سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که دورى سفر را یاد آرد ، خود را براى آن آماده دارد . [نهج البلاغه]
 

5

دوشنبه 89 اسفند 9 , ساعت 6:15 صبح
 
 


جین شارپ: لیدرهای برانداز بی عرضه بودند، مقصر ما نیستیم


جین شارپ نظریه پرداز انقلاب مخملی با انتقاد از ناکار آمدی فتنه گران گفت: در ایران به نظر می رسید که جنبش سبز و مخالفان خیلی چیزها را بلد بودند اما نشانه ای از این که مبارزه بدون خشونت را عمیقاً فهمیده باشند به چشم نمی خورد.

شاید آنها به اندازه کافی برنامه ریزی نکرده بودند.وی در مصاحبه با تلویزیون دولتی انگلیس گفت: اگر مخالفان در ایران مبارزه بدون خشونت را عمیقاً مطالعه نکرده اند و حکومت را با دقت بررسی نکرده اند که بفهمند چرا این گونه عمل می کند و اگر نمی دانند که چطور باید تفکر و عملی استراتژیک داشته باشند، نتیجه این می شود که اغلب برای یکی دو تا راهپیمایی برنامه ریزی می کنند و فکر می کنند سقف حکومت به شکلی معجزه آمیز فرو می ریزد. این گونه موفق نخواهند شد. ما دانش استراتژیک لازم را در جزوه ای گنجانده ایم که راهنمایی است جهت برنامه ریزی استراتژیک. مخالفان گاه فکر می کنند همه چیز را بلدند و به همین خاطر لاجرم شکست می خورند چون به اندازه کافی آگاه نیستند. شایان ذکر است که تئوریسین های فتنه در اثنای اغتشاشات بعد از انتخابات بارها نظریات و مراحل انقلاب مخملی جین شارپ را تکرار و توزیع کردند.


یکشنبه 89 اسفند 8 , ساعت 1:18 عصر

وظایف معلم در ارزشیابی توصیفی

1-تهیه و تدوین نقشه  ارزشیابی تحصیلی-تربیتی متناسب با اهداف و انتظارات

2- تهیه و تنظیم و ابزارهای مناسب برای سنجش و ارزشیابی مثل آزمون، پوشه کار، ثبت مشاهدات و ...

3- ارزشیابی دانش آموزان در زمان انجام فعالیت های یادگیری و ارایه نتیجه (ارایه بازخورد) به آنها برای آگاهی از وضعیت تلاش و پیشرفت خود،

4- ثبت و نگهداری اطلاعات جمع آوری شده به وسیله ابزار های مختلف و تجزیه و تحیل آنها به منظور ارایه راهنمایی لازم به اولیا و دانش آموزان

5- تعیین تکالیف مناسب با رعایت شرایط و ویژگی های سنی و بررسی آنها به منظور شناسایی میزان تلاش، پیشرفت و موفقیت دانش آموزان،

6- برگزاری آزمون های مورد نیاز با رعالت این نکته که آزمون فقط برای جمع آوری اطلاعات است و جدای از فرآیند یاددهی-یادگیری دیده نشود و بدور از هر گونه شرایط اضطراب آور و نگران کننده باشد و از نتیجه آن فقط برای رفع موانع یادگیری و کمک به دانش آموز استفاده شود،

7- تنظیم گزارش های مناسب برای والدین و ارایه آن به صورت حضوری یا مکتوب حداقل هر 2 ماه،

8- تنظیم گزارش پیشرفت تحصیلی (کارنامه) در هر نوبت و ارایه اطلاعات دقیق در زمینه فعالیت و کوشش دانش آموزان برای والدین،

9- تصمیم گیری در موزد ارتقا یا تکرار پایه در صورت عدم کسب شرایط لازم (با توجه به تمام تلاش هایی که معلم، والدین و دانش آموز انجان داده اند).

 

وظایف دانش آموزان در ارزشیابی توصیفی

مشارکت دانش آموزان در ارزشیابی تحصیلی و آگاهی از پیشرفت کار و تلاش برای آنها جذاب و انگیزشی است. خود ارزیابی براساس مشاهده عملکرد در فعالیت های ثبت شده به ویژه پوشه کار به دانش آموز فرصت گران بهایی را می دهد تا آگاهانه تر تلاش و کوشش نماید. برخی از وظایف و مسوولیت های دانش آموزان عزیز در اجرای ارزشیابی توصیفی اشاره می شود.

1- همکاری با معلم در تشکیل پوشه کار ( در این پوشه نمونه هایی از کارهای بچه ها قرار داده می شود تا بچه ها با مراجعه به آن از میزان تلاش، پیشرفت و موفقیت های خود آگاه شوند.)

2- انجام تکالیفی که معلم در کلاس و یا خارج از کلاس، متناسب با اهداف درس و توانایی دانش آموزان، تعیین می کند.

3- تلاش برای جبران ضعف های احتمالی با همکاری والدین،

4- ابراز توانمندی ها، مهارت ها و عملکرد خود در موقعیت هایی که معلم برای او در نظر می گیرد،

5- حفظ و نگهداری پوشه کار،


پنج شنبه 89 اسفند 5 , ساعت 6:58 صبح

دوستت دارم نه به اندازه خورشید که غروب کند نه به اندازه باران که قطع شود نه به اندازه برف که آب شود نه به اندازه گل که پژمرده شود به اندازه دنیا که هرگز تمام نمی شود


2

یکشنبه 89 اسفند 1 , ساعت 7:16 صبح
 
 

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور ترکیه:
دولت انگلیس عامل اصلی ایجاد اختلاف میان مسلمانان است


حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه و هیأت همراه، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را دو کشور مسلمان، دوست و برادروکم نظیر خواندند روابط کنونی ایران و ترکیه ،برآثار مثبت توسع روابط دوکشور تاکید کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جایگاه فعلی ترکیه در دنیای اسلام را بسیار متفاوت از سالهای قبل ارزیابی و خاطرنشان کردند: استقلال در مقابل غرب، فاصله گذاری با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین، از جمله مسائل مهمی هستند که موجب نزدیک شدن ترکیه به امت اسلامی شده است. ایشان تصریح  کردند: این سیاست، سیاست صحیحی است و ترکیه هرچه به دنیای بزرگ اسلام نزدیک‌تر شود، به نفع خود و همچنین به نفع دنیای اسلام است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نزدیکی دیدگاه‌های ایران و ترکیه در مسائل منطقه‌ای بویژه مسائل افغانستان، عراق، لبنان و فلسطین افزودند: تحولات اخیر مصر نیز قضایای بسیار مهمی است که می‌توان در جهت خیر مردم مصر و منطقه فعالیت کرد. ایشان سلطه دهها ساله امریکا و رژیم صهیونیستی در مصر و تحقیر مردم را علت اصلی این حرکت دانستند و خاطرنشان کردند: مردم مصر، مردمی مسلمان و دارای انگیزه های قوی اسلامی هستند. رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه هرگاه مردم وارد صحنه شوند، روند تحولات تغییر خواهد کرد و ابزارهای متعارف سیاسی و نظامی کارایی خود را از دست خواهند داد و اکنون نیز مردم مصر در وسط صحنه هستند، افزودند: امریکایی‌ها به دنبال مصادره حرکت عظیم مردم مصر هستند و جمهوری اسلامی ایران با دخالت طرفهای خارجی در مصر مخالف، و معتقد است مردم باید تصمیم‌گیر اصلی باشند. معظم له کشور انگلیس را عامل اصلی اختلاف درمیان کشورهای اسلامی معرفی کرد وبا تاکید برحفظ وحدت میان کشورهای اسلامیفرمودند: مهم‌ترین موضوع در دنیای اسلام را حفظ و تقویت وحدت امت اسلامی و پرهیز از افتادن در دام بیگانگان به منظور ایجاد اختلاف و تفرقه دانستند و تأکید کردند: اگر دنیای اسلام توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالای خود را بشناسد، شرایط بسیار متفاوت خواهد شد و دنیای اسلام می تواند به عنوان یک قدرت تأثیرگذار در تحولات بین‌المللی نقش ایفا کند.

رهبری معظم انقلاب با اشاره به اخلال قدرتهای بیگانه درجهت شکستن وحدت آنها افزودند: غرب همواره دنیای اسلام را تحقیر کرده است و هر دولت و ملتی هم که بخواهد در مقابل این تحقیر حرکت کند و توانایی‌های خود را نشان دهد، با مخالفت و کارشکنی‌های غرب مواجه خواهد شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری وعده تخلف ناپذیر الهی مبنی بر نصرت مسلمانان افزودند: اگر به شرایط کنونی منطقه و قدرت‌های سلطه گر و مقایسه آن با گذشته، توجه شود، نشانه‌های کمک الهی کاملاً مشهود است. ایشان خاطرنشان کردند: امریکا و قدرت‌های پر داعیه غربی سی سال پیش، منطقه را جولانگاه خود کرده بودند اما، اکنون در چه وضعیتی هستند؟ وضعیت رژیم صهیونیستی کنونی با رژیم صهیونیستی سی سال پیش چگونه است؟ ایران امروز را با سی سال گذشته مقایسه کنید. ترکیه امروز با سی سال قبل چه تفاوتی کرده است؟ عراق و فلسطین امروز با سال‌های گذشته چه تفاوت‌هایی دارند؟ همه این موارد نشانه‌های کمک الهی است که این روند با سرعت بیشتری به پیش خواهد رفت.


1

یکشنبه 89 اسفند 1 , ساعت 7:15 صبح
 
 


فتنه 25بهمن و تحولات مصر دررسانه های غربی


یکی از سناریو های پس از تحولات مصر مشابهت سازی آن با اقدام فتنه گران در 25 بهمن در تهران بود.

 بعد از اقدامات جزئی فتنه گران ، رسانه های غربی به ویژه  در آمریکا تلاش کردند با پوشش خبری گسترده به فکر بزرگنمایی این حوادث باشند. مقامات آمریکا در حالی که هنوز در شوک از دست دادن همپیمانان قدیمی خود سردرگم مانده اند، تصمیم گرفتند تا این فقدان را با نمایش نا رضایتی های جزئی پر نمایند.رسانه های خبری  غرب بدون ذکر منبع حجم جمعیت اندک آنها را حدود ده ها هزار نفر بیان کرده و در همین رابطه غیر از نیویورک تایمز که تعداد معترضان را در ایران محدود دانسته  بقیه با اقدام  فراوان  نوشتند:خبرهای داخل ایران حاکی از این است که گویا 20.000 الی 30.000 تظاهرکننده در چندین شهر اخطارهای شدید را نادیده گرفته و به خیابان‌ها ریخته‌اند» ــ و اعلام کردند که تنها منبع واقعی منقول در این خبر «یک عضو اسبق مجلس است که اکنون در تبعید و در آمریکا به سر می‌برد»!!!علاوه براین تارنمای وزارت خارجه رژیم صهیونیستی  که قریب یک ماه سم پاشی علیه انتفاضه مردم مصر،ضمن حمایت از آشوبهای تهران، طرفدار مطالبات مردم مصر شد! و ضمن بزرگ نمایی تحرک نقطه ای و حداکثر چند صد نفره وابستگان به منافقین در تهران نوشت: شعارهای ده ها هزار [!!] مخالف در تظاهرات 25 بهمن نشان داد که خواسته های آنان همان مطالبات مردم مصر است! آنها در عین حال مخالف کمک به حزب الله لبنان و حماس در غزه هستند و شعارهای آنان نشان می دهد که نه به پشتیبانی از مردم مصر و تونس بلکه علیه حکومت اسلامی به خیابان آمده بودند. آنها این بار هم شعار نه غزه نه لبنان دادند.این پایگاه اینترنتی اضافه کرد: حمایت قاطع دولت آمریکا از اعتراض مخالفان موجب دلگرمی آنان شد و انتظار دارند که کاخ سفید به همین سیاست ادامه دهد.به نوشته این رسانه صهیونیستی «مخالفان نتوانستند در خیابان بمانند اما همین که به خیابان آمدند تا آتش خاموش نشود، مهم است هر چند که باید می ماندند»

روزنامه وال استریت ژورنال نیزبا متناقض دانستن آنچه درتهران اتفاق افتاد با آنچه در میان مردم مصر مطرح است ،تصریح کرد: ایران و حزب الله لبنان رقبای سنتی مبارک و آمریکا و اسرائیل در غرب خاورمیانه هستند. ایران تحولات مصر را بیداری اسلامی می خواند و سیدحسن نصرالله در پیامی تلویزیونی گفت «مقاومت و راهپیمایی مردم مصر جدا از مقاومت حزب الله در جنگ 33 روزه با اسرائیل نیست و کاش می توانستم در کنار ملت مسلمان مصر باشم و حتی خون خود را فدا کنم.»این روزنامه آمریکایی اضافه کرد: مواضعی از این دست در حالی است که موقعیت اخوان المسلمین به عنوان جریانی اسلامگرا در حال تقویت است و این نگرانی را در آمریکا و غرب ایجاد کرده که اگر انتخاباتی برگزار شود، آنها قطعاً انتخابات را با پیروزی به پایان خواهند برد.دویچه وله آلمان نیز در گزارشی اعلام کرد، روشنفکران سکولار مصر در سربالایی حرکت می کنند. نیروهای سکولار اکنون قادر نیستند در مقابل نیروهای مذهبی و اسلامگرا قد علم کنند. این خطر هست که جهت آینده رژیم مصر به سمت اسلامگرایی برود. در کوتاه مدت نیروهای سکولار وزن لازم را ندارند که جهت تحولات را تغییر دهند. شبکه العربیه،نیز با انعکاس،گزینشی واکنشها وبازتابهای فتنه25بهمن به حمایتهای غرب وبویژه آمریکایی ها از آشوبگران پرداخت واعلام کرد: " اوباما" بار دیگر در خصومت با ایرانیان بر حمایت از آنچه وی ادامه اعتراضات در ایران خواند حمایت کرد.العربیه به نقل از رییس جمهور آمریکا گفت: ایرانی ها باید شجاعت لازم برای بیان آزادی را داشته باشند و به اعتراضات خود ادامه دهند.وی همچنین در دخالت آشکار در موضوعات منطقه ای و با هدف انحراف انقلاب ملت مصر گفت: نشانه های مثبتی در مصر می بینیم. کشورهای خاورمیانه ضرورت تغییرات را احساس کرده اند.


یکشنبه 89 اسفند 1 , ساعت 7:11 صبح
احمد رضا جان تولدت مبارکبهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com

جمعه 89 بهمن 29 , ساعت 12:27 عصر


جمعه 89 بهمن 29 , ساعت 12:1 عصر


4

چهارشنبه 89 بهمن 27 , ساعت 7:23 صبح

---------------------------------------------------------------------------------

محاسبه طول عمر

 

-------------------------------------------------

محاسبه وزن ایده ئال

------------------------------------------------------------------

جستجوی اسمهای پسران و دختران

--------------------------------------------------------------------------------

تستهای خودشناسی

--------------------------------------------------------------------

 تعبیر خواب

--------------------------------------------------

تست هوش?

--------------------------------------

تست هوش 2

-----------------------------------

تست هوش احساسی

---------------------------------------

تست هوش مخصوص کودکان

----------------------------------------------------------

تست تمرکز

-----------------------------------------

تست معروف ریون

---------------------------------


چهارشنبه 89 بهمن 6 , ساعت 7:21 صبح
در 4 سال گذشته؛
بیش از 4000 نفر در فریدن مشغول به کار شدند

خبرگزاری فارس: فرماندار فریدن گفت: از سال 85 تاکنون بیش از 4 هزار نفر در این شهرستان مشغول به کار شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدن، اسدالله احمدی سه‌شنبه شب در جلسه شواری اداری شهرستان فریدن به مصوبات سفرهای ریاست جمهوری به استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: در سه سفر رئیس جمهور به استان اصفهان، بیش از 146 مصوبه به شهرستان فریدن اختصاص پیدا کرد که از 63 مصوبه دور اول سفر، افزون بر 90 درصد مصوبات اجرایی شده است.
وی افزود: از این تعداد مصوبه 67 درصد به طور 100 درصد عملیاتی و به بهره‌برداری رسید و در دور دوم سفر نیز از مجموع 76 مصوبه، 91 درصد مصوبات اجرایی و 58 مصوبه به طور 100 درصد اجرایی و عملیاتی شد.
فرماندار فریدن تصریح کرد: در دور سوم نیز از مجموع هفت مصوبه، یک مصوبه 100 درصد به بهره‌برداری رسید و 75 درصد مصوبات هم اجرایی شد.
وی به ظرفیت اشتغالزایی در شهرستان فریدن اشاره کرد و ادامه داد: نرخ بیکاری شهرستان فریدن در سال 85 به 19.6 درصد می‌رسید که با تلاش مسئولان و ارائه طرح‌ها، بیش از 4 هزار نفر مشغول به کار شدند.
احمدی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده نرخ بیکاری در سال 89 به 10.9 درصد رسید و در همین راستا تعهد شهرستان در زمینه اشتغالزایی، یک‌هزار و 369 فرصت شغلی بود که تاکنون یک‌هزار و 462 فرصت شغلی ایجاد شده است که رشد 110در صدی را نشان می‌دهد.
وی درباره هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: درباره اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، شهرستان فریدن در مدت سه روز، 50 جلسه ایجابی و چهره به چهره در شهر و روستا با مردم برگزار کرد و آموزش صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی برای مردم تبیین شد.
فرماندار فریدن اظهار داشت: در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بیش از 60 درصد کسبه و بازاریان شهرستان فریدن در حمایت از طرح دولت اجناس و کالاهای خود را از سه تا 12 درصد زیر قیمت مصوب به فروش می‌رسانند که نشان دهنده وحدت و همدلی مردم با دولت در اجرای این طرح است.
وی به تصویب طرح‌های فرهنگی شهرستان فریدن در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: به واسطه طرح‌های فرهنگی خوبی که شهرستان فریدن به استان ارائه کرد، از 220 طرح ارسالی به استانداری با هزینه‌ای افزون بر 14 میلیارد ریال در مرحله اول، 72 طرح با هزینه‌ای افزون بر 3 میلیارد و 760 میلیون ریال به تصویب رسید که شهرستان فریدن را جزو سه شهرستان برتر در این زمینه قرار داده است.
انتهای پیام/صا20/ع


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ