سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه مجادله اش فراوان شود، از اشتباه ایمن نماند . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 88 تیر 9 , ساعت 7:15 صبح
دبیر شورای نگهبان، طی نامه‌ای به وزیر کشور، صحت انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را تایید کرد

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان ، متن این نامه به شرح زیر می باشد:

جناب آقای محصولی
وزیر محترم کشور
سلام علیکم
 

در مورد نتیجه کلی و نهایی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، روز جمعه مورخ 22/3/1388 ، بدینوسیله اعلام می ‌نماید پس از آگهی عمومی اعلام شکایات و اعتراضات نسبت به روند رای‌گیری و برگزاری انتخابات، طبق ماده 80 قانون انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر مهلت قانونی دریافت شکایات، در دوره تمدید پنج روزه نیز نسبت به دریافت شکایات اقدام و متعاقب بررسی ها و رسیدگی های دقیق و همه جانبه ، از آنجا که بخش عمده‌ای از موارد اعلامی از مصادیق تخلف یا تقلب انتخاباتی خارج و بعضا تخلفات مختصری که وقوع آن در اغلب انتخابات مشهود و غیر قابل اعتناء است، سرانجام شورای نگهبان با بررسی موضوع در جلسات عدیده و با وارد ندانستن شکایات و اعتراضات ، صحت انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را طبق ماده 79 قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد تایید قرار داد.
شورای نگهبان فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تکریم حضور حماسی و فراگیر مردم در برگزاری شکوهمند دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که با تجلی و ظهور جمهوریت نظام در کنار اسلامیت آن، برگ زرینی در تاریخ مردمسالاری دینی ایران اسلامی از خود بجا گذاشت، بر خود فرض می داند از تلاش همه جانبه وزارت محترم کشور ، عوامل اجرایی ، همچنین هیاتهای نظارت و رسانه های گروهی و بویژه از نامزدهای محترم که با حضور خود گرمی و رونق عرصه رقابت را فراهم آورده اند قدردانی نماید.

احمد جنتی
دبیر شورای نگهبان


شنبه 88 تیر 6 , ساعت 8:36 عصر








طی بخشنامه ای :

طی بخشنامه ای از سوی معاونت آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان مدارس کشور در سال تحصیلی 89-88 اعلام شد.



به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درمتن این بخشنامه آمده است :  با عنایت به نزدیک شدن زمان ثبت نام دانش آموزان و دغدغه های اولیای محترم، ضرورت اجرای ضوابط و مقررات که رضایت دانش آموزان عزیز و خانواده های آنان و مسئولان محترم را در پی‌خواهد داشت مورد تاکید می باشد. لذا شایسته است با تدبیر و اهتمام کافی و به کارگیری همه امکانات و ساز وکارهای لازم با تکیه بر تجارب موفق سال های گذشته اقدامات ذیل به مرحله اجرا درآید.
1- نسبت به تشکیل ستاد ثبت نام دانش آموزان در سطوح استان، شهرستان، منطقه و ناحیه اقدام و با بررسی مشکلات عمومی ومشترک، شیوه های مناسب را برای سهولت انجام کار به ویژه در شهرهای بزرگ اتخاذ نمایند.
2- مدیران محترم موظفند از همه امکانات و ظرفیت های موجود برای رشد، بالندگی، نوآوری و شکوفایی دانش آموزان استفاده نموده و با عنایت به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، برنامه‌های ریاست محترم جمهوری و سیاست های وزارت آموزش و پرورش، امکانات و نیروی انسانی متخصص مورد نیاز مدارس را به شکل مناسب با رعایت چارچوب ساماندهی نیروی انسانی، ساماندهی و به گونه‌ای اقدام شود که اولیای محترم با رغبت بیشتر نسبت به انتخاب نزدیکترین مدرسه محل سکونت خود اقدام نمایند.
3- وضعیت واحدهای آموزشی از نظر (جنسیت، نوع مدرسه، دوره تحصیلی، یک یا دو نوبته بودن) قبل از شروع ثبت نام مشخص و ساماندهی گردد. تلاش شود که، در مدارس دونوبته، جنسبت نوبت اول و دوم متفاوت نباشد.
تبصره: اصل براداره مدارس بصورت یک نوبته است، مدارس دونوبته باید به تائید کمیته برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان برسد.
4- ترتیبی اتخاذ گردد تا انتصاب مدیران واحدهای آموزشی با رعایت مصوبه شماره 673 مورخ22/1/81 و اصلاحیه‌های بعدی شورایعالی آموزش وپرورش در مورد شرایط احراز مدیریت مدارس قبل از شروع سال تحصیلی (ترجیحاً تا پایان تیرماه) صورت پذیرد.
 5- از آنجا که پویایی و رشد نظام تعلیم وتربیت منوط به همکاری و هماهنگی با نهادهای اجتماعی و مشارکت همه جانبه مردم می باشد لذا لازم است ترتیبی اتخاذ گردد که در هنگام ثبت نام از نظرات ودیدگاه‌ها اعم از انجمن اولیاء و مربیان، شورای معلمان، شورای دانش آموزی و ... حتی المقدور استفاده به عمل آید.
 6- ثبت نام دانش آموزان کلیه پایه‌های تحصیلی در مدارس دولتی عادی بدون برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه، شرط معدل، نمره و براساس محدوده جغرافیایی مدارس صورت گیرد.
تبصره 1: محدوده مدارس براساس تراکم جمعیت و ظرفیت مدارس همجوار توسط آموزش و پرورش شهرستان، منطقه و ناحیه تعیین و ابلاغ شود.
تبصره 2: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس همجوار دو منطقه/ ناحیه آموزشی بنا به تشخیص مسئول ستاد ثبت نام سازمان صورت گیرد.
تبصره 3: به استناد تبصره 3 ماده 19 آئین‌نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از این بند مستثنی بوده و می‌توانند براساس ضوابط موجود، دانش‌آموزان خود را انتخاب نمایند.
تبصره 4: شیوه پذیرش دانش‌آموز در مدارس شاهد، ایثارگران، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و غیرانتفاعی براساس دستورالعمل‌های مربوط انجام می‌شود.
 7- مدیران محترم مدارس دولتی ملزم هستند از هر یک از دانش‌آموزان میان پایه بدون حضور آنان و اولیای محترمشان در فرصت مقرر ثبت نام به عمل آورند.
 8- مدیران محترم مدارس موظفند بخشی از ظرفیت مدرسه را برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در شهریورماه اختصاص داده و از تکمیل نمودن ظرفیت کامل ثبت‌نام قبل از موعد مذکور پرهیز نمایند.
 9- ترتیبی اتخاذ گردد تا امکان ثبت‌نام فرزندان ایثارگران عزیز و فرهنگیان محترم (شاغل و بازنشسته) در مدرسه دولتی مورد نظر آنان فراهم شود.
 10- مدیران محترم مدارس می‌توانند از فرزندان کارکنان دولت در آموزشگاه‌های نزدیک محل کار و یا سکونت آنان با توجه به ظرفیت و ضوابط مربوط ثبت نام به عمل آورند.
 11- دریافت شهریه وهزینه تحصیل رسمی (به استثنای وجوه مربوط به بیمه، کتب درسی، طرح سنجش نوآموزان و شناسنامه سلامت) هنگام ثبت نام در مدارس دولتی مجاز نیست، گرچه انجمن اولیاء و مربیان هر مدرسه تلاش خواهند نمود که مشارکت اولیای محترم را برای پرداخت کمک‌های مردمی داوطلبانه و هزینه‌های کلاس‌های فوق برنامه به استناد ماده 11 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و اصلاحیه آن با نظر شورای آموزش و پرورش شهرستان/ منطقه برای تقبل هزینه‌های فوق برنامه و ... جلب نماید، لیکن هیچ دانش‌آموزی نباید بخاطر عدم تمکن مالی خانواده از تحصیل در مدرسه محروم شود و درصورتیکه شکایتی از سوی اولیای محترم رسماً دریافت شود فوراً رسیدگی خواهد شد.
تبصره 1: مدارس خاص از قبیل: غیردولتی، شاهد، استعدادهای درخشان، بزرگسالان و دانش‌آموزان اتباع خارجی از این بند مستثنی بوده و تابع دستورالعمل‌های مربوط می‌باشند.
تبصره 2: دانش‌آموزان مناطق عشایری و روستاهای محروم، حتی‌الامکان از پرداخت وجه مربوط به صدور شناسنامه سلامت معاف شوند.
 12- مدارس هیأت امنایی که با رعایت آئین‌نامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و با تصمیم شورای آموزش و پرورش شهرستان/ منطقه فعالیت می‌نمایند ملزم به رعایت آئین‌نامه مربوط می‌باشند.
 13- ترتیبی اتخاذ گردد که دریافت شهریه در مدارس غیردولتی براساس ضوابط مربوطه صورت گرفته و از اخذ هرگونه وجهی خارج از مقررات اعلام شده پرهیزشود.
 14- در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و لزوم اطلاع اولیای محترم از وضعیت آموزشی و پرورشی مدارس، ضرورت دارد واحدی در ادارات، نواحی و مناطق برای معرفی مدارس و پاسخگویی به سؤالات دانش‌آموزان و والدین تا پایان ثبت‌نام فعالیت نمایند.
 15- مدیران محترم واحدهای آموزشی موظفند دستورالعمل مربوط به ثبت نام را به همراه شماره تلفن‌های پاسخگویی به شکایات (ستاد نظارت بر ثبت‌نام)  در تابلوی اعلانات و در معرض دید مراجعه‌کنندگان نصب نمایند.
 16- مدیرکل محترم دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات بعنوان دبیر ستاد مرکزی نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان تعیین می‌گردد.
17-  شایسته است کلیه مدیران محترم جهت حسن اجرای این دستورالعمل در همه موارد به ویژه اطلاع‌رسانی به رسانه‌های سراسری و محلی با ایشان هماهنگی و همکاری نمایند.
18- به منظور نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل بازرسان و ناظرانی از سوی دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات تعیین تا به طور مستقیم یا غیرمستقیم از واحدهای آموزشی و ستادهای ثبت‌نام سراسر کشور بازدید نموده و دفتر مذکور نیز موظف است گزارش مربوطه را مرتباً ارائه نماید.
امید است در سال حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف با اهتمام کامل، نظارت دقیق، به موقع و فراگیر همه مدیران و همکاران گرانقدر و مشارکت اولیای عزیز در امر ثبت‌نام دانش‌آموزان موجبات خشنودی خداوند متعال و اعتلای منزلت دستگاه آموزش و پرورش فراهم گردد.


شنبه 88 تیر 6 , ساعت 8:34 عصر




چهارشنبه 3 تیر 1388 - 10:44 
رییس جمهور در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی:
باید دست به دست هم به فعالیت های خود در راستای رفع مشکلات و موانع شتاب دهیم

     



رییس جمهور ضرورت تسریع در عمران و آبادانی اقصی نقاط کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: ظرفیت و توانمندی ملت ایران بسیار عظیم و دهها برابر آن چیزی است که تاکنون شکوفا شده است بنابراین باید دست به دست هم به فعالیت های خود در راستای اصلاح امور و رفع مشکلات و موانع شتاب دهیم.

دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت و مجلس را همدل و همراه یکدیگر دانست و تصریح کرد: امروز دولت و مجلس یک هدف مشترک را دنبال می کنند و آن پیشرفت و تعالی ایران اسلامی است و بدیهی است تقویت هر چه بیشتر همکاری و هماهنگی بین دو قوه ، بستر مناسبی را برای رسیدن به هدف مشترک فراهم می آورد.

رییس جمهوردر ادامه اظهارات خود  انتخابات 22 خرداد را نقطه عطف بسیار بلندی در تاریخ انقلاب و بشریت دانست و گفت: مردم در انتخابات اخیر به عزت ، پیشرفت ، اقتدار ، برادری ، همبستگی و عشق به ایران رای دادند.
دکتر احمدی نژاد جهانی بودن را از ویژگی های بارز انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه انقلاب از ابتدا نظام حاکم بر جهان را به چالش کشیده و به طور پیوسته سیطره استکبار را در هم کوبیده است اظهار داشت: معتقدم انقلاب اسلامی تاکنون سیطره و انحصار نظام سلطه را در سه بخش سیاسی، علمی و تئوریک در هم شکسته است.

رییس جمهورخاطر نشان کرد:سیطره سیاسی نظام استکبار با پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال فروپاشی نظام دو قطبی و انحصار علمی در پی دستیابی ملت ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای در همه شکسته شد.

دکتر احمدی نژاد گفت: شکل و روش و نتایج انتخابات 22 خرداد لیبرال دموکراسی آمریکا را که از آن به عنوان ابزار سلطه استفاده می شد در هم شکست و امروز شیوه حکومتداری ایران اسلامی به عنوان الگو در جهان مطرح شده است.
رییس جمهور با تاکید بر اینکه دشمنان قادر نیستند در حرکت رو به رشد ملت ایران تاثیر بگذارند، اظهار داشت: بالاترین حد نصاب مشارکت در جهان در انتخابات اخیر روی داد و همه دنیا فهمیدند که این انتخابات توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را مضاعف و چندین برابر کرده است.

وی افزود: چهل میلیون با اراده و آگاهانه به نظام اسلامی و آرمان های امام راحل رای دادند و اقتدار به وجود آمده از این آرا، فردا در مناسبات جهانی همه معادلات را به نفع ملت ایران رقم خواهد زد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی و خانم شریعتی در سخنانی به نمایندگی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب مجدد دکتر احمدی نژاد با آرای بالا را به وی تبریک گفتند


شنبه 88 تیر 6 , ساعت 7:19 صبح

نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شعبات دهستان کرچمبو شمالی

 

 

محل شعبه

محمود احمدی نژاد

محسن رضایی

مهدی کروبی

میر حسین موسوی

دره سوخته بتلیجه

215

1

1

13

هندوکش

463

1

4

29

کرچ

236

0

0

32

نوغان سفلی و علیا

111

3

3

72

هلاغره قلعه بهمن

215

0

0

26

تخماقلو بسینان

333

0

1

86

ماربر خلیلی

341

2

1

42

جمع کل

1914

7

10

300


شنبه 88 تیر 6 , ساعت 7:18 صبح

کل آرای ماخوذه:        2239                                                                               آرای باطله ماخوذه:     8

 

محمود احمدی نژاد:48/85 در صد آرا                                        میر حسین موسوی:39/13 درصد آرا

 

محسن رضایی:31/0 درصد آرا                                                  مهدی کروبی:44/0 در صد آرا

 

                                             باطله ماخوذه:35/0 در صد آرا


12

چهارشنبه 88 خرداد 27 , ساعت 2:45 عصر
 
 
نامه سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور به آیت ا... هاشمی رفسنجانی
سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور در راستای نامه آیت ا... هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نامه سر گشاده ای صادر کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج، سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور در راستای نامه سر گشاده  آیت ا... هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نامه سرگشاده ای صادر کرد.

 متن نامه به این شرح است:

بسم ا...الرحمن الرحیم

آیت ا... اکبر هاشمی رفسنجانی

 

سلام علیکم

با احترام؛

با کمال تأسف نامه سرگشاده جنابعالی خطاب به ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت ا...العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) موجب تعجب و حیرت علماء و روحانیون بخصوص طلاب و روحانیون بسیجی سراسر کشور و امت حزب‌ا... و تمامی دوستداران انقلاب اسلامی گردید.

1. از جنابعالی با توجه به سوابق و مسئولیتهای فعلی بسیار بعید و غیرمنتظره بود که در این شرایط حساس کشور که نیاز جدی بر وحدت و همدلی داریم و از طرفی هم دشمنان کینه‌توز این ملت و انقلاب تمام تلاش خود را برای ایجاد یأس و نومیدی در مردم و ایجاد اغتشاش و درگیری در جامعه در آستانه یک آزمون بزرگ الهی ملت ایران یعنی دهمین دورة انتخابات ریاست جمهوری به‌کار گرفته اند، چنین نامه ای بنویسید.

2. چنانچه شما در مباحث مطروحه درمناظره‌های تلویزیونی، اشکالی مشاهده کرده‌اید و یا انتقادی داشتید و یا احساس تضییع حقوقی از خود و یا بستگانتان می‌کردید، آیا بهتر نبود به جای نامه‌نگاری به مقام معظم رهبری، به طرف مناظره نامه می‌نوشتید و اگر پاسخ منطقی و مستدلی هم داشتید آنرا به صورت مکتوب در اختیار مردم قرار می دادید و یا اگر شکوائیه‌ای داشتید از طریق مراجع حقوقی و قانونی پیگیری می کردید و چنین فرافکنی نمی کردید؟

3. ادبیات این نامه در مقایسه با آنچه که از نامه‌های گذشته شما سراغ داریم به هیچ وجه همخوانی نداشت و با توجه به شباهت‌های فراوانی که بین این نامه و نامه برخی افراد و آقازاده‌ها که درهمین ایام منتشر شده، شائبه اینکه این نامه توسط بستگان و یا احزاب به ظاهر طرفدار جنابعالی تهیه و با پافشاری و اصرار تمام از شما خواسته‌اند آن را امضاء نمائید را بسیار زیاد می‌کند. البته خود نیز در متن نامه به این موضوع اشاره و اذعان نموده‌اید که به شدت تحت فشار بستگان و دوستان خود بوده‌اید.

4. جناب آقای هاشمی اگر شما به خاطر مصلحت انقلاب و نظام، 4 سال سکوت کرده اید، پس چرا صبر و تحمل چند روز را نداشتید که به خاطر مصلحت بزرگی مثل آرامش فضای انتخاباتی دست به چنین کار نزنید.

5. سراسر نامه شما نوعی تحریک احساسات و بیان آتشفشان خفته بود که انتظار داشتید با جواب از سوی رهبری معظم انقلاب خاموش شود. آیا فکر نکردید اینگونه قلم زدنها خود آتشفشان مورد اشاره شما را شعله‌ورتر خواهد کرد. با این وصف چه پاسخی برای همسویی شما در تحریک مردم برای ایجاد اغتشاش و درگیری با خواست قلبی استکبار جهانی و دشمنان تابلودار خارجی و داخلی ، دارید؟

6. با عرض پوزش، متن نامه شما نه تنها از موضع ادب، اخلاق و تواضع نسبت به مقام معظم رهبری برخوردار نبود، بلکه متأسفانه به نوعی طلبکارانه، آمرانه و تهدید آمیز بود و نوشتن چنین نامه ای نه در شأن ولایت است و نه از شما انتظار چنین حرکتی می رفت.

7. جناب آقای هاشمی! شما فکر نمی کردید اینگونه نامه نگاری، بهترین خوراک تبلیغاتی را برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم می نماید و آیا باور ندارید که گستاخی شما در نوشتن این نامه، موجب جسارت عده ای از افراطیون و هم‌حزبی‌های شما، برای ضربه زدن به اصل انقلاب و نظام اسلامی شده است؟

8. آیا ریشة اغتشاشات کنونی در جامعه، به نامه شما برنمی گردد که موجب پررویی و جرأت ایستادگی کسانی در مقابل ملت شد که نتوانستند همراهی مردم را با خود داشته باشند؟

9. اگر به هر دلیلی تشخیص شما این بود که به مقام معظم رهبری نامه نگاری کنید و اگر قصد شما از نوشتن این نامه خیر و صلاح انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، نمی توانستید آن را بصورت محرمانه و بدون جار و جنجال تبلیغاتی انجام دهید؟ در حالیکه می بینیم نامه شما قبل از رسیدن به دست ولایت، در اختیار سایتها و رسانه ها قرار داده شده است. کدام مصلحت اقتضاء می کرد اینگونه عمل کنید؟

10. جناب آقای هاشمی! خود بهتر می دانید و در طول این سی سال به عینه تجربه کرده اید که ملت مسلمان ایران در هنگامه خطر، همه چیز را و همه کس را فدای انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت کرده و خواهند کرد و گوش به حرف جنجال آفرینان نخواهند داد. پس بهتر است قبل از اینکه دیر شود مواضع خود را صراحتاً در همراهی با انقلاب و جریان ارزشی و ولایی اعلام تا مردم خط شما را از خط جریانات افراطی، سازشکار و همسو با بیگانگان یکی نبینند.

11. بر اساس دیدگاه اسلامی و آیات و روایات، خود بهتر می دانید که همگان در طول ولایت قرار می‌گیرند نه در عرض و عدل ولایت، پس شما هم اینگونه باشید و جوری عمل نکنید که خلاف نصّ صریح دیدگاه اسلامی و آیات و روایات باشد.

12. "هل جزاء الاحسان الا الاحسان" آیا این است پاداش این همه محبتها و عنایتهای مقام معظم رهبری به شما؟ مگر الطاف و عنایات مقام عظمای ولایت را در مقاطع مختلف مثل تأیید از شما در سال 76 (در حالیکه دشمنان دیروز شما که امروز به ظاهر در لباس دوست شما درآمده اند بزرگترین هجمه‌ها را به شما کردند و لقب عالیجناب سرخ پوش و عالیجناب خاکستری می دادند) و یا در انتخابات خبرگان رهبری اخیر، فراموش کرده اید؟

13. گویا جنابعالی خود، خانواده و هم‌حزبی‌هایتان را همطراز اسلام، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانسته‌اید که اگر کسی به ساحت آن تعرضی کرد به اسلام، انقلاب و نظام متعرض شده است. کمی بیندیشید و به اطرافیان خود و هم‌حزبی هایتان نگاه کنید تا بهتر بشناسید که در طول 8 سال دوران اصلاحات و قبل از آن، چه کرده اند که امروز از چشم خیلی از متدینین و انقلابیون افتاده اند.

14. گفته اید مردم در انتخابات خبرگان به حضرتعالی رأی داده اند، درست است چون شما را برای چنین جایگاهی صالح تشخیص دادند ولی همین مردم در دور نهم انتخابات ریاست جمهوری شما را صالح برای پست اجرایی کشور ندانستند. آیا دلیل آن را جویا شده اید که چه بوده است؟

15. آیا بی انصافی نیست، دولتی را که تمام همّ و غمّ و شعارها و عملکرد آن، در راستای گفتمان اسلام، انقلاب، امام(ره)، ولایت، عدالت و پیشرفت است و بارها و بارها مورد تأیید خاص مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) قرار گرفته، تشبیه به دوره بنی صدر خائن، وابسته، لیبرال و منافق بدانید.

در پایان، ضمن محکوم کردن اینگونه حرکات، هم اکنون که حماسه بزرگ و بی بدیل ملت با حضور میلیونی در انتخابات را شاهد هستیم که چشم خنّاسان و بدخواهان را کور کرد و فتنه ای که برخی معاندین درصدد برپا کردن آن بودند را خنثی نمود و گفتمان اسلام، امام (ره) ، انقلاب، ولایت، عدالت و پیشرفت رأی بسیار بالا و بی سابقه ای را به دست آورده است، شما هم دست از اختلاف سلایق شکننده خود بردارید و تحت تأثیر فضاسازیها و فشارهای اطرافیان قرار نگرفته و پشتیبان فرزندان انقلابی ایران برای عزت و سربلندی هر چه بیشتر اسلام و اعتلای اسلام عزیز باشید.

 

سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور


چهارشنبه 88 خرداد 27 , ساعت 2:39 عصر
 

خبرگزاری فارس: فائزه هاشمی درباره عملکرد خاتمی در دوره اصلاحات گفت: خاتمی باعث شد در انتخابات بعدی ریاست جمهوری اصلاح طلبان رأی نیاورند. الان هم اینجوری شده است ،سربابام هم که دیدید چه بلایی آمد بنابراین معتقدم باید این اعتصابات ادامه یابد.


به گزارش خبرگزاری فارس ، فرزند هاشمی رفسنجانی طی گفتگویی در حاشیه مراسم غیرقانونی روز دوشنبه در میدان آزادی گفت: من عامل اصلی این دیکتاتوری ها را خاتمی می دانم ؛ در حادثه 18 تیر خاتمی ،مسیر را به سمتی برد که اسامی را اعلام کرد و دست همه اصلاح طلبان را رو کرد تا 18 تیر بوجود آمد و نظام هم هوشیار شد که اگر نجنبد مثل زمان شاه ، خواهد رفت و از اینجا دیکتاتوریها آغاز شد .
ما یک دموکراسی نیم بندی در کشور داریم مثلا من یک دوره در انتخابات شرکت می کنم و با رأی بالا رأی می آورم ولی در یک دوره دیگر رأی نمی آورم .اساسا تاریخ ما مشکل دارد و به لحاظ روانشناسی ، جامعه ما "قهرمان ساز و اسطوره کش " است یعنی عده ای را یک روز می بریم بالا و یک روز می اندازیم پایین. سیستم روانشناسی جامعه ما اشکال دارد.
یکی از مشکلات اساسی ما این بود که خاتمی کاره ای نبود .
فائزه هاشمی درباره اینکه چرا هاشمی و خاتمی در دوران فعالیتشان نیروهای خود را برای مقابله با چنین موضوعاتی در سازمانها قرار ندادند تا این روند فعلی را کنترل کنند ،گفت :باید بگویم خاتمی در دوره فعالیتش عرضه نداشت و آنقدر در دوران فعالیتش تقلب شد که حاج آقا (هاشمی رفسنجانی) نتوانست با آنهمه تقلب ،رأی بیاورد ؛ آخرش هم خاتمی اعلام کرد که انتخابات سالم برگزارشده چون خودش برگزار کننده بوده و در این باره خیانتهای بسیاری کرد .
هاشمی ادامه داد: ما اصلاح طلبان هم هرجا که بوده ایم سوخته ایم و بعد از دوم خرداد هم بین اصلاح طلبان تفرقه شد .
وی با انتقاد ازاصلاح طلبان درباره حضور همزمان 5 نامزد در دوره قبل ریاست جمهوری گفت : اگر در آن دوره ، اصلاح طلبان این 5 نامزد را یکی می کردند و پشت سر هاشمی قرار می گرفتند کار همان مرحله اول تمام شده بود ؛ معین و مهرعلیزاده با حضورشان می خواستند چکار کنند ؟!
دختر هاشمی رفسنجانی در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: خاتمی مشکلات زیادی دارد واگر هم می آمد نمی توانست کاری بکند، مگر خاتمی دفعه قبل چکار کرده بود فقط رأی داشت و گرچه رأی آورد اما دشمنانش هم زیاد بودند اما موسوی چون نبوده دشمن هم نداشته است و اصولگرایان هم حامی او بودند و حامی خاتمی نبودند؛اصلا موسوی خیلی بهتر است.
وی با اشاره به اینکه لاریجانی و روحانی می توانستند در این دوره شرکت کنند و اگر می آمدند این اتفاقات نمی افتاد ،درباره صحبت های احمدی نژاد در مناظره با موسوی گفت: ما از احمدی نژاد شکایت کردیم و به صداو سیما اعلام کردیم که می خواهیم جواب دهیم اما صداو سیما مجوز نداد . دیروز شکایت نامه دادم و فکر می کنم اول هفته مطرح شود .
فائزه هاشمی معتقد است که آنها(مراجعی که به آنها شکایت کرده است) نمی توانند بپیچانند چون مدرکی ندارند. ضمن آنکه ازآنجایی که بخش هایی از مردم عوام هستند پدرش مجبور شده راجع به احمدی نژاد نامه بنویسد .
وی در پایان درباره صحبتهای پدرش با احمدی نژاد هم گفت:پدرم در حرم امام به احمدی نژاد گفته که هم درباره من و هم درباره بچه هایم و دیگران اشتباه می کنی یا این حرفهایت را خودت اصلاح کن یا اگر بخواهی شعار بدهی پیگیری می کنم و ما ول نمی کنیم .


چهارشنبه 88 خرداد 27 , ساعت 2:36 عصر
 

خبرگزاری فارس:در جریان مهدی هاشمی، هنگامی که وزارت اطلاعات با جدیت آن موضوع را پیگیری می کرد، روزی آقای هاشمی رفسنجانی از باب خیرخواهی به اینجانب گفت: «چه‌بسا امشب امام از دنیا برود و فردا آقای منتظری رهبر باشد؛ در آن صورت تو نمی‌توانی در داخل ایران زندگی کنی.


پرده دوم ـ باند مهدی هاشمی

ماجرا از چه قرار است؟
مهدی هاشمی (مسئول واحد نهضتهای سپاه پاسداران) که برادرش داماد آقای منتظری است، به جرم گردآوری سلاح، ترور، آشوب و اقدام علیه امنیت کشور از سوی وزارت اطلاعات تحت تعقیب قرار میگیرد. آقای منتظری که در آن زمان قائم مقام رهبری است، به شدت از وی حمایت میکند؛ اما امام بر پیگیری مساله پافشاری میکند و مهدی هاشمی در نهایت اعدام میشود. برخورد تند آقای منتظری با این جریان، به عزل وی از قائم مقامی رهبری منجر میشود.


امام چه می گفت؟
آقای ری شهری که در آن زمان وزیر اطلاعات بوده است میگوید
امام فرمودند: «این تکلیف شرعی توست که باید انجام دهی. به هرجا که می‌خواهد، برسد. مساله،‌ مساله‌ی اسلام است». عرض کردم: «برخی از باب خیرخواهی (این برخی را در چند خط آینده بهتر میشناسیم) مرا به مدارا و ملاحظه‌ی آینده دعوت می‌کنند». امام فرمودند: «آن [عمل به تکلیف] ترسی ندارد. این [جریان مهدی هاشمی] ترس دارد. (ری شهری. سنجه انصاف. نشر دارالحدیث. تهران. صفحه 120)


آقای هاشمی در این میان کجاست؟
آقای ری شهری که در آن زمان وزیر اطلاعات بوده است می گوید
در جریان مهدی هاشمی، هنگامی که وزارت اطلاعات با جدیت آن موضوع را پیگیری میکرد، روزی آقای هاشمی رفسنجانی از باب خیرخواهی به اینجانب گفت: «چه‌بسا امشب امام از دنیا برود و فردا آقای منتظری رهبر باشد؛ در آن صورت تو نمی‌توانی در داخل ایران زندگی کنی. بنا بر این،‌ مصلحت نیست موضوع مهدی هاشمی را اینطور دنبال کنی». (ری شهری. سنجه انصاف. نشر دارالحدیث. تهران. صفحه 36)

و نیز آقای منتظری در ماجرای بازجویی از دامادش (هادی هاشمی)، با یکی از سران قوا تماس میگیرد و درخواست میکند که به علت رعایت احترام، بازجویی از وی در منزلش انجام شود. این رییس قوه که چند خط دیگر با او آشنا میشویم، یکی دیگر از سران قوه را واسطه گفتگو با آقای ری‌شهری میکند. واسطه دوم به آقای ری‌شهری می‌گوید:
«آقای... [یعنی همان واسطه اول] می‌گوید آقای منتظری جوری با من صحبت کرد که من بریدم. حالا شما خیلی فشار نیاورید». در پاسخ عرض کردم که «ایشان از اول هم بریده بود؛ زیرا [این آقای رییس قوه] از ابتدا با برخورد با جریان مهدی هاشمی مخالف بود»... با دفتر امام تماس گرفتم و جریان پیغام آقای منتظری و نظر دو تن از سران قوا را گفتم و کسب تکلیف کردم. پاسخ این بود که «امام فرمودند همانطور که اطلاعات می‌گوید عمل شود». (ری شهری. سنجه انصاف. نشر دارالحدیث. تهران. صفحه 196)
برای اینکه این آقای رییس قوه بریده و مخالف را بشناسید،‏ نقل قول اول آقای ری شهری را دوباره بخوانید.

و این داستان ادامه دارد...


چهارشنبه 88 خرداد 27 , ساعت 2:34 عصر
دقایقی پیش آغاز شد
 

خبرگزاری فارس: دقایقی پیش تشییع پیکر مادر و دختر بسیجی شهید ‌شده در مهدکودک آوای باران که ‌به دنبال تیراندازی آشوبگران به مهدکودک به شهادت رسیده بودند، آغاز شد.


محمد رجب‌پور که خواهر و مادرش را در این حادثه از دست داده است، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس اظهار داشت: این مراسم با حضور اعضای خانواده و آشنایان برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، ساعت 8 بعدازظهر دوشنبه تعدادی اوباش به خیابان محمدعلی جناح یورش بردند. این افراد قصد تیراندازی به پایگاه بسیج را داشتند که مادر و خواهر آقای رجب‌پور به مهدکودک پناه بردند اما اوباش بدون در نظر گرفتن این موضوع اقدام به تیراندازی به مهدکودک کردند و همین امر باعث شهادت آن‌ها شد


دوشنبه 88 خرداد 11 , ساعت 12:46 عصر

  خبرگزاری فارس: برادر شهید همت گفت: برای تداوم بخشیدن به راه شهدا و حفظ ارزش‌های دینی برخود تکلیف دیدیم که احمدی‌نژاد را کاندیدای خود قرار دهیم و در این راه مادر شهید، برادران و خواهران شهید و در یک کلام کل اعضای خانواده شهید همت پشتیبان دکتر احمدی‌نژاد هستند.

ولی‌الله همت برادر شهید محمد ابراهیم همت در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با بیان گوشه‌هایی از زندگانی این شهید بزرگوار و یادآوری فعالیت‌های انقلابی وی پیش از پیروزی انقلاب، اظهار داشت: شهید همت قبل از پیروزی انقلابی اسلامی نیز یک فرد فرهنگی و معتقد به اسلام بود و با حوزه علمیه ارتباط داشت و همین فعالیت‌های انقلابی سبب شد که پیش از پیروزی انقلاب در شهربانی، 40 پرونده برایش جمع آوری شود و حکم اعدام توسط سرلشگر ناجی فرمانده وقت استان اصفهان برای وی صادر شده و چندین بار هم مورد سوءقصد قرار گیرد که وی از این سوء قصدها جان سالم به در برد.
وی با اشاره به فعالیت‌های شهید همت پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز خاطرنشان کرد: شعار همت این بود که انقلاب از باب مسائل امنیتی باید حفظ شود و در همین راستا در اسفند ماه 57، 20 روز پس از پیروزی انقلاب با تشکیل دفاع شهری شهرستان، جمعیتی از جوانان شهر را جذب و از انقلاب پاسداری کرد و اوایل شهریور ماه 1358 نیز در مقابل حرکتی که توسط دشمنان نظام به عنوان خلق عرب انجام شده بود، ایشان حضور نظامی پیدا کردند.
برادر شهید همت در ادامه به بیان دیدگاه خانواده شهید همت در مورد دفاع از ارزش‌های انقلاب پرداخته و با اشاره به دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به معنای واقعی مردمی بود و این مردم بودند که با انقلاب خود حکومت چندین ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند، مردم در این انقلاب بر اساس دیدگاه رهبری که نشات گرفته از آموزه‌های دینی بود، حرکت کردند و انقلاب خود را به پیروزی رساندند و بعد از آن نیز در جهت حفظ انقلاب کوشش کردند که یکی از شاخصه‌های مهم حفظ انقلاب، انتخابات‌های مختلفی بوده که در 30 سال گذشته بر اساس یک انتخاب آزاد و واقعی بر پایه دین در ایران اسلامی انجام شده و مردم نیز در آن حضور فعالی داشته و سرنوشت آینده خود را رقم زده‌اند.
ولی‌الله همت با بیان اینکه ما احمدی‌نژاد را به دلیل عملکرد وی در 4 سال گذشته لایق ادامه حضور در مسند ریاست جمهوری می‌دانیم، تصریح کرد: احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری مردمی و پایبند به ارزش‌های دینی و آرمان‌های اصیل انقلاب است و پایبندی وی به عدالت سبب شده عدالت‌محوری و پایبندی به خدمت به مردم و نظام اسلامی در راس برنامه‌های دولت نهم قرار گیرد.
وی با شاره به پرکاری احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: این مساله در چهار سال گذشته به عینه مشاهده شده و این پرکاری در هیچ کدام از دولت‌های پیشین مشاهده نشده بود و خصیصه دیگر دولت نهم نیز این است که در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی دچار انفعال نشده و با قاطعیت کامل به آموزه‌های امام راحل عمل کرده است.
برادر شهید همت در ادامه اظهار داشت: برتری دیگر این دولت، سفرهای استانی احمدی‌نژاد بود که موجب شد از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شده و در رفع این مشکلات در حد توان خود تلاش کند.
ولی‌الله همت خصیصه دیگر احمدی‌نژاد را حفظ عزت و استقلال ملی ایران و ایرانی دانست و در پایان اظهار داشت: بنا به این دلایل و برای تداوم بخشیدن به راه شهدا و حفظ ارزش‌های دینی برخود تکلیف دیدیم که ایشان را کاندیدا خود قرار دهیم و در این راه مادر شهید، برادران و خواهران شهید و در یک کلام کل اعضای خانواده شهید همت


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ