سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثمره دانش، خلوص در عمل است . [امام علی علیه السلام]
 

1

سه شنبه 89 اردیبهشت 14 , ساعت 12:46 عصر

0

سه شنبه 89 اردیبهشت 14 , ساعت 12:45 عصر

سه شنبه 89 اردیبهشت 14 , ساعت 12:44 عصر
کد خبر: 1071065 زمان مخابره: 2/2/1389 - 10:7:40
عملیات احداث دانشگاه پیام نور شهرستان فریدن آغاز می شود
اصفهان - فرماندار شهرستان فریدن گفت: عملیات احداث دانشگاه پیام نور بویین و میاندشت از توابع شهرستان فریدن بزودی آغاز می شود.
"اسدالله احمدی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه یکی از مصوبات دور اول سفر رییس جمهور و هیات دولت به شهرستان فریدن است که تاکنون به واسطه عدم تامین اعتبار به تعویق افتاده بود.
وی اظهار داشت: با پیگیریهای مستمر نمایندگان مجلس، فرماندار و مساعدتهای رییس دانشگاه پیام نور استان این پروژه با 300 میلیون تومان در مرحله اجرا قرار گرفته است.
وی مجموع مصوبات دور اول سفر رییس جمهور و هیات دولت به شهرستان را 63 مصوبه عنوان کرد و گفت: بیش از 63 درصد این مصوبات کاملا اجرایی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
احمدی یادآور شد: تنها 10 درصد این مصوبات به واسطه نبود اعتبار عملیاتی نشده است که مسوولان استان و شهرستان پیگیر این دسته از مصوبات نیز هستند.
وی تصریح کرد: مصوبات دور دوم سفر نیز به جهت عدم تفکیکی شهرستانی هنوز ابلاغ نشده است.
وی از ویژگیهای مهم این شهرستان را وجود شش قوم فارس، ترک، لر، گرج، ارامنه و اعراب عنوان کرد و گفت: به این منظور در دور سوم سفر رییس جمهور به استان احداث موزه "بوم شناسی" برای این شهرستان مصوب شد.
شهرستان فریدن با دو هزار و 107 کیلومتر مربع مساحت در 140کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
این شهرستان با 83 هزار نفر جمعیت دارای چهار شهر و 9 روستا است که 56 درصد این جمعیت در روستاها زندگی می کنند.
510/1042

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر

سه شنبه 89 اردیبهشت 14 , ساعت 12:37 عصر
 

رئیس قوه قضائیه:
نمی گذاریم بیت المال را به نفع خود و فرزندانشان تصاحب کنند


رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: خواب را بر چشمان مفسدان اقتصادی و متجاوزان به حقوق مردم حرام خواهیم کرد.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: از بدو تصدی‌ و با تحول جدی در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی شاهد زمزمه‌ها و مخالفت‌هایی از جانب برخی افراد هستیم که متأسفانه به طور ناشیانه‌ای رسانه‌ای هم شده است که قصد دارند دستگاه قضایی را تحت تأثیر تبلیغات سوء قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه قوه قضاییه از بدو مبارزه با مفاسد اقتصادی هرگز به دنبال تبلیغاتی کردن این موضوع نبوده و قصد سیاسی کاری نداشته، اضافه کرد: اظهارات سخیف برخی افراد نسبت به قوه قضاییه مصداق بازر هشدارهای مقام معظم رهبری است که فرمودند با شروع مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، قوه قضاییه شاهد زمزمه‌ها و به تدریج فریادها و نعره‌های مخالفت‌ با آن خواهد بود، بنابراین به همه آحاد مردم شریف ایران اطمینان می‌دهیم، دستگاه قضایی با صلابت و قدرت وفق قانون در برابر متجاوزان به حقوق مردم و بیت‌المال خواهد ایستاد و این گونه اظهارات در عزم جدی ما خللی ایجاد نخواهد کرد.

آملی لاریجانی همچنین با تشریح برخی پرونده‌های مفاسد اقتصادی که در جریان رسیدگی است اظهار داشت: دستگاه قضایی هرگز اجازه نخواهد داد عده‌ای با تقلب، جعل و سندسازی اموال عمومی و بیت‌المال را به نفع خود و فرزندانشان تصاحب کنند و در این زمینه همکاری همه قوا بویژه قوه مجریه برای اجرای عدالت ضروری است ولی در هر صورت این مسیر را ترک نخواهیم کرد، حتی اگر لازم آید به تنهایی این مسیر را طی کنیم.


سه شنبه 89 اردیبهشت 14 , ساعت 12:36 عصر


® پیشنهاد ابتکاری ایران برای تشکیل سازمان امنیت دسته جمعی میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس کشورهای عربی و برخی کشورهای عربی همسو با آمریکا را به انفعال وا داشته است.    این کشورها برای تحت الشعاع قراردادن این ابتکار ایران که عاملی کلیدی در خنثی کردن پروسه ایران هراسی غرب محسوب می شود، به خبرسازیها و تغییر های انحرافی از فضای منطقه روی آورده اند.

® لبنان از روز شنبه پس از گذشت نیم قرن به مدت یک ماه رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل شد. منابع خبری لبنان ، این موضوع در سایه منازعات مختلف و خطرناک در منطقه و جهان از جمله منازعه اعراب و اسراییل از اهمیت خاصی برخوردار است .

® مراسم تحویل نهایی 10 فروند بالگرد تهاجمی طوفان خط تولید انبوه ملخ کامپوزیتی بالگرد 214 در حضور وزیر دفاع برگزار شد.

® سازمان جاسوسی آمریکا «سیا» میلیونها دلار برای استخدام تحلیلگران آشنا به زبانهای خارجی جدید در پنج سال آینده هزینه می کند.این سازمان با کمبود نیروهایی‌که‌به‌زبانهای‌فارسی، اردو، چینی، روسی، وپشتوصحبت کنند، روبرو است.

® پس از دستگیری شرور عبدالمالک ریگی اخیراً شرور حمدالله قادر یکی از وابستگان به این گروهک تروریستی با ارسال نامه ای ( از طریق ایمیل) به دفتر مبارزه‌باموادمخدرسازمان‌ملل‌درتهران،‌آن‌دفترراتهدیدبه بمب گذاری نموده است !

®   جمهوری اسلامی ایران در نشست اخیر شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل توانست همزمان عضویت در چهار نهاد این سازمان رابدست آورد. در نشست این شورا که در هشتم اردیبهشت برگزار شد ایران توانست در یک فضای رقابتی و با کسب آرا لازم همزمان عضویت درچهار نهاد وابسته به سازمان ملل متحدشامل کمیسیون مقام زن برنامه اسکان بشر ملل متحد( CSW ) مجمع دائمی بومیان و کمیسیون علم و تکنولوژی را به دست آورد.


سه شنبه 89 اردیبهشت 14 , ساعت 12:32 عصر
 


راهپیمایی خودجوش حافظان حجاب در تهران و شهرستانها


چهارشنبه گذشته راهپیمایی «حافظان حجاب» به طور همزمان در تهران و 4 شهر دیگر کشور برگزار شد. در تهران در دو نقطه شمال و جنوب شهر شاهد این راهپیمایی با حضور هزاران دختر محجبه بود.

عدم غفلت مادران و خواهران در انجام این واجب الهی  (‌حجاب )‌، توجه ویژه دولت به مسئله عفاف و حجاب، تجدید نظر در کتب درسی و گنجاندن مطالبی در باره فواید حجاب و زیان های بدحجابی در آنها و در نظر گرفتن زنگ پایداری حجاب در روز 17 دی ماه ( سالروز کشف حجاب در زمان رضاخان) و تلاش صدا و سیما برای زیباجلوه دادن حجاب وزشت ‌نشان‌دادن ‌بدحجابی ‌از جمله خواسته‌های مطرح شده در قطعنامه این راهپیمایی بود.

در همین حال حجت الاسلام سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه طرح برخورد با بدحجابی در جلسه شورای مرکزی تشکل متبوعش مورد بحث قرار گرفت، گفت: اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ضمن اعلام حمایت از این طرح، همکاری و هماهنگی سران سه قوه را خواستار شدند.


سه شنبه 89 اردیبهشت 14 , ساعت 12:31 عصر
 


العراقیه و تهدید به اغتشاش


همزمان با بازشماری دستی آرا در بغداد به دنبال طرح برخی ابهام‌ها، بعثی‌زدایی و ابطال آرای برخی نامزدهای وابسته به حزب‌ جنایتکار ، ایاد علاوی رهبری حزب سکولار بعثی العراقیه و صالح‌المطلق از دیگر اعضای این حزب، پروژه اغتشاشات پس از انتخابات در عراق را کلید زدند.

 

علاوی خواستار برگزاری مجدد انتخابات شده است.این درخواست پس از آن مطرح شد که هیأت دادگاه تجدیدنظر عراق که بالاترین مرجع تفسیر قانون اساسی در این کشور است پس از بررسی‌های لازم در نتایج انتخابات 52نفر از نامزدهای انتخابات پارلمانی اخیر این کشور را رد کرد و علت آن را این‌گونه عنوان کرد که این افراد مشمول قانون بعثی‌زدایی و حذف از انتخابات بوده‌اند.

صالح المطلق، یکی از رهبران فهرست العراقیه به ریاست ایاد علاوی، اظهار داشت: چنانچه این اقدامات علیه فهرست العراقیه، اعضا و طرفداران آن متوقف نشود این فهرست از روند سیاسی کناره‌گیری و درخواست اعتصابی سراسری و تظاهرات‌های گسترده را مطرح می کند.


سه شنبه 89 اردیبهشت 14 , ساعت 12:29 عصر
 


باردیگر افسردگی و غم اردوگاه فتنه را فرا گرفت


پس از تبلیغات دروغین چند هفته ای و خصوصا در طول روز کارگر در باره بازگشت ناآرامی به تهران وضعیت این روز آب سردی بر حرارت فتنه گران توهم زده ریخته است .

 در طول روز شنبه 11/2/89 تقریبا تمام رسانه های فارسی زبان بیگانه و ضد انقلاب خبرهای خوشبینانه ای را مخابره کردند. حتی سایت ضد انقلابی گویانیوز نوشته بود: «مردم از چند جهت به سوی وزارت کار در حال حرکتند. هزاران نفر تظاهرات ر اآغار کرده اند. هر لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می شود.... »اما مطلب روز یکشبنه یک کاربر اینترنتی در سایت ضد انقلابی بالاترین واقعیت را این گونه بازگو می کند:« دیروز مقابل وزارت کار حتی عابرین هم کم بودند.... برای من خیلی جالب است وقتی می بینم فعال ترین دانشجویان همکلاسی من در دانشگاه آزاد به قرار جنبش در روز کارگر بی اعتناست . چه برسد به یک شهروند عادی. باور کنید، همین طور پیش بره 22 خرداد را هم از دست می دهیم  و چیزی جز یأس برای ما نخواهد داشت:

سایت ضد انقلابی جرس (‌متعلق به یاران فراری سران داخلی فتنه) هم تاکتیک راهپیمایی  را قطعا اشتباه »‌توصیف کرده و انجام آن را به شروطی مثل میلیونی بودن و همراه کردن اقشار دیگر مثل طرفداران محسن رضایی و ....مشروط ساخته است.

ضد انقلاب خارج نشین هم نگران مشکلات چند سویه سران داخلی فتنه است . از طرفی گروهی از ضد انقلابیون خواستار همراهی بیشتر موسوی با ضدا نقلابیون قدیمی هستند اما از سوی دیگر رادیو فردا (‌بلندگوی رادیویی سازمان سیا) اظهارات یکی دیگر از عناصر ضد انقلاب به نام محمد برقعی را پخش کرده که گفته است: « موسوی با ریزش درون نظام می توانست موفق شود اما در عین حال مایل است مرز خودی وغیرخودی را با گروه هایی نظیر ملی مذهبی ها بردارد و این مانع جذب نیرو از درون نظام می شود.»

در داخل کشور حمایت تلویحی حامیان فتنه از عناصر ضد انقلاب شکل علنی تری به خود گرفته است. در خلال یک میزگرد رادیویی ، تابش (‌رئیس فراکسیون فروپاشیده شده اقلیت مجلس) از اقدام سیمای جمهوری اسلامی در پخش افشاگری حسین شریعتمداری در باره روابط شیرین عبادی با رژیم ستمشاهی، ضد انقلابیون سلطنت طلب ، ‌بهائیان، دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و این سوال را مطرح ساخته است که آیا این اقدام به اعتدال در جامعه کمک می کند!

در این بیان قافیه تنگ آمده عناصر انقلاب لحن آنها را به جنگ مستقیم با ملت سوق داده است. سایت ضدانقلابی روز آنلاین در مقاله ای به قلم قاسمی نژاد(‌از عناصر مرتبط با تشکل منحل ادوار تحکیم وحدت) با بیان این که «‌خطر بزرگ تر این است که ایران اتمی با برگ سلاح اتمی در دخالت در منطقه خاورمیانه دست بازتری خواهد داشت، منطقه ای که هم اکنون نیز با دخالت های ایران ناآرام است.» رهنمود داده است:« بهتر است از فرصت هایی که تحریم ها پیش پای جنبش سبز می نهند استفاده کنیم ، تا با پیروزی جنبش ، سیاست های کنونی تغییر کند.»

با همه اینها جریان فتنه گر در داخل کشور با چنگ و دندان به دنبال بازگرداندن آب رفته به جوی است . برخی اخبار از اقدام گروهی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد جنوب با همراهی یک «آقازاده » در راه اندازی نشریه ای به نام کاکتوس حکایت می کند. این نشریه به طور مستمر دانشجویان را به ایجاد ناآرامی در خرداد ماه تحریک می کند.

 تبدیل بیمارستان محل بستری شدن تاج زاده (‌از متهمان آشوب پس از انتخابات ) به محل قرارهای گردانندگان گروه های فتنه گر از دیگر خبرهای این روزهاست. براساس یک خبر دیگر، آقای هاشمی رفسنجانی در روزهای اخیر دختر خود فائزه هاشمی را به سبب ابراز مخالفتش با احکام اسلامی مورد اعتراض قرار داده است. شاید وجود همین فضای سنگین سبب لغو حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «سیرت و  صورت انقلاب اسلامی در »دانشگاه صنعتی شریف شده است.

در کنار همه این اخبار، ریزش در صفوف گروه های حامی سران فتنه ادامه دارد. رئیس ستاد انتخاباتی موسوی در یکی از استان های شمالی کشور که نایب رئیس حزب مشارکت همین استان است با تأکید بر اشتباه خود در حمایت از موسوی و انتقاد از رفتارهای غیر قانونی او گفته است: آنها وعده های بسیار زیادی به من داده بودند که هیچ کدام از آنها عملی نشد. بسیاری از اموالم را صرف انتخابات کردم. ولی متأسفانه هیچ گونه نتیجه ای نگرفتم و دیگر کاری با سیاست ندارم.


8

یکشنبه 89 اردیبهشت 12 , ساعت 9:44 صبح
   

9

یکشنبه 89 اردیبهشت 12 , ساعت 9:37 صبح

2154


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ