سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در کتاب نخستین نوشته شده است : ای پسر آدم! رایگان یاد ده؛ همان گونه که رایگان یاد گرفتی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 88 اسفند 2 , ساعت 6:14 عصر
ا

R سردار حسین ساجدی نیا به عنوان فرمانده جدید انتظامی تهران بزرگ منصوب شد. وی که که پیش از این معاون عملیات نیروی انتظامی بود، طی حکمی از سوی فرمانده ناجا به این سمت منصوب شد. ضمناً سردار رجب زاده نیز بازنشسته شده است. 

R شنیده های موثق از نشست اخیرکروبی و موسوی حاکی است که در این جلسه موسوی اصرار فراوانی داشته که خاتمی هم به جمع دونفره آنها پیوسته و بیانیه ای جمعی درباره نحوه ادامه کار هواداران سرخورده جنبش (فتنه) سبز صادر کنند اما این درخواست با مخالفت شدید کروبی روبرو شده است.

R   طرح جاسوسی تلویزیون ماهواره ای صدای آمریکا آغاز و با ارسال ایمیل های بسیاری به کاربران ایرانی از آنان خواسته شده است تا اخبار و رخدادهای داخلی را برای این شبکه بفرستند.  فرستندگان این ایمیل با ضمیمه کردن خبرها و اطلاعاتی دروغ و کذب درباره شکنجه زندانیان و دیگر ادعاهایی که در ماه های اخیر صورت گرفته از ایرانیان خواسته اند تا آنان را در این امر خطیر! یاری کنند. گفتنی است که در حال حاضر رادیو فردا و شبکه بی بی سی فارسی به صورت رسمی اقدام به استخدام همکار داخلی می کنند و به موازات این اقدام افراد مستعد را به سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس معرفی می کنند.

R "محمد سید طنطاوی" شیخ دانشگاه الازهر مصر در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان که نظر او را درباره وهابیت جویا شد، گفت‏:‏ تنها چهار مذهب داریم و مذهبی به نام وهابیت بین آنها وجود ندارد‏.‏

R وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی به محضر فرمانده کل قوا ضمن تبریک ساخت ناوشکن جماران به ایشان ابراز امیدواری کرد که با ساخت ناو شکن های جدید زنجیره شناور های مورد نیاز نیروهای مسلح مستحکم شود. در بخشی از این پیام آمده است: بی تردید حضور پربرکت و تحرک‌آفرین و رهنمودهای حکیمانه و راهگشای حضرتعالی در مراسم آغاز بهره‌برداری از ناوشکن جماران، نقطه عطفی در تاریخ صنایع دفاعی کشور و عامل موثر و تعیین‌کننده‌ای در شتاب بخشیدن به حرکت رو به تکامل صنایع دفاعی قلمداد می‌شود


یکشنبه 88 اسفند 2 , ساعت 6:13 عصر


R چین عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، ادعای آمریکا مبنی بر اینکه ایران در آینده نزدیک به ظرفیت ساخت بمب هسته ای دست خواهد یافت، را رد کرده است.رسانه های گروهی هنگ کنگ و پایگاه اینترنتی سایفی نیوز در گزارشهای خودآورده اند: چین به این باور که ایران می تواند در کوتاه مدت به توانایی ساخت بمب هسته ای دست یابد، نرسیده است.

R در منطقه کردستان عراق، پخش سریالهای دوبله شده ایرانی از شبکه ماهواره‌ای‌سحر با استقبال بی نظیر مردم کردستان عراق مواجه شده است.

 R در ادامه فعالیتهای تبلیغی وهابیون در ایران، خودکار اسامه بن لادن در برخی مناطق مرزی به فروش رسیده است. در برخی مناطق مرزی کشور خودکارهایی به فروش می رسد که چراغ قوه ای بروی آن تعبیه شده و با روشن کردن آن عکس اسامه بن لادن مشاهده می شود. این خودکارها به قیمت 2 هزار تومان به فروش می رسند.

R آیت الله حسین نوری همدانی گفت: مردم انتظاراتی از دولت منتخب دارند که باید با تبیین این واقعیت ها دولتمردان از مشکلات و معضلات موجود آگاه شوند. وی در دیدار «علی اکبر جوانفکر» مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی تصریح کرد: لازم است در کنار اطلاع رسانی درخصوص فعالیت ها و عملکرد دولت، انتظارات و نظرات ملت نیز مورد توجه باشد.

R فرمایشات رهبر معظم انقلاب در عدم اعتقاد و نیاز جمهوری اسلامی ایران به تسلیحات هسته ای در مراسم ویژه الحاق "ناو شکن جماران" به ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی،بازتاب های فراوانی را در رسانه‌های خبری جهان داشت. خبرگزاری فرانسه، رویترز، آلمان مطبوعات عرب زبان و ... بیانات معظم له را خصوصاً در مورد این که اعتقادی به تسلیحات هسته ای نداریم را پوشش وسیعی دادند.

R "مطران الیاس رحال" نماینده کلیسای کاتولیک در بعلبک لبنان گفت: ایران اسلامی با این قدرت و عظمت ،بالاخره قدس شریف را از دست اسرائیل غاصب آزاد خواهد کرد. الیاس رحال با اظهار تأسف از همراهی برخی از کشورهای عربی با استکبار جهانی گفت: این کشورهای متعصب عرب و سردمداران آنها با ایجاد فتنه و آشوب نه تنهاکاری‌ازپیش نخواهند برد، بلکه منطقه را به بن بست خواهد کشاند.

R رئیس جمهور برزیل ادعاهای واشنگتن درباره برنامه هسته ای ایران را دروغ خواند. لولا داسیلوا ضمن دفاع از ادامه مذاکرات با ایران درباره پرونده هسته ای این کشور گفت آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران دروغ می گوید.رئیس جمهور برزیل افزود تناقض گویی‌ها درباره فعالیت های هسته ای ایران به خوبی روشن نشده است.


یکشنبه 88 اسفند 2 , ساعت 6:11 عصر



 ادعای عجیب وزیر خارجه‌ی آمریکا در دوره‌گردی دیپلماتیک به منطقه‌ی خلیج فارس مبنی بر این که در جمهوری اسلامی ایران حتی رهبری و رئیس‌جمهور کنترلی بر امور نداشته و با تسلط سپاه پاسداران بر تمامی امور، این کشور به سوی دیکتاتوری نظامی پیش می‌رود، موضوع جدید و در خور تأملی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. به ویژه این که همراه با چنین ادعایی، نوعی شانتاژ رسانه‌ای پیرامون موفقیت‌‌های هسته‌ای کشورمان نیز صورت گرفته و چندین نشست محرمانه بین مقامات امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی متحدان منطقه‌ای آنان هم برگزار شده است. به علاوه، رژیم صهیونیستی ضمن افزایش تهدید علیه حزب‌ا... و حماس به اعزام برخی شناورها به خلیج فارس و گسترش اقدامات جاسوسی و امنیتی اقدام کرده است.

بنابراین برخی تحلیل‌گران معتقدند، علاوه بر عصبانیت ناشی از شکست آمریکا در پروژه جنگ نرم برای ایجاد شکاف در داخل جمهوری اسلامی با حمایت از اغتشاشگران که پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی و صرف هزینه‌های گزاف مالی و حیثیتی ، تنها موجب لو رفتن و شناسایی عوامل توطئه، جاسوسی و نفوذی دشمن و رسوایی خط نفاق جدید شد، نباید از خطر حماقت دشمنان و یا حتی رقابت باندهای قدرت در کاخ سفید غفلت نمود. چرا که با روی کار آمدن اوباما و جابجایی قدرت، تنها ویترین ظاهری دستگاه سیاسی حاکم بر کاخ سفید تغییر یافته و همان توهم برخاسته از روحیه‌ی استکباری بر حکام آمریکایی مسلط است که در طول یک و نیم قرن گذشته عادت داشته‌اند، با صادر نمودن بحران‌ها و چالش‌های داخلی به بیرون، نسبت به حل آن در خارج از کشور، اقداماتی دنبال نمایند. همان گونه که افزایش تعداد سربازان اشغالگر آمریکایی به افغانستان و انجام عملیات جدید در افغانستان پس از گذشت 8 سال از اشغال این کشور، اقدامی برای سرگرمی افکار عمومی و عبور از انتخابات میان دوره‌ای آمریکایی به حساب می‌آید. از این رو به نظر می‌رسد تلاش برای وانمایی و القاء شکاف در داخل ایران و حتی جداسازی رهبری و رئیس‌جمهوری از سپاه می‌تواند اهدافی جداگانه از جنگ روانی به دنبال داشته باشد که در پیوند با مفهوم قدرت هوشمندی است که کلینتون در توضیح برنامه‌ی خویش، خطاب به نمایندگان آمریکا برای برخورد با جمهوری اسلامی از آن در ابتدای بدست گیری سکان دیپلماسی آمریکا نام برده است. قدرت هوشمند ترکیبی مناسب از قدرت نرم و سخت است که تناسب آن را شرایط و موقعیت‌ها تعیین می‌نماید. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها با توجه به نقش تعیین‌کننده‌ی نیروهای سپاه و بسیج در دفاع همه‌جانبه از آرمان‌های انقلاب اسلامی به طور عام و سهیم بودن در توفیق جمهوری اسلامی در عبور از فتنه‌ی رنگی امروز به دنبال انتقام از این مدافعان عزت و امنیت مردم کشور اسلامی برآمده‌اند. اقدامی که شبیه به حرکت مذبذبانه‌ی گروهک‌های مارکسیستی وابسته به شوروی سابق در بدو پیروزی انقلاب اسلامی است که با ژستی انقلابی شعار انحلال ارتش را می‌دادند تا به زعم خویش کشور را از داشتن یک پشتوانه‌ی دفاعی محروم و راه اشغال و تجاوز ارتش صدام را بر علیه نظام و کشور اسلامی هموار نمایند. اقدامی که با ادعای  توطئه‌آمیز امثال قطب‌زاده به حضرت امام(ره) مبنی بر خطر کودتا توسط سپاه همراه بود. اما هوشیاری رهبری و مردم مسیر چنین توطئه‌ای را مسدود آن را در نطفه خفه نمود و تجارب بعدی، ابعاد و اهداف این توطئه‌ی خطرناک را برملا نمود.

ظاهراً آمریکایی‌ها نیز به زعم بکارگیری قدرت هوشمند، دچار همان توهمات ناشی از قدرت احمقانه یا گیج خود شده و فراموش کرده‌اند که سپاه پاسداران، یک نیروی کاملاً مردمی است که گرچه سازمانی رسمی و مشخص دارد اما عمق استراتژیک آن در داخل و حتی خارج از کشور کاملاً مردمی و آن هم اعتقادی است که آیه‌ی شریفه‌ی و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه بر روی آرم آن در عمق باورهای مردم مسلمان ایران ریشه داشته و آمادگی و مشارکت داوطلبانه و جمعی آنان را برای مقابله با بیگانگان تضمین می‌نماید. با توجه به چنین عمیق استراتژیک و اثربخشی است که هرگونه تعرض علیه مراکز، یگان‌ها و پرسنل سپاه پاسداران، پاسخ سهمگین آن، مقابله به مثلی شدیدتر خواهد بود که تنها علیه یگان و مرکز خاص آمریکایی و حمله‌کننده نخواهد بود بلکه تمامی منافع آمریکا در اقصی نقاط جهان و همچنین هر کشور متحد و همراهی‌کننده با متجاوزین را شامل خواهد شد. ضمان‌بخش چنین توان دفاعی و بازدارنده‌ای هم همان عمق استراتژیک مردمی و پخش‌ شده‌ی سپاه در بین هسته‌های مقاومتی است که علاوه بر روحیه‌ی استشهادی، از ابزار آموزش‌ها و تجاربی دفاعی و تهاجمی نیز برخوردارند. توان و ظرفیتی که ماکت آن را حزب‌ا... و حماس بر علیه نیروهای اشغالگر صهیونیست در جنگ 33 روزه و 22 روزه پیاده کرده‌اند. شاید آمریکایی‌ها بخواهند 11 روزه آن را آزمایش کنند.

اما همان گونه که حماقت در حمایت از یک جریان سیاسی نفوذی و وابسته در داخل ایران، نتیجه‌ای جز تضعیف، بی‌اعتباری و شکست آن نداشت و گرچه چند ماه اغتشاش و هزینه سیاسی بر کشور تحمیل نمود، اما تجربه‌ی دشمن‌شناسی و درونی‌سازی ارزش‌های انقلاب و سیاست دینی را به نسل‌های جدید هم منتقل کرد. پدیده‌ای که حاصل آن یک نوع مصونیت‌بخشی و تقویت توان دفاعی در عرصه‌ی تهدید نرم است. ظاهراً این بار سران کاخ سفید در واکنشی هیستریک به این شکست‌ ، قصد حماقتی دیگر دارند که با توجه به منفور بودن نزد افکار عمومی و همچنین پهلو‌ دادن به مدافعان نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی می‌تواند پیامدهای مشابهی در عرصه‌ی خارجی و جنگ سخت داشته باشد که هر چند با توجه به هزینه‌های آن تمایل به استقبال از آن نداریم، اما دشمن نیز در صورت مرتکب شدن به اشتباه هزینه‌های سنگینی خواهد پرداخت که بسیار بیشتراز ارقام محاسبه شده در معادلات غلط او خواهد بود. چرا که در صورت بروز این اشتباه ، زمان و گستره و مکان نبرد در مدیریت آمریکا و متحدانش نخواهد بود و حتی نوع و شدت درگیری نیز با مدافعان جمهوری اسلامی خواهد بود. چنین نبردی می‌تواند پیامدهای شبیه پیامد نبرد 33 روزه در جنوب لبنان داشته باشد که اولین حاصل آن در هم شکستن اسطوره‌ی شکست‌ناپذیری ارتش اسرائیل و در مقابل افزایش اقتدار و محبوبیت حزب‌ا... بود.


چهارشنبه 88 بهمن 28 , ساعت 11:17 صبح

پیام تسلیت

 

     مدیر وبلاگ، مراتب تسلیت وهمدردی  عمیق خویش را بمناسبت درگذشت جوان ناکام مرحومه الهام خلجی به پیشگاه رفیق گرانقدر جناب سروان یعقوب خلجی  و همه اعضای فامیل، دوستان و بازماندگان مرحومه ابراز نموده، برای مغفوره بهشت برین وبه عزاء دارانش صبر جمیل و اجرعظیم را آرزو می نماید.

                                               

                                              با تقدیم مراتب

                                                  احترام


دوشنبه 88 بهمن 19 , ساعت 7:30 صبح

این سد آب از کجا میاره سد بدون آب 1000 سال هم که ساخته نشه باز سود داره

گیریم بارون اومد باز هم ارزش هدر دادن این همه سرمایه رو نداشت

 


11

یکشنبه 88 بهمن 11 , ساعت 7:37 عصر
یوسف پیامبر(ع)
یکشنبه 88 بهمن 11 , ساعت 7:31 عصر

مقدمتان گلباران

 یک جرعه ای  ؛ یارب بنوشانم ز ( تسنیم )  ....


یکشنبه 88 بهمن 11 , ساعت 5:30 عصر

علی فصیحی در سال 1344 در تهران صاحب پسری شد که نام او را جعفر گذاشت .جعفر تحصیلاتش را تا جایی که تقدیر به او اجازه می‌داد، ادامه داد و توانست تا کلاس اول راهنمایی درس بخواند او که نوجوانی مؤمن و متدین بود به مسجد و مطالعه علاقه وافری داشت با اخلاقی شایسته و نیکو با اطرافیانش رفتار می‌کرد و همیشه مورد تمجید دیگران قرار می‌گرفت با آغاز انقلاب همپای مردم غیور و انقلابی دیگر اعلامیه‌های امام (ره) را پخش می کرد و خالصانه در راهپیمائیها شرکت می‌نمود تا اینکه در تاریخ 22/11/1357 در سن 13 سالگی در تهران نو هدف گلوله‌ی مزدوران رژیم قرار گرفت و به شهادت رسید. مزار مطهر او در بهشت زهرا (س)‌قرار دارد. نامبرده نوه ی حاج آخوند بتلیجه ای می باشد











یخ تولد :1344


نام پدر :علی


تاریخ شهادت : 22/بهمن/1357


محل تولد :تهران /تهران


طول مدت حیات :13


محل شهادت :تهران‌نو

  مزار شهید :بهشت زهرا (س)


یکشنبه 88 بهمن 11 , ساعت 5:12 عصر
 

در سی و یکمین بهار آزادی                             جای شهدا خالی

یاد و خاطره ی حضرت امام و شهدای انقلاب اسلامی  و شهدای ? سال دفاع مقدس  به ویژه

 

شهدای دانش آموز روستای نمونه ی ایثار و شهادت بتلیجه 

 

 شهیدان: احمد رضا (احمد) خلجیُ اسدالله خلجیُ حسین خلجیُ هادی فصیحی

ُجعفر فصیحی و   ُعلی گودرزی  را گرامی می داریم.


سه شنبه 88 بهمن 6 , ساعت 10:26 صبح

بارش برف

برف منطقه بوئین میاندشت را سفید پوش کرد/به علت شدت کولاک در شهر افوس مدارس ابتدایی این شهر تعطیل شد


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ