا در نگاه دولت غربگرای اعتدال به این ضرب المثل شبیه است، که گویند؛ از شخصی پرسیدند؛ به نظر تو چه کسی به همه محرم است؟ و یارو جواب داد «گاو» چون به همه شیر می دهد!

والسلام

 

منبع :http://vaznesiasy.parsiblog.com/

 


یکشنبه 94 اسفند 2 , ساعت 4:8 عصر


جناب آقای عید محمد قجاوند

از نامزدی مجلس شورای اسلامی

در شهر اصفهان انصرافی خود را تسلیم

فرمانداری اصفهان نمودند.

نامبرده از اساتید شهرستان شاهین شهر و میمه هستند.



پنج شنبه 94 بهمن 29 , ساعت 7:52 عصر

دکتر حسن قجاوندآقای حسن قجاوند

کاندیدای مجلس شورای اسلامی

از شهر اصفهان

 

 

حسن قجاوند

 

 

 


دوشنبه 94 دی 28 , ساعت 11:19 صبح
شناخت مختصرى از زندگانى امام عسکرى (ع)

نام: حسن بن علی.

کنیه: ابومحمد.

القاب: عسکرى، زکى، خالص، صامت، سراج، تقى و خاص (به امام حسن عسکرى(ع)، امام على النقى(ع) و امام محمد تقى(ع)، ابن الرضا نیز گفته مى‏شد.)

منصب: معصوم سیزدهم و امام یازدهم شیعیان.

تاریخ ولادت: هشتم ربیع الثانى سال 232هجرى.

همچنین چهارم و دهم ربیع الثانى نیز نقل شده است. در مورد سال تولد ایشان نیز برخى گفته‏اند که 231 هجرى بوده است.

محل تولد: مدینه مشرفه، در سرزمین حجاز (عربستان سعودى کنونى).

نسب پدرى: ابوالحسن، على بن محمد بن على بن موسى بن جعفر بن محمد بن على بن حسین بن على بن ابى‏طالب(ع).

نام مادر: حُدیث، که او را جدّه مى‏گفتند.

برخى نام او را سلیل و برخى دیگر، سوسن نقل کرده‏اند. این بانوى پاکیزه، که در عصر خویش از بهترین زنان عالم بوده و مفتخر به همسرى ذریه پیامبر اکرم(ص) است، در ولایت خویش پادشاه زاده بود. امام هادى(ع) در شأن او فرمود: سلیل، دور از هر آفت، پلیدى و آلودگى است.

مدت امامت: از زمان شهادت پدرش، حضرت امام هادى(ع)، در سال 254 تا سال 260هجرى، نزدیک به شش سال.

تاریخ و سبب شهادت: هشتم ربیع الاول سال 260 هجرى، در سن 28 (یا 29) سالگى، به وسیله زهرى که معتمد عباسى به آن حضرت خورانید.

محل‏دفن: سامرا (درسرزمین عراق‏کنونى)، در جوار مرقد پدرش، امام‏هادى(ع).

همسر: نرجس (صیقل).

فرزند : ابوالقاسم، محمد بن حسن، صاحب الزمان(ع).

امام زمان(ع) تنها فرزند امام حسن عسکرى(ع) هستند. امام عسکرى(ع) تولد و زندگىِ تنها فرزندش را بر بیگانگان پنهان نگه مى‏داشت تا از سوى دشمنان اهل‏بیت(ع) و مزدوران خلیفه‏آسیبى به وى نرسد.


دوشنبه 94 دی 28 , ساعت 11:18 صبح


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ