رییس جمهور به روایت تصویر2
تا بتواند به پشتوانهی قدرت نظامی،
و محبوبیتی که در بین نیروی مسلح داشت،
و کمک «هوگو»ی خوبش،
راه امامش را ادامه دهد.
البته در این راه، دعای معلم کلاس اولش هم، بسیار کارساز بود.
تواناییهای خودش نیز به کمکش آمدند
تا با نیرویی الهی و غیبی، در هاله ای از نور فرو برود.
و در هنگام عبادت، کفش های کذایی را به پا کرد .
تا به سمت قدرت، حرکت کند
و شیوخ کوچک منطقه را در تسلط قدرت بگیرد .
او چهرههای دوست داشتنی فراوانی دارد.
گاهی رفتگر شهرداری ست،
گاهی یک بلوچ
گاهی یک لرستانی غیور
گاهی یک تاجیک شش آتشه
گاهی یک روستایی شاد
گاهی یک عرب تمام عیار
و گاهی نمی داند که دیگر کیست؟
اما همیشه کفش های آهنینش را به پا دارد
و با اتکا به خدا در هرجایی
ولو در خانهی خدا
برای رسیدن به حق مسلم مردمش، دلسوزی می کند.
او از خودش چنین سیاستمداری را به تصویر کشیده است:
خدا عاقبت ما را به خیر کند. انشاءالله
منبع:جهان نیوز
ماه رمضان نهمین ماه از ماههای قمری و بهترین ماه سال است. واژه رمضان از ریشه «رمض» و به معنای شدت تابش خورشید بر سنگریزه است.
میگویند چون به هنگام نامگذاری ماه های عربی، این ماه در فصل گرمای تابستان قرار داشت، ماه «رمضان» نامیده شد، ولی از سوی دیگر، «رمضان» از اسماء الهی است. این ماه ماه نزول قرآن و ماه خداوند است و شبهای قدر در آن قرار دارد. فضیلت ماه رمضان بسیار زیاد و نامحدود است.
به برخی از حوادث و رویدادهای مهم این ماه اشاره میشود:
وفات حضرت خدیجه در دهم رمضان سال دهم بعثت.
ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام نیمه رمضان سال دوم هجرت.
جنگ بدر در سال دوم هجرت.
فتح مکه در سال هشتم هجرت.
مراسم عقد اخوت و پیمان برادری میان مسلمان، و ایجاد اخوت اسلامی بین پیامبر و امام علی علیه السلام.
بیعت مردم به ولایتعهدی امام رضا علیه السلام در سال 201 قمری.
گریه کن دخترم،
گریه کن!
گریه کن عزیزم، گریه کن!
گریه کن نوگلم، گریه کن!
گریه کن طفلکم، گریه کن!
—
گریه کن دخترم مانند همه محرومین
گریه کن دخترم مانند همه مظلومین
گریه کن دخترم برای همه دردها، غصهها
گریه کن دخترم برای همه دلتنگیها، آرزوها
گریه کن دخترم برای همه محرومیتها، مظلومیتها
—
گریه کن برای همه شکمهای گرسنه، لبهای تشنه
گریه کن برای همه دستهای پینه بسته، پاهای تاول زده
گریه کن برای همه صورتهای سوخته، چهرههای گرفته
گریه کن برای همه چشمهای خشکیده، چشمههای خشکیده،
گریه کن برای همه سینههای تفتیده، زمینهای تفتیده
—
گریه کن دخترم برای مردان مردی که سالها پیش از این خانه رفتند
گریه کن دخترم برای مردان مردی که مردانه رفتند
گریه کن دخترم برای مردان مردی که مظلومانه رفتند
گریه کن دخترم برای مردان مردی که خالصانه رفتند
—
گریه کن برای مادر بزرگ و پدربزرگ وقتی دلشان برای پسرشان تنگ میشود
گریه کن برای نوعروسی، که لباس دامادی شوهرش را نگاه میکند!
گریه کن برای فاطمه، دختر سهماهه که سیسال است بابایش را صدا میزند!
گریه کن برای مقداد که معنی بابا را از زبان پسرش میفهمد!
گریه کن برای محمد که هنوز به دنیا نیامده بابایش میرود!
—–
گریه کن برای مردم آبادی که سالها قیافه فرماندار را هم نمیدیدند
گریه کن برای مردم آبادی که سالها زبالههای شهری را تحمل میکردند!
گریه کن برای مردم آبادی که سالها به خاطر زباله شهری کتک میخوردند!
گریه کن برای مردم آبادی که سالها به خاطر زباله شهری زندانی میشدند!
—–
گریه کن برای مردم آبادان و خرمشهر که سالی دو ماه شهرشان آباد است!
گریه کن برای مردم هویزه که همان دو ماه هم شهرشان آباد نیست
گریه کن برای مردم سوسنگرد که سالهاست شهرشان آباد نیست
گریه کن برای مردم خوزستان که همهچیز دارند و هیچچیز ندارند!
—
گریه کن برای این آقای رییس که نگران آزادی مردم است
گریه کن برای آن آقای رییس که نگران دینداری مردم است
گریه کن برای این خانم رییس که نگران حقوق زنان کشور است
گریه کن برای آن خانم رییس که نگران حقوق زنان دنیا است!
—
گریه کن برای آقای رییس این قوه که نگران امنیت اقتصادی سرمایهداران است
گریه کن برای آقای رییس آن قوه که نگران امنیت جانی سرمایهداران است
گریه کن برای آقای رییس این مجمع که نگران سرمایه سرمایهداران است
گریه کن برای آقای رییس آن مجمع که نگران خود سرمایهداران است
—
گریه کن برای مظلومیت مولا که از دیدن کودکی یتیم گریه میکند
گریه کن برای مظلومیت مولا، که از ستم بر زنی یهودی گریه میکند
گریه کن برای مظلومیت مولا که از دیدن زنان بیشوهر گریه میکند
گریه کن برای مظلومیت مولا که از دیدن فرماندار بیغیرت گریه میکند
گریه کن برای مظلومیت مولا که از دیدن سفرههای رنگین گریه میکند
—
گریه کن برای فرزند مولا که یارانش همه طلبکار میشوند
گریه کن برای فرزند مولا که یارانش همه خیانتکار میشوند
گریه کن برای فرزند مولا که یارانش همه محافظهکار میشوند
گریه کن برای فرزند مولا که یارانش همه سیاسیکار میشوند!
—
گریه کن برای آن آقا که میگفت هرچه داریم از پابرهنهگان داریم
گریه کن برای آن آقا که میگفت هرچه داریم از این کوخنشینان داریم
گریه کن برای آن آقا که میگفت هرچه داریم از این محرومین داریم
گریه کن برای آن آقا که میگفت هرچه داریم از این مستضعفین داریم
—–
گریه کن برای رجایی که میگفت من خادم مردم هستم
گریه کن برای رجایی که میگفت من نوکر مردم هستم
گریه کن برای رجایی که میگفت من خادم همه مردم ایران هستم
گریه کن برای رجایی که میگفت من نوکر همه مردم ایران هستم
……
گریه کن دخترم گریه کن
گریه کن دخترم که این قلبها اشکهایت را نمیبینند
گریه کن دخترم که این قلبها گریهات را نمیفهمند
گریه کن دخترم که این قلبها از لقمههای حرام سنگین شدهاند
گریه کن دخترم و از اینکه میبینی دیگران به گریهات میخندند، تعجب نکن!
منبع:حزب ا... / امید حسینی
هفته بزرگداشت
مقام معلم ،هفته عقیدتی سیاسی و هفته بزرگداشت بسیج فرهنگیان گرامی باد
بهمناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و سالروز شهادت استاد مطهری که به نام معلم،ایثار و شهادت
نامگذار شده است،ریاست محترم اداره آموزش و پرورش و مدیر کانون مقاومت بسیج فرهنگیان شهید باهنر
بویین میاندشت در معیت شورای فرماندهی این کانون با حضور در گلستان شهدای روستای شهید پرور
بتلیجه بااهداء شاخه گل و عطر افشانی قبور مطهر شهدا ،بالاخص معلم شهید علی گودرزی ادای احترام
نمودند.
در ادامه ین مراسم کلیه شرکت کنندگان بر سر آرامگاه محمد رضا قجاوند حاضر شدند وبا قرائت فاتحه یاد و
نام این معلم ایثارگر را گرامی داشتند.
بویین میاندشت به اتفاق دو تن از آموزگاران این آموزشگاه که ساکن شهر نجف آباد بودند در بهمن ماه
1358 در مسیر خوانسار به روستای جوزار بر اثر بارش سنگین برف و کولاک جان خود را از دست دادند و بعد از
دوماه جسد این آموزگاران با همکاری هوانیروزبه زادگاهشان منتقل شد .در ادامه این مراسم شرکت کنندگان
با خانواده شهدای دانش آموز این روستا (شهیدان احمد خلجی و اسدالله خلجی) دیدار نمودند.
کانون مقاومت بسیج
فرهنگیان شهید باهنر بویین میاندشت
دیدار جمعی از فرهنگیان اداره آموزش و پرورش بویین میاندشت
از خانواده شهید اسدالله خلجی
غبار روبی و عطر افشانی بسیج فرهنگیان شهید باهنر بویین میاندشت به مناسب بزرگداشت هفته معلم
در کنار قبر معلم شهید علی گودرزی
دستور زبان اصفهانی
1- مضاف و موصوف همیشه "ی" می گردد. مثال:
درِ باغ ---> دری باغ گل قشنگ ---> گلی قشنگ آدم خوب ---> آدمی خُب
2- "د" ما قبل ساکن تبدیل به "ت" می شود. مثال: پراید ---> پرایت آرد ---> آرت
3- " و "ساکن آخر کلمه به "ب" قلب می شود. مثال:گاو ---> گاب
4- اصولآ در هر کجا که کسره قشنگ باشد فتحه بکار می رود و در هر کجا که فتحه کلمه را زیبا می کند کسره بکار می رود. مثال: مثال برای فتحه:اَز ---> اِز َس ---> قفِس اَزَش ---> اِزِش بِزَن ---> بِزِن
مثال برای کسره: اِمروز ---> اَمروز حِیفِ ---> حَیفِس
5- صداء " ا " جایگاهی نداشته وبه " او" تبدیل می شود. مثال: شما ---> شوما
کجا ---> کوجا خوبه ---> خوبِس چادر ---> چادور ---> چادِر
6- حرف "و" در قالب حرف ربطی به "آ" تبدیل می شود. مثال:من و تو و حسن ---> منا تو آ حسن
اصولآ خود "آ" به عنوان یک حرف ربط به کار می رود. مثال:
من هسَم , آ بابامم هسَن. در ضمن حرف " آ " به معنی " به علاوه ( + ) " هم به کار می رود.
7- حرف " ه " در لهجه اصفهانی به نوعی نابود شده است. مثال:
بچه ها ---> بِچا گربه ها ---> گُربا می جهد ---> می جِد
" ه" در آخر کلمات فعل به " د " ساکن بدل می شود.
بِره ---> بِردِ بشه ---> بِشِد
" ه " به " ی " تبدیل می شود. مثال: بهتر ---> بیتَرِس گربه ---> گربیِه
8- " ه " به " و " بدل می شود. مثال:می آئیم ---> ما وَم می یَیم
" ه " به " ش " تبدیل می شود. مثال: بهش می گم ---> بِشِش می گم
نکته : به غیر از اول شخص مفرد ؛ حروف " خوا " به " خ " تبدیل می شود. مثال: می خوای ---> می خَی
9- در برخی از افعال حرف"ی" به "اوی" تبدیل می شود. مثال:می گی ---> می گوی
10- حرف اول کلمه"ب" یا "ن" باشد و حرف سوم "ی" باشد یک "ی" بعد از "ب" یا "ن" اضافه می شود. مثال:
بگیر ---> بیگیر بشین ---> بیشین بریز ---> بیریز ببین ---> بیبین
11- حرف "س" در آخر لغات .مثال:چه خبر ؟؟ ---> چه خبِرِس ؟ بسه ---> بسِس
12- نکته جالب دیگر در مورد کلمه "پس" است که اغلب "س" آن حذف می شود. مثال:
کجایین پس ؟ ---> کو جاین پَ ؟ پس تو کجایی ؟ ---> پَ تو کوجای ؟
" و " ما قبل " ی " به " ف " تبدیل می شود. مثال:دیوار ---> دیفال
13- "ی" در آخر کلمات حذف می شود. مثال: چیز های زیادی هست ---> چیزا زیادی هست
بچه های اون محله ---> بِچا اون محله
آدمای این دوره زمونه ---> آدِما این دوره زِمونه
14- د+فعل+د .مثال:دِ بیا دِ دِ برو دِ دِ جَل باش
روستاییان مبارز
«کوفیه» یا «چفیه»، دستمالى است که روستاییان و عشایر عرب از آن استفاده مىکردند. در سال 1936 وپس از آن که بریتانیا به بهانه اداره سرزمینهاى فلسطینى زمینه رشد صهیونیست را پدید آورد، فداییان فلسطین براى پوشاندن چهره خود به هنگام مبارزه و مخفى ماندن از دست بریتانیایىها از «کوفیه» استفاده مىکردند. چفیه، بعدها تبدیل به سمبل مبارزان فلسطینى علیه سازمانهاى تروریستى مخوف صهیونیست که دست به کشتار زنان و فرزندان فلسطینى مىزدند شد. اروپایىها از 30 سال پیش مىدانستند که چفیه سمبل چه گروهى است.
با گسترش جنبشهاى چپ و کمونیست در جهان، بویژه میان فلسطینىها، اعضاى این جنبش از چفیه سرخ به نشانه ایدههاى کمونیستى خود استفاده کردند. به تبع آن نیروهاى چپ در لبنان نیز از همین سمبل استفاده کردند.
اکنون و با گذشت زمان، دخترى با صندل پاشنه بلند از طبقه مرفه در بیروت درحالی که سگ خانگی کوچکی با خود دارد، چفیه سرخ رنگی نیز به دور گردن خود انداخته است. این موضوع البته به معناى کمونیست بودن دختر جوان نیست. حتى دختری که پشت فرمان اتومبیل آخرین مدل خود چفیه سیاه و سپیدى بر سر خود انداخته است نیز از فداییان فلسطینى در بیروت نیست.
همانطور که چفیه سرخ و سفید نماد کمونیست و جنبش چپ است، چفیه سیاه و سفید نیز سمبل «یاسر عرفات» رهبر فلسطینیان در دهههاى اخیر محسوب مىشود. در روسیه نیز چفیه را با نام «عرفاتکا» مىشناسند. چفیه سیاه و سفید نیز در لهجه فلسطینى به «حطه» مشهور است و چفیه سرخ و سفید «شماغ» نام دارد که ریشه در کشورهاى حاشیه خلیج(فارس) دارد. چفیههایى که اکنون در بازارهاى جهانى عرضه مىشوند به همین چند نوع ختم نمىشوند. رنگ، نقش و اشکال گوناگونی نیز بخود گرفتهاند.
در این رابطه مىتوان به سرقت میراث فرهنگى فلسطین توسط صهیونیستها اشاره کرد. «گابى ین حاییم» و «موکى هرییل» دو طراح لباس صهیونیستى، میراث فرهنگى فلسطین را با نقش و رنگ پرچم اسراییل طراحى کردهاند که از ستارههاى ششگوش و نوار آبى نیز در آن استفاده شده است. این سمبل برگرفته از حکایت دو رود «نیل» و «فرات» است که اسراییلیها آنرا سرزمین خدادادى یهود مىدانند.
نگاهی به بازارهاى جهانى عرضه چفیه
در سال 1936 پس از انقلاب کشاوزران فلسطین، چفیه نیز با موضوع فلسطین مرتبط شد.
چفیه اکنون در اروپا و بویژه در اسپانیا و دانمارک به قیمت بالایى به فروش مىرسد. در ژاپن، چفیههای مارکدار با قیمتهاى نجومى عرضه مىشود که قیمت برخى از آنها به هزار دلار نیز مىرسد. در سال 2001 نیز ایالات متحده چفیههایى با علامت « no war» در سراسر آن کشور توزیع کرد.
چفیه سیاه و سفید فلسطینى با نقش چهارخانه، شبیه به تور صیادى و سیمهاى خاردار به نشانه محرومیت کشاورزان فلسطینى از خانه و کاشانه آن دوران خود است. چفیه برای آنها در ابتدا دستمال همهکارهاى بود که براى پاک کردن عرق روى پیشانی و هم بعنوان زیراندازى براى براى استراحت زیر درختان زیتون و انجیر، همچنین رواندازى براى آنها که خانهشان در بحران شصتساله ویران شد بکار مىرفت.
هنگام اشغال سرزمینهاى فلسطینى توسط بریتانیا، مبارزان فلسطینی ابتدا چفیه را براى مخفى کردن چهره خود و بعدها مخفى شدن در میان مردم بمنظور مبارزه علیه اسراییلىها بکار بردند.
در انتفاضه نخست که سال 1987 بوقوع پیوست و در انتفاضه دوم سال 2000 نیز چفیه همچنان مورد استفاده قرار گرفت.
بنحوى که اکنون تبدیل به سمبل مبارزات مردمى در جهان تبدیل شده است.
امین الدین طبرسی از علمای بزرگ اسلام است که سکته ای بر او عارض شد . کسانی که بر بالینش حاضر شدند ، گمان بردند وفات کرده است . او را غسل داد، کفن کردند و به خاک سپردند و از سر قبر او برگشتند. پس از مدتی کوتاه به هوش آمد و احساس کرد که در قبر دفن شده است . در همان حال نظر کرد که اگر خداوند او را نجات دهد تفسیری درباره قرآن تألیف نماید . اتفاقاً یکی از کفن دزد ها به دنبال نبش قبر او بود تا کفنش را به سرقت ببرد در همان حال قبر او را شکافت و شروع به باز کردن کفن هایش نمود که دست او را گرفت ،کفن دزد بسیار ترسید علامه طبرسی با سخن گفت و در نتیجه کفن دزد بیشتر ترسید امام علامه به گفت نترس و قصه کار خود را برای او بیان کرد. کفن دزد او را بر پشت حمل کرد و به خانه برد او نیز همه کفن ها را به او داد و مال فراوانی نیز به او بخشید و کفن دزد هم به دست علامه طبرسی توبه کرد . آنگاه به نذرش وفا کرد و تفسیر بزرگ و شریف مجمع البیان را تالیف نمود .
نتیجه : نذر بر خدمت به قرآن به هر گونه که باشد موثر است . از جمله خدمات قرآنی ، تعلیم قرآن ، فراگیری آن ، اهداء قرآن یا تفسیر آن به مراکز قرآنی و دینی ، نذر بر مطالعه قرآن ، ارائه خدمات مالی جهت رونق معارف و جلسات قرآنی و تشویق پویندگان آن می باشد.
اِبن فَهّد الحِلی ، عن المولى السید المرتضى العلامة بهاء الدین علی بن عبد الحمید النسابة بإسناده إلى المُعلّى بن خُنَیس، عن الصادق (علیه السلام):
إِنَّ یَومَ النیروز هو الیومُ الذی أَخذَ فیه النبیِ (صلى الله علیه و آله و سلم) لِأمیر المؤمنین (علیه السلام) العهدَ بِغدیرِ خُم فَأقروا لَه بِالوِلایةِ فَطوبَى لِمَن ثَبتَ عَلَیها وَ الوَیلُ لِمَن نَکَثَها،
وَ هُو الیومُ الذی وَجَّهَ فِیهِ رَسولُ اللهِ (صلى الله علیه و آله و سلم) عَلِیَّا (علیه السلام) إلى وادیِ الجنِّ فَأخذَ عَلَیهِم العُهودَ وَ المَواثِیقَ ،
وَ هُو الیَومُ الذی ظَفَرَ فِیهِ بِأهل النَهرَوان،
وَ هُو الیومُ الذی یَظهَرُ فِیهِ قَائِمُنا أهلَ البیتِ وَ وُلاةُ الأَمرِ وَ یَظفَرُهُ اللهُ تَعالى بِالدَّجّالِ فَیَصلبُهُ عَلَى کِناسَةِ الکُوفَة
وَ مَا مِن یَومِ نوروزٍ إلا نَحنُ نَتَوَقَّعُ فِیهِ الفَرجَ لِأنَّهُ مِن أَیّامِنا حَفَظَتهُ الفُرسُ وَ ضَیَّعْتُمُوهُ
وَ هُو أولُ یَومٍ مِن سَنَةِ الفُرسِ
قال المعلى: وَ أَملَى عَلَیَّ ذَلِکَ وَ کَتَبْتُهُ مِن إِمْلَائِهِ.
وَ عَن المُعَلَّى أیضاً قال:
دَخَلتُ عَلى أَبی عَبدِ الله (علیه السلام) فِی صَبیحَةِ یَومِ النِّیروز
فَقال [علیه السلام] : یَا مُعَلَّى أَتَعرِفُ هَذا الیَومَ؟
قُلتُ: لا، لکنَّهُ یَومٌ یَعظِمُهُ العَجَم، یَتَبارَکُ فِیهِ،
قَال: کَلّا وَ البَیتِ العَتیقِ الذی بِبَطنِ مَکَةَ مَا هَذا الیومِ إلا لِأمرٍ قَدیمٍ أُفَسِّرُهُ لَکَ حَتى تَعلَمَهُ،
قُلتُ: تَعَلُّمی هَذا مِن عِندِک أَحَبُّ إلَیَّ مِن أَن أَعِیشَ أَبَداً وَ یَهلِکُ اللهُ أَعداءَکُم
قَال: یَا مُعلى یَوم النیروز هُو الیَوم الذی أَخذَ اللهُ مِیثاقَ العِبادِ أن یَعبُدُوهُ وَ لا یُشرِکُوا بِهِ شَیئاً وَ أن یَدینُوا بِرُسُلِهِ وَ حُجَجِهِ وَ أولِیائِهِ،
وَ هُو أولُ یَومٍ طَلَعَت فِیهِ الشَّمسُ وَ هَبَت فِیهِ الرِیاحُ اللَواقِحُ وَ خُلِقَتْ فِیهِ زَهرَةُ الأرضِ،
وَ هُوَ الیومُ الذی اسْتَوَتْ فِیهِ سَفینَةُ نوح (علیه السلام) عَلَى الجُودی،
وَ هُو الیومُ الذی هَبَطَ فِیهِ جِبرئیل (علیه السلام) عَلَى النَّبی (صلى الله علیه و آله و سلم)،
وَ هُو الیومُ الذی کَسَرَ فِیهِ إبراهیم (علیه السلام) أَصنامَ قَومِهِِ،
وَ هُو الیومُ الذی حَمَلَ فِیهِ رَسولُ اللهِ (صلى الله علیه و آله و سلم) أمیرَ المؤمنین (علیه السلام) عَلَى مَنکَبَیهِ حَتى رَمَى أصنامَ قُرَیشِ مِن فَوقِ البَیتِ الحَرامِ وَ هَشَمَهَا، الخبر بطوله (2) .
امام صادق علیه السلام میفرماید: نوروز روزیست که در آن پیامبر صلی الله علیه و آله برای حضرت علی علیه السلام در غدیر خم پیمان گرفت و آنانکه آنجا بودند به ولایت آن حضرت اقرار کردند و خوشا به حال کسی که آن را نگهداشت و بدا به حال کسی که آن را زیر پا نهاد. نوروز روزیست که در آن پیامبر صلی الله علیه و آله حضرت علی علیه السلام را با وادی جنیان مواجه کرد و از آنان میثاق گرفت.
نوروز روزیست که در آن علی علیه السلام در جنگ نهروان پیروز گشت
نوروز روزیست که در آن قائم ما اهل بیت ظاهر میشود و خداوند او را بر دجال پیروز میسازد
و نوروزی نیست که ما در آن منظر فرج نباشیم چرا که آن روز از برای ماست.
ایرانیان آن را نگاه داشتند اما شما آن را از بین بردید.
و این [نوروز] اولین روز سال [برای] ایرانیان است.
معلی میگوید: حضرت [این مطالب را بر من] املاء کردند و من نوشتم.
و نیز معلَّی میگوید:
در صبحگاه نوروز خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم
امام برمن فرمودند: معلی! آیا میدانی امروز چه روزیست؟!
عرض کردم: نخیر، ولی [همینقدر میدانم] روزیست که ایرانیان آن را روز بزرگی میدانند و گرامیاش داشته و در آن روز بر هم تبریک میگویند.
عرض کردم: یادگیری این مطب برایم دوستداشتنیتر از این است که عمری جاودان یابم؛ خداوند دشمنان شما را نابود سازد.
امام فرمودند: معلی! نوروز روزیست که خداوند در آن از انسان پیمان گرفت که او را بپرستند و برایش شریک قائل نشوند و به دین فرستادگانش گروند.
نوروز روزیست که خورشید برای اولین بار طلوع کرد و بادهای بارور ساز وزید و گلهای زمین آفریده شد.
نوروز روزیست که کشتی حضرت نوح [که سلام خدا بر پیامبر ما و خاندانش و بر او باد] [بعد از طوفان ] بر فراز کوه جودی ساحل گرفت.
نوروز روزیست که فرشته وحی، جبرائیل علیه السلام بر پیامبر اسلام نازل شد
نوروز روزیست که حضرت ابراهیم بتهای قوم خود را شکست
و نوروز روزیست که پیامبر اکرم حضرت علی علیه السلام را بر دوش خود بلند کرد تا بتهای قریش را درانداخته و درهم شکند.
بحار الأنوار : 56 / 119 .
تقدیم به فرزندان شهداء :
انشام دوباره بیست بابای گلم !
موضوع :« کسی نیست .....» بابای گلم !
دیشب زنِ همسایه به من گفت : یتیم
معنای یتیم چیست بابای گلم؟!
نگاه تازه
شب را به نگاه تازهای بست شهید
از روزنه ای به روز پیوست شهید
در هرچه سرود سبز، سبز است شهید
غمگین نشویم نرفته از دست شهید
آینه ی شهید
گل کرده گل نوید باید گریست
از زاویه امیـد باید نگـریست
آیینه ی آسمان غبار آلود است
از آیینه ی شهید باید نگریست
سر بدست
از تابش آن نگاه ، مستیم هنوز
فرزند مرامِ حق پرستیم هنوز
در باور ماست ساغرِ سرخ شهید
در سنگر عشق سر بدستیم هنوز
حریم لاله ها
دل را به نگاه لاله آزاد کنید
از داغ شهید داده ها داد کنید
هرجا که حریم لاله ها می شکند
جایز نبود سکوت فریاد کنید