سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت، مدارا کردن با مردم است . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 88 اسفند 22 , ساعت 9:35 عصر


موسوی و کروبی تاجیک را بایکوت کرده اند

با وجود آزادی محمدرضا تاجیک مشاور ارشد میرحسین موسوی تاکنون هیچ کدام از کاندیداهای اصلاح طلبان به دیدن وی نرفته اند.

به گزارش«جوان آنلاین»،علی رغم این که میرحسین موسوی و مهدی کروبی پس از آزادی تعدادی از زندانیان حوادث اخیر به دیدار آنان رفته اند،تاکنون این دو هیچ دیدار و ملاقاتی را با محمدرضا تاجیک نداشته اند.
محمرضا تاجیک مشاور ارشد میرحسین موسوی بود که 20 بهمن در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به انتقاد از رفتار انتخاباتی کاندیداهای اصلاح طلبان پرداخته و نقدهای جدی به حوادث بعد از انتخابات داشت.
این عدم ملاقات موسوی و کروبی با تاجیک در حالی صورت می گیرد که چندی پیش اخباری مبنی بر بایکوت وی توسط اصلاح طلبان منتشر شده بود.

  انتهای خبر / پایگاه اطلاع رسانی جوان / کد خبر 115069


شنبه 88 اسفند 22 , ساعت 9:33 عصر

اختصاصی"جوان آنلاین"
وزیر اطلاعات:کاندیدای اصلاح طلبان با تجزیه طلبان وعده ملاقات گذاشته بود

وزیر اطلاعات از وعده دیدار کاندیدای اصلاح طلبان با عده ای از تجریه طلبان خبرداد.

وزیر اطلاعات از وعده دیدار کاندیدای اصلاح طلبان با عده ای از تجریه طلبان خبرداد.
حجه الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در گفتگو با ویژه نامه نوروزی«جوان»،با اشاره به بیانیه ها و مصاحبه های کاندیدای اصلاح طلبان در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:این شخص در چند بیانیه خود تفاوتهای زبانی و قومی را بهانه قرار می دهد و تلاش می کند به قومگرایی دامن بزند ومی پندارد از این طریق با تحریک هموطنان غیور کرد،ترک و بلوچ و عرب ،آنها را با خود همراه کند.در حالی که همه هموطنان در سراسر کشور از هر طایفه،قوم و مذهب در نهم دی و 22 بهمن «نه» بزرگی به این ها گفتند.
وی در ادامه اظافه کرد:این فرد حتی پا را فراتر گذاشت و با عده ای از تجزیه طلبان وعده ملاقات گذاشت.تجزیه طلبانی که نزد مردم اسلام خواه و ایران دوست مناطق قومی نشین منفورند.البته سربازان گمنام امام زمان (عج) مانع این ملاقات شدند،ولی ببینید کسانی که به دروغ خود را مظهر گفتمان امام (ره) می نامند،با مخالفان و مطرودان امام (ره) یعنی منتظری،نهضت آزادی و اکنون با مشتی خائن وطن فروش نرد عشق می بازد.
متن کامل مصاحبه با وزیر اطلاعات را در ویژه نامه نوروزی «جوان» بخوانید.

  انتهای خبر / پایگاه اطلاع رسانی جوان / کد خبر


شنبه 88 اسفند 22 , ساعت 9:30 عصر
 


دور جدید پروژه ایران هراسی آمریکا در منطقه


موج اذعان مقامات و رسانه های آمریکایی به تبدیل ایران به قدرت برتر منطقه، پروژه ایران هراسی آنان را بار دیگر فعال ساخته است.

 گزارش روزنامه الزمان از ملاقات رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا با شاه عربستان حاکی است، گیتس خواهان بازگشایی هرچه سریعتر سفارت عربستان در بغداد است تا از نقش‌آفرینی ایران در این کشور جلوگیری کند که ملک عبدالله اظهار داشته، در انتظار نتایج انتخابات هستیم و پس از آن تصمیم خواهیم گرفت.

این مقام آمریکایی، پای را فراتر نهاده و ذهنیات خود را این گونه تشریح کرده است: "اگر آمریکایی‌ها عراق را ترک کنند، ایران سریع جای خالی را پر خواهد کرد و عراق برای همیشه از دست رفته خواهد بود." نکته قابل توجه در گزارش «الزمان» این است که این اظهارات مقام آمریکایی، هیچ واکنشی از سوی مقامات عربستان درباره این سخنان قدیمی و تکراری دریافت نکرده و این موضوع به معنای شکست مأموریت وزیر دفاع آمریکا در عربستان است؛ ضمن اینکه وی تاکنون نتوانسته در این سفر ریاض را به امضای قرارداد خرید تسلیحاتی وادار کند.

با این حال، «دویچه وله» آلمان نوشت: یکی از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا، پیشتر گفته بود که عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس، از «برنامه‌های هسته‌ای ایران و گسترش زرادخانه‌های موشکی این کشور» و «نقشی که جمهوری اسلامی در منطقه دارد» به ‌شدت نگرانند. دویچه وله همچنین نوشت: به گفته‌ مقام وزارت دفاع ایالات متحده، در سفر گیتس به عربستان، پیرامون تقویت «توانایی‌های دفاع هوایی و موشکی» سعودی‌ها، به ‌عنوان اقدام‌های دیگر ایالات متحده برای افزایش امنیت در حوزه خلیج فارس در برابر توانایی روزافزون موشک‌های بالیستیک جمهوری اسلامی ایران، گفت‌وگو می‌شود. ایالات متحده به عربستان سعودی و دیگر هم‌پیمانانش در منطقه تضمین داده که سرعت فروش تسلیحات به این کشورها را افزایش دهد. همچنین  «جف مورل»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: "برنامه‌های مقابله با جنگ احتمالی و سپرهای دفاع ضدموشکی‌ که عربستان سعودی و امارات متحده عربی و دیگر کشورها خریداری کرده‌اند، همه با هدف توازن قوا و مقابله با تهدیدهای روزافزون ایران در منطقه طراحی شده‌اند! "

از سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به قلم «ان گیران» از ریاض نوشت: رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا به رهبران عربستان گفته است که تلاش های آمریکا برای مواجهه دیپلماتیک با ایران به صفر رسیده است و اینک خواستار کمک این کشور پادشاهی به حمایت از تحریم های اقتصادی بر ضد تهران است. «جف مورل» دبیر مطبوعاتی پنتاگون هم گفت: ما امیدواریم عربستان سعودی از تمامی نفوذ خود در منطقه و جهان برای کمک به تلاش های سازمان ملل به گونه ای که بتوانیم تحریم های معناداری بر ضد ایران اعمال کنیم، استفاده کند.

براساس این گزارش در عین حال وزیر خارجه عربستان درباره تأثیر تحریم های بیشتر علیه ایران ابراز تردید کرد و گفت جهان نیاز به رویکرد سریعتر و مستقیم تری دارد.

به نوشته وال استریت ژورنال وزیر دفاع آمریکا همین خواسته را با مقامات اماراتی نیز مطرح کرده است اما چهره واقعی اهداف آمریکا در ایران هراسی در منطقه را در اظهارات جوزف بایدن معاون اول "اوباما" در سرزمین های اشغالی فلسطین آشکار شد وی با بیان این که ایران هسته ای هر روز قومی تر می شود گفت: ایران نه تنها تهدیدی برای اسرائیل بلکه قدرت گرفتن آن تهدیدی برای ایالت متحده است."


دوشنبه 88 اسفند 17 , ساعت 7:28 صبح

تسلیت و همدردی

 


جناب آقای مرتضی احمدی 
ریاست محترم اداره آموزش  و پرورش  منطقه بوئین میاندشت
خبر درگذشت مادر گرامیتان موجب تاثر و تالم گردید. از یگانه حی لایموت مسئلت میگردد ضمن عطای صبر و بردباری و عزت و سلامتی برای جنابعالی و بازماندگان محترم ، غفران و رحمت واسعه خویش را مشمول آن مرحومه مغفوره بنماید.

از طرف : مدیر وبلاگ-پایگاه مقاومت بسیج شهدای بتلیجه-ایثارگران و خانواده معظم شهدا-جامعه فرهنگیان


سه شنبه 88 اسفند 4 , ساعت 7:27 صبح
مشاهده شده :  258
 


تهدید نظام به انقلاب توسط فتنه انگیزان


برخی از عناصر افراطی جریان فتنه سبز پس از حماسه بی بدیل 22 بهمن و شکست برنامه های آنان در این روز، به منظور بالا بردن روحیه حامیان خود، نظام را تهدید به انقلاب کردند.

 اخیراً در یکی از جلسات درون گروهی افراطیون فتنه گر، یکی از عناصر دوم خردادی که در حال حاضر از مشاوران نزدیک  سران فتنه می باشد گفته است: درست است که در 22 بهمن، جنبش (فتنه) سبز قدرت هیچ گونه تحرکی را از خودنداشته، ولی این اطمینان را به شما می دهم که یا نظام، گروه اصلاح طلب را با آغوش گرم می پذیرد، یا این که طولی نخواهد کشید که اصلاح طلبان دست به انقلاب خواهند زد."

در همین حال اکبر گنجی عضو اتاق فکر فتنه سبز در خارج کشور در مقاله ای که در رادیو فردا ارگان سازمان سیا قرائت شد، با اذعان به این که غافلگیری جمهوری اسلامی از طریق اردوکشی خیابانی، دیگر امکان پذیر نیست، بر این که باید "فکر دیگری کرد" تأکید و تصریح کرد: جنبش (فتنه) سبز در تعارض با اندیشه های آیت ا... (امام) خمینی است. گنجی با ابراز نگرانی از متهم شدن فتنه سبز به "اموی گری، فتنه، براندازی نرم و عوامل دشمن" و این که نظام درصدد سوء ظن مردم نسبت به جنبش (فتنه) سبز است و آن را ساخته و پرداخته سازمان های جاسوسی آمریکا، انگلیس و اسرائیل قلمداد می کند، به سران فتنه توصیه کرد برای رفع این اتهام، نگاه ناقدانه به سیاست های میلیتاریستی آمریکا و سیاست های آپارتایدی اسرائیل داشته و همواره به روشنی بازگو کنند. این مستخدم رسمی سازمان سیا همچنین با تظاهر برخی سران فتنه به وفاداری نسبت به انقلاب نیز مخالفت کرده و در ادامه تصریح کرد: نمی توان نگاهی منفی به انقلاب و تغییر رژیم داشت و همزمان نسبت خود را به یک انقلاب فروکاست. جنبش (‌فتنه) سبز در تعارض با اندیشه های آیت الله (امام) خمینی و ولایت‌فقیه است.

از سوی دیگر یک سایت وابسته به شبکه عنکبوت که از خارج کشور مدیریت می شود، خواستار مبارزه سبز به بهانه چهارشنبه سوری شد. «ندای سبز» خواستار "قاشق زنی سبز، درختکاری سبز، بادکنک سبز و سکوت سبز» در چهارشنبه سوری شد. این سایت قبلاً از دعوت کنندگان به براندازی و مدعیان پایان کار جمهوری اسلامی در 22 بهمن بود . اما سایت «‌بالاترین» در مطلبی به نقل از « ندای سبز» هشدار داد که دعوت به نشان دادن خود در چهارشنبه سوری، تله جمهوری اسلامی است. بوی خطر جدی است، چند هفته وقت دارید پشیمان شوید و اطلاع رسانی کنید.

همچنین برخی از لایه های جریان فتنه تصمیم به بایکوت افرادی گرفته‌اند که اخیراً‌دست به افشاگری علیه فتنه گران و سران فتنه زده اند. در همین رابطه اخیراً برخی نیروهای رادیکال دوم خردادی متعاقب درخواست مجمع روحانیون مبارز مبنی بر حضور محمدرضا تاجیک در جلسه مجمع ،‌ خواستار تحریم و بایکوت وی شده اند . این افراد با بیان این که تاجیک دیگر قابل اعتماد نیست، تصریح کرده اند که تاجیک به عنوان یک تئوریسین و یک شخصیت آکادمیک از قابلیت اقناع و اثر گذاری مناسبی برخوردار می باشد و برای این که فرد بریده، سایر نیروهای جوان اصلاح طلبان را مورد تأثیر قرار ندهد، باید از حضور وی در جمع‌های دانشجویی ممانعت به عمل آمده و کتاب ها و جزواتش به عنوان یک عامل مهم در طرد وی، بایکوت شود.

در همین حال دومین جلسه مذاکرات کروبی و موسوی به میزبانی مهدی کروبی پس از شکست در برنامه های 22 بهمن، انجام شد و آنچه «اتفاقات اخیر و چگونگی اتخاذ مواضع جدید در روزهای آتی» خوانده شد، به عنوان مباحث مطرح شده در این جلسه از سوی سایت اعتماد ملی اعلام شده است. در این جلسه بر خلاف جلسه قبلی که دو نفره بود، محتشمی پور و کیان ارثی نیز حضور داشتند.


سه شنبه 88 اسفند 4 , ساعت 7:17 صبح



:::... [size=117]انّا لله و انّا الیه راجعون ....:::
إنّا لله و إنّا إلیهِ راجعوُن


با عرض تسلیت خدمت خانواده های محترم محسنی و خلجی ؛

مصیبت وارده را به شما و خانواده ی گرامی تان تسلیت عرض کرده ، علو درجات آن  بزرگوار را از ایزد منّان خواستارم.

خداوند صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.  

اللهم اغفر المرحومه

آمین یا ربّ العالمین

_________________
مدیر وبلاگ بتلیجه


سه شنبه 88 اسفند 4 , ساعت 7:13 صبح
، برادر بسیجی جناب آقای  « فرامرز سلطانی بتلیجه »   :razz:


با نهایت تاثر و تاسف ، درگذشت پدرگرامی تان را که پس از مدت ها رنج بیماری به دیار امن و ملکوت اعلی پیوستند ،

از طرف پایگاه مقاومت بسیج شهدای بتلیجه تسلیت عرض نموده ، و علوّ درجات و رضوان الهی را برای آن عزیز سفر کرده آرزومندیم .

از خداوند متعال صبر جمیل و اجر جزیل برای شما و خانواده محترم  خواستاریم ، و بقای عمر شما و ایشان را آرزومندیم .


والسلام علی من مات علی ولایة علی بن ابی طالب (علیه السلام ) و المعصومین من ولده (علیهم السلام)

و رحمة الله و برکاته

11

یکشنبه 88 اسفند 2 , ساعت 6:16 عصر
 


متن و حاشیه یک طرح قابل تأمل


ارائه یک طرح مربوط به نحوه برگزاری انتخابات توسط آقای حسن روحانی رییس کمیسیون سیاسی دفاعی امنیتی و با قید خارج از نوبت و دو فوریت به صحن اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر این مجمع را به توضیح در باره آن وا داشت.

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آقای پور محمدی وزیر وقت کشور دو سال پیش ،‌نامه ای به مقام معظم رهبری نوشتندو عنوان کردند به دلیل تغییر مداوم قانون انتخابات ، به قانونی نیاز داریم که ثبات داشته باشد و تغییرات در مجالس و دولت ها، دچار مشکل نشود؛ وزیر اطلاعات نیز نگرانی های خود را در این رابطه طی نامه ای به مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز نگرانی کرده و گفته بودند خوب است ثباتی در قانون انتخابات به وجود بیاید.

رضایی خاطر نشان کرد: دستور مقام معظم رهبری در نامه ای به مجمع ارائه شد، معظم له در این نامه فرمودند: «‌پیشنهاد آقای پور محمدی ایده ای است که ابتدا لازم است در صحن اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور خودشان مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و بعد از آن مجمع نظر مشورتی خود را نسبت به این پیشنهاد به اینجانب ارائه کند تا تصمیم مقتضی گرفته شود «بر همین اساس تاکنون دوبار دستور مقام معظم‌رهبری‌به‌کمیسیون‌مربوط‌رفته و مجدداً به صحن مجمع برگشته است.

اظهارات محسن رضایی واکنشی به سرمقاله حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان روز گذشته بود. شریعتمداری با یادآوری این که نامه آقای پور محمدی شامل مواردی مثل « منابع مالی نامزدها » چگونگی‌تبلیغات‌وبرگزاری‌ چند انتخابات‌که‌قابل‌جمع‌هستند می‌شود، نوشته است:

«واما بخش ها و بندهایی از طرح پیشنهاد مجمع تشخیص مصلحت نظام از یک سو مغایر با قانون اساسی و از سوی دیگر در صورت تصویب - که محال و غیر ممکن به نظر می رسد - آرزوی چندین ساله دشمنان بیرونی و دنباله های داخلی آنان برای حذف نظارت شورای نگهبان ونفوذ افراد بی صلاحیت را به مراکز حساس نظام را برآورده می کند چرا؟ .... بخوانید؛

بند 4 از فصل «‌ساماندهی اجرا» در طرح 28 ماده ای یاد شده می گوید: «‌کمیسیون ملی انتخابات مسئولیت برگزاری انتخابات، بررسی صلاحیت داوطلبان ، کنترل و نظارت بر تبلیغات و هزینه های انتخاباتی و انجام بازرسی و رسیدگی به شکایات را بر عهده دارد.»

جایگزینی عبارت «‌تعهد و پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی » به جای « التزام عملی داوطلبان به قانون اساسی جمهوری اسلامی» ونیز حضور تنها یک نماینده صرفاً ناظر و بدون حق رأی ازشورای نگهبان در کمیسیون مزبور، از دیگر نکات مورد اعتراض در طرح یادشده است.

کیهان همچنین یادآور شده است که در اوایل آذرماه سال جاری و در اوج ادعاهای دروغ تقلب در انتخابات از سوی ضد انقلاب و .... طرحی با همین عنوان (‌کمیسیون ملی انتخابات ) به میان کشیده شد که در ماده چهار آن آمده بود: در صورتی که شورای نگهبان مستندات و دلایل کمیسیون را نپذیرد اما کمیسیون همچنان با تکیه بر مستندات مربوطه به وقوع تخلف اصرار کند در این حالت جهت حل اختلاف دو راه حل پیشنهاد می شود .

الف_‌ به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد. رأی مجمع تشخیص مصلحت نظام قطعی خواهد بود. ب- به کمیته ویژه ای که شش نفر از اعضای کمیسیون در آن حضور دارند و ریاست آن هم برعهده یکی از اعضای مجمع تشخیص خواهد بود، ارجاع می شود. رأی کمیته مذکور قطعی خواهد بود.»


یکشنبه 88 اسفند 2 , ساعت 6:15 عصر
 

فراری های حزب مشارکت :
به موسوی خط می دادیم


عناصر ضد انقلاب فراری و مقیم خارج کشور از خط دهی به میرحسین موسوی توسط شبکه های اینترنتی و ماهواره ای خبر می دهند.

 سایت موسوم به ندای سبز که توسط شماری از عناصر فراری نزدیک به حزب مشارکت اداره می شود با اشاره به بازداشت حلقه اصلی مشاوران موسوی از ارتباط موسوی و کروبی از فضای مجازی خبر داد و به نقل از گزارش یک روزنامه نگار دوم خردادی تصریح کرد که موسوی درخانه و دفتر کارش اینترنت پرسرعت دارد و روزی بیش از دو ساعت از وقتش را به گشت وگذار در اینترنت و خواندن وب سایت های خبری اختصاص داده است. گفتنی است که موسوی طی 8 ماه گذشته از خدمات اینترنتی خدمتگزاران علنی سازمان سیا از جمله مهاجرانی ، سازگارا، نوری زاده ، مخملباف و... در جهت ایجادتشنج‌واردوکشی‌های‌خیابانی‌وتحرکات ساختارشکنانه بهره مند بوده است.

در همین حال دبیر اجرایی خانه احزاب از «‌برائت از سران اصلاح طلب» در صورت دریافت نکردن پیام 22 بهمن خبر داد و گفت: 22 بهمن امسال یکی از بزرگترین رفراندوم نظام بود. چنانچه سران اصلاحات پیام 22 بهمن و وحدت کلمه مردم را دریافت نکرده و راه گذشته خود را ادامه دهند قطعاً احزاب و اعضای اصلاح طلب از سران اصلاحات (‌فتنه) اعلام برائت خواهند کرد. امرالله شیخیانی (‌که از اعضای گروه های دوم خردادی است) تصریح کرد: 22 بهمن امسال نشان داد که مردم به دنبال قانون ، آرمان‌های نظام ،‌ارزش ها و تبعیت کردن از ولی فقیه و مخالف هرگونه حرکتی غیر از اینها می باشند لذا از سران اصلاحات ( فتنه) و افراد ساختار شکن نیز توقع دارند به این عقاید و خواسته های مردم احترام گذاشته شود.

خبرهای دیگری نیز حاکی است در حالی که برخی از عناصر ضد انقلاب و حامیان فراری میرحسین موسوی از جمله ابوالفضل فاتح ، از حامیان مقیم خارج فتنه سبز خواسته بودند با توجه به بدبینی تاریخی مردم نسبت به گروه های بی دین و وابسته به بیگانه ، فعلاً دیدگاه های ضد دینی و مخالفت نظام خود را پررنگ نکنند، تا (‌سران فتنه) موسوی ،‌کروبی و خاتمی بتواند کار را پیش ببرند انجمن سکولارهای سبز ایران با تأکید بر این که هویت واقعی جنبش (‌فتنه) سبز در ایران ، مخالفت با اجرای شریعت اسلامی و مطالبه انحلال جمهوری اسلامی است،اعلام موجودیت کردند.  این انجمن که متشکل از گروهی از نویسندگان سایت های اپوزیسیون در شهر تورنتوی کانادا است، تلاش دارند تا به عنوان پشتوانه دیگری برای فتنه فرقه موسوی وارد عمل شوند.

در این حال پس از شکست فاحش فتنه سبز و روشدن دست فتنه گران که منجر به ریزش شدید بدنه اجتماعی این جریان شد، به تازگی برخی سردسته‌های اصلی فرقه از هم پاشیده موسوی با مراجعه به منزل برخی از حامیان سابق خود و پرداخت هدیه های نقدی، کارت های اعتباری و بن های خرید کالا از آنها خواسته اند تادر فراخون های رهبران این فرقه در آینده حضور یابند. البته برخی از آنها با اظهار تعجبب از مراجعه افراطیون به منزلشان و شیوه تبلیغاتی جدید آنها ، از پذیرش هدایا خودداری کرده‌اند.


یکشنبه 88 اسفند 2 , ساعت 6:14 عصر
 

آیت ا... نوری همدانی:
از‌نظر‌اسلام‌حکومت‌های غیر دینی مشروعیت ندارد


آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان پادگان منظریه قم (ارتش) خاطر نشان ساخت:‌ اسلام دشمنان زیادی دارد و بعد از انقلاب که منافع آنان به خطر افتاده است سرسخت‌تر شده‌اند و ما هم باید توان و قدرتمان را افزایش دهیم، چنانچه در حال پیشرفت هستیم و روز به روز قدرت نظامی و دفاعی ما در حال افزایش است و باید با توان بالایی این پیشرفت ادامه یابد.

این مرجع تقلید با اشاره به سعی دشمن برای ایجاد تفرقه و از بین بردن اتحاد مسلمانان تصریح کرد: از نظر اسلام تمام حکومت های غیر دینی باطل بوده و فقط یک نوع حکومت مشروعیت دارد و آن حکومتی است که در آن حاکم پیامبر (ص) و جانشین او باشد و در غیبت نیز فقیه اسلام شناس،‌عادل، مدیر، مدبر، زمان شناس و شجاع در رأس حکومت باشد.

ایشان افزود: آیت‌الله خامنه‌ای در بیست سال بعد از رحلت امام (ره) به نحو احسن جامعه اسلامی را هدایت کرده است و انشاءالله  ولایت ایشان به حکومت ولی عصر (عج) متصل خواهد بود.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ