سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آنان را طاعت دارید که در ناشناختنشان عذرى ندارید . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 92 بهمن 2 , ساعت 2:8 عصر

با نهایت تاسف و تاثر درگذشت آقا علی محمدی و بانو فاطمه محمدی را به اطلاع اقوام ،بستگان  و همکاران می رسانیم  به همین مناسبت مراسم سومین و هفتمین روز درگذشت این عزیزان روز 5شنبه سوم بهمن ماه از ساعت 1بعد ازظهر لغایت 3بعداز ظهر درشهر اصفهان - مسجد الحسین رهنان (خ امام خمینی -خ شریف شرقی - کوچه 50 )برگزار می گردد .

 

  ازطرف خانواده های : قائدی     محمدی        خان محمدی         آقایی                   خلجی


شنبه 92 دی 21 , ساعت 2:6 عصر



آغاز امامت امام زمان (ع) ، روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال 265 ه. ق است ؛ یعنی روز شهادت امام یازدهم (ع) آغاز امامت امام زمان (ع) است.

به گزارش شفقنا، خبرآنلاین نوشت: جالب است بدانیم که ولادت امام زمان در روز جمعه بوده و اولین روز امامتش روز جمعه و نیز بنا بر نقلی که از نظر شیعه ، بسیار مشهور است ، ظهور امام هم روز جمعه است و همچنین یکی از اسامی آن حضرت نیز جمعه است .

یکی از افراد مورد وثوق و اعتماد ائمه معصومین و خاصه امام عسکری و امام زمان (علیهما الاسلام) فردی به نام ابوسهل بود . ابوسهل اسماعیل بن علی نوبختی می گوید : پس از آن که معتمد ، امام عسکری (ع) را به زهر مسموم کرد ، من به خدمت امام عسکری شرفیاب شدم ، لحظه ای بود که فرزند امام عسکری (ع) هم بر پدر وارد شده بود . امام حالش منقلب بود و شدیدا ضعیف شده بودند به گونه ای که وقتی ظرف آب را برای نوشیدن به امام عسکری (ع) دادند ، قدرت نگهداری ظرف آب را نداشت و می لرزید و دندانهای امام عسکری که به کاسه نزدیک شده بود می خورد و من صدایش را می شنیدم . در این لحظه وقتی که امام زمان (ع) وارد شد ، به محض این که چشم امام عسکری به امام زمان افتاد ، بسیار خوشحال شد اما لحظه ای گریست و بعد او را به عنوان آخرین وصی رسول الله و آخرین امام مؤمنین و به عنوان حجت بر حق خدا معرفی کرد و وصیت و سفارش خود را به امام زمان نمود . در این لحظه گویی احساس شد لحظه آغاز قبول مسؤولیت امامت امام زمان بود . بعد امام عسکری رو به امام زمان کرد و فرمود :« یا سید أهل بیته ! اسقنی بالماء فإنی ذاهب إلی ربی ؛ (1) ای بزرگ خاندان خودت ! آبی به من بنوشان ؛ زیرا من به زودی به سوی پروردگارم خواهم شتافت ».

امام زمان (ع) هم آب را به دست پدرش داد و بعد به پدرش کمک کردند تا او وضو بسازد . صحبت هایی هم بین امام عسکری و امام زمان (علیهما الاسلام) صورت گرفت آن گاه امام عسکری (ع) به درجه رفیع شهادت نایل گشتند .

احادیثی گرانقدر از امام عصر(عج) :- اگر خواستار رشد و کمال‌ معنوى‌ باشى‌ هدایت‌ مى‌ شوى‌ و اگر طلب‌ کنى‌ مى‌ یابى‌. (بحار الأنوار، ج‌ 51، ص‌ 339)
- و اما در پیشامدها و مسایل‌ جدید به‌ راویان‌ حدیث‌ ما مراجعه‌ کنید، زیرا که‌ آنان‌ حجت‌ ما‌ بر شما هستند و ما حجت‌ خدا بر آنان‌ هستم‌ . (بحار الأنوار، ج‌ 53، ص‌ 181) 
- هرکس‌ در اجراى‌ اوامر خداوند کوشا باشد، خدا نیز وى‌ را در دستیابى‌ به‌ حاجتش‌ یارى‌ مى‌ کند.(بحار انوار،ج‌51،ص331)
- همانا خدای تعالى‌ مردم‌ را بیهوده‌ نیافریده‌ و بدون‌ تکلیف‌ و جزا رهایشان‌ نکرده‌ است‌.(الغیبة‌ للشیخ‌ الطوسی‌، ص‌ 174)

 

تاجگذاری امام زمان-آغاز امامت امام زمان-جداکننده متن.shabhayetanhayi (1)


شنبه 92 دی 21 , ساعت 2:0 عصر
پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد
بارش برف در 11 استان و لغزندگی جاده‌ها/ تردد بدون زنجیر چرخ ممنوع

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی پلیس با اشاره به آغاز بارش برف و باران در غرب و جنوب غرب کشور، از ممنوعیت تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در جاده‌های برف‌گیر خبر داد.

خبرگزاری فارس: بارش برف در 11 استان و لغزندگی جاده‌ها/ تردد بدون زنجیر چرخ ممنوع

 

سرهنگ محمدحسین حمیدی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور را تشریح کرد.

وی گفت: برابر آخرین اخبار دریافتی در اکثر جاده‌های استان خوزستان، لرستان، بوشهر و جنوب استان فارس بارش باران ادامه دارد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ادامه داد: در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، همدان، فارس، لرستان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و زنجان بارش برف موجب لغزندگی جاده‌ها شده است.

وی افزود: همچنین در استان آذربایجان غربی جاده‌ سردشت و خوی، در استان اصفهان جاده‌های نجف آباد - الیگودرز - موته و خمین و در استان قزوین در گردنه آوج نیز بارش برف ادامه دارد.

سرهنگ حمیدی با هشدار به رانندگان درباره لغزندگی جاده‌ها، تأکید کرد که راهنمایی و رانندگی مانع تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ می‌شود.

وی یادآور شد: سایر جاده‌های کشور از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان برخوردار هستند.


شنبه 92 دی 14 , ساعت 4:14 عصر

انا لله و انا الیه راجعون

و هر از گاه در گذر زمان در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی،جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونی، آغازی بی پایان را می سراید»

 برادر عزیزم جناب آقای رضا خلجی

 درگذشت پدر خانم گرامیتان مرحوم آقای علی محمدی را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت ، برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم .

 


یکشنبه 92 دی 8 , ساعت 7:11 صبح
 

یادو خاطره ی شهدای کربلای 4 گرامی باد

شادی روح شهدا صلوات


شنبه 92 دی 7 , ساعت 8:24 صبح

پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی درگذشت علی‌اکبر پرورش

 مقام معظم رهبری با صدور پیامی، درگذشت علی اکبر پرورش را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت علی اکبر پرورش - وزیر اسبق آموزش و پرورش کشورمان را تسلیت گفتند.

بسم‌الله الرحمن الرحیم
با تاسف و تأثر، خبر درگذشت یاور صدیق انقلاب مرحوم آقای سیدعلی اکبر پرورش رحمت‌الله علیه را دریافت کردم؛ چهره‌ی محترم و اثرگذاری که بخش اعظم عمر با برکت خود را در خدمت اسلام و ارزشهای متعالی دین گذرانید،‌ و لهجه‌ی صادق و دل با اخلاص و خُلق نیک را به ترویج و تحکیم انقلاب و نظام اسلامی گماشت؛ تلاشهای مبارزاتی در دوران طاغوت را به خدمات ارزنده و مسئولیتهای سنگین خود در قوه‌ی مجریه و قوه‌ی مقنّنه و شورای عالی دفاع در دوران جمهوری اسلامی پیوند داد و با همه‌ی توان به کشور و ملت خود خدمت کرد، ‌و سلامت و راحت خود را بر سرِ انجام وظیفه نهاد.

بیماری رنجبار و طولانی او آخرین آزمایش دشواری بود که وی با صبر و متانت، آن را تحمل کرد و زندگی پاک و شرافتمندانه را به پایان برد. اینجانب در گذشت ایشان را به خانواده و بازماندگان محترم و به همه‌ی دوستان و علاقمندان ایشان تسلیت میگویم و رحمت و رضوان الهی را برای وی مسألت میکنم.


یکشنبه 92 دی 1 , ساعت 9:0 صبح


یکشنبه 92 دی 1 , ساعت 8:44 صبح

نوعروس چشم نامردان نشو

در خیابان چهره آرایش مکن                           از جوانان سلب آسایش مکن

زلف خود از رو سری بیرون مریز                             در مسیر چشم ها افسون مریز

یادکن از آتش روز معاد                             طره گیسو مده در دست باد

خواهرم دیگر تو کودک نیستی                           فاش تر گویم عروسک نیستی

خواهرم ای دختر ایران زمین                          یک نظر عکس شهیدان را ببین

خواهر من ُاین لباس تنگ چیست ؟                   پوشش چسبان رنگارنگ چیست ؟

خواهرم این قدر طنازی مکن                                      با اصول شرع لجبازی مکن

در امور خویش سرگردان مشو                          نوعروس چشم نامردان مشو!

این متن در زیارتگاه شهدای والفجر 8 روبه رو فاو نصب شده است -شهدا ء شرمنده ایم


پنج شنبه 92 آذر 28 , ساعت 7:57 صبح

مراسم افتتاح موزه مشاهیر در برج میلاد برگزار شد.

خبرگزاری فارس: عکس/ چمران در کنار تندیس برادر!

 

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، مراسم افتتاح موزه مشاهیر در برج میلاد برگزار شد. در این موزه تندیس‌های از جمله تندیس شهید مصطفی چمران، جهان پهلوان تختی، استاد شهریار، پروفسور حسابی، استاد ملک‌الشعرای بهار و .... به معرض نمایش در آمده است.

در تصویر زیر عکس مهدی چمران در کنار تندیس برادرش شهید مصطفی چمران دیده می‌شود.

 


یکشنبه 92 آذر 24 , ساعت 1:58 عصر

 

 

دفاع مقدس

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

چرادرس دفاع مقدس؟ 

   در یک بررسی اجمالی در مورد خاستگاه اقوام و ملل در می یابیم که همه اقوام و ملل با هر رویکردی علاقه مندی وافری به ثبت و ضبط پدیده هایی از خود داشته که باعث سربلندی و بالندگی آنان در بین سایر اقوام و ملل می گردد. و با این بالندگی ها بر دیگر اقوام و ملل فخر فروخته و به خود افتخار می کنند.

وجه تشابه و اشتراک اکثریت قریب به اتفاق این بالندگی ها در بین اقوام و ملل گوناگون چه کوچک و چه بزرگ چگونگی به استقلال رسیدن آنها و همچنین چگونگی و شیوه های حفظ این استقلالشان است.. برای پی بردن به این مهم به همین مطلب بسنده می کنیم که تمام کشورهای بزرگ و کوچک در برنامه های جذب سیاحتی و گردشگری خودشان گردشگران و توریست ها را به موزه های خود بخصوص موزه نظامی راهنمائی می کنند و در آن موزه ها شرحی اجمالی از تاریخ احتمالا استعمار و سپس چگونگی استقلال و پس از آن به شرح دفاع خود در مقابل هرگونه تجاوز و ویرانگری می پردازند و در این رهگذر و درپی این فرایند به گونه ای بسیار جالب و هیجان انگیز به معرفی دلاوران و قهرمانان ملی خود پرداخته و ذاتا به این نتیجه می رسند که همه این افتخارات و بالندگی ها مدیون و مرهون تلاش ها و از خود گذشتگی های قهرمانان این مرزوبوم و ملت بوده اند. تا به گونه ای شایسته بتوانند اسطوره ها و قهرمانانی دیگر را در طول نسلها خلق کرده و آینده کشور و ملت خود را با انسان سازی و قهرمان پروری تضمین نمایند. جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی نیز یکی از این پدیده هاست که در نوع خود با توجه به ویژگیهای استثنائی خود باید مورد توجه قرار گرفته و در فرایند زمانی برنامه ریزی شده ای با رویکردهای مختلف به عنوان اصلی ترین بالندگی ملت قهرمان ایران علوم و فرهنگ و ارزشهای نهفته در آن استخراج شده و به آیندگان سپرده شود. 

•چرا دفاع مقدس با همه ارزشهای درونی و پیرامونی خود باید ماندگار بماند.

•آیا ما توانسته ایم فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس را به ظهور و بروز برسانیم.

•و آیا فعالیتهای فرهنگی ونشر ارزشهای دفاع مقدس تا کنون توانسته است گستره اجتماعی مناسبی را در بر بگیرد.

با یک یرسی اجمالی از جهات مختلف در می یابیم که تا کنون رویکردهای مختلفی به دفاع مقدس وجود داشته است و لکن این رویکردها تا کنون نتوانسته رسالتی را که یک حادثه و بالندگی ملی و اجتماعی بر دوشش گذاشته است به انجام برساند.

رویکرد اول، رویکرد الهی، ارزشی و حماسی است که از بدو انقلاب وسالها پیش توسط همه مسئولان دلسوز نظام با محوریت حضرت امام ظهور و بروز پیدا کرده تا توانسته انقلابی به این وسعت و عظمت را درمقابل دیدگان نا باور جهانی به پیروزی برساند و هم چنین در ابتدای جنگ تحمیلی با بی توجهی به این رویکرد شاهد کاستی هائی در صحنه های جنگ بوده ایم که پس از ظهور و بروز این رویکرد در سال دوم جنگ توانستیم در مدت زمانی اندک بیشتر سرزمین های اشغال شده را از تصرف رژیم حزب بعث عراق خارج نمائیم. با توجه اساسی به این رویکرد در می یابیم که علت تغییر نام پذیری جنگ تحت عنوان دفاع مقدس متائر از این رویکرد بوده است. تهییج عمومی مردم و شکل گیری بسیج مستضعفین و ورود نیروهای داوطلب و همچنین پدید آمدن روحیه شهادت طلبی و اسلام خواهی و همچنین غیرت دینی و ملی را تماما می توان دستاورد های این رویکرد عظیم دانست اساسا این نگرش و رویکرد انسان محوری،‌ معنویت محوری و ارزش محوری بوده وکاری نداشته که عملیات با موفقیت پیش رفته یا خیر. ما در اینجا این رویکرد را تحت عنوان رویکرد فرهنگی ارزشی که از بدو انقلاب و جنگ شروع و تا کنون ادامه داشته و فعال بوده یاد می کنیم. شایان ذکر است که این رویکرد تا کنون توانسته قشر وسیعی از جامعه دینی ایران اسلامی را با خود هماهنگ نموده و اثر گذار باشد.


   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ